ANPC + bănci = LOVE, iar clientul rămâne cu clauzele abuzive

Share
Tweet
Miroase a incompotabilitate, pare încompatibilitate, dar totuși ei spun că nu este

Unul dintre cele mai importante servicii din Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), cel de soluționare a reclamațiilor contra băncilor este pus sub semnul îndoielii, șefa serviciului de Produse și Servicii Financiare este căsătorită cu un salariat al uneia dintre cele mai mari bănci din România.

Mai mult, deși Emanuela Giorgiana Gioga, șefa acestui serviciu, ar fi trebuit să treacă în declarația de avere și salariul anual al soțului aceasta a „omis” acest lucru, iar ANPC a făcut scut în jurul ei.

Și Noizz și asociațiile pentru protecția clienților băncilor au încercat să afle mai multe informații despre acest lucru, dar ANPC ne liniștește spunând că aceste informații publice, sunt la ei și le știu ei. Nu trebuie să le știm și noi.

În aceste condiții rămâne întrebarea: cât apără ANPC interesele cetățenilor dacă angajații au grade de rudenie cu băncile care au procese împotriva românilor?

Stați liniștiți, suntem obiectivi!

Asociația Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF) a trimis o solicitare ANPC și s-a lovit de aceleași răspunsuri evazive de care ne-am lovit și noi.

„Am aflat de curând că șeful serviciului care se ocupă cu soluționarea reclamațiilor aferente serviciilor financiare în cadrul ANPC, doamna Emanuela Giorgiana Gioga, este căsătorită cu un salariat Raiffeisen Bank. Din declarația de avere a doamnei Gioga nu rezultă pozițioa deținută de soțul ei în cadrul băncii și nici remunerația obținută de aceasta, declarația fiind completată prin încălcarea legii, la capitolul referitor la venitul anual încasat fiind trecută expresia „conform fișa fiscală”, fără menționarea sumei respective”, se arată în scrisoarea AURSF.

Potrivit membrilor asociațiilor care apară drepturile consumatorilor, de la preluarea acestei poziții importante în cadrul ANPC, doamna Gioga nu s-a remarcat prin nici o activitate sau acțiune în beneficiul consumatorilor utilizatori de servicii financiare, în contradicție cu activitatea intensă desfășurată de predecesorii domniei sale.

Nimeni nu a văzut-o pe Gioga decât în poze

„Am vrea și noi să o vedem pe această doamnă, să o cunoaștem, că nici nu știm cum arată. Poate am văzut-o la întâlniri și nu am știut că este ea. Ne-ar plăcea să ne întâlnim să facem schimb de opinii. La fel și cu președintele ANPC, nu am mai avut acele întâlniri pe care le aveam înainte de alegeri. Nu am vrea să credem că s-a văzut cu noi doar pentru că urmau alegerile”, ne-a declarat unul dintre reprezentanții asociațiilor care protejează drepturile clienților băncilor.

Potrivit scrisorii pe care AURSF a trimis-o președintelui ANPC, aceștie îl întreabă pe Pandelică dacă nu cumva poziția Girogianei Gioga este incompatibilă cu situația familială a domniei sale și dacă soțul acesteia este om de vază într-una dintre cele mai mari bănci, ea, ca reprezentantă a clienților băncilor acționează obiectiv?

Potrivit răspunsului ANPC care s-a lăsat așteptat 15 zile și a venit numai la insistențele asociațiilor, „Giorgiana Gioga nu se află în stare de incompatibilitate”. „Cu privire la declarația de avere, facem precizarea faptului că instituția deține documente cu privire la veniturile încasate de soțul doamnei Emanuela Giorgiana Gioga. În ceea ce privește evaluarea performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici, acestea se efectuează în conformitate cu prevederile HG 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici”, a răspuns președintele ANPC, Bogdan Marcel Pandelică.

Dormi liniștit, APNC luptă pentru tine!

Potrivit biroului de presă al ANPC, coordonarea serviciului de Produse și Servicii Financiare a fost preluată de către Emanuela Georgiana Gioga începand cu februarie 2016. „Activitatea serviciului de Produse şi Servicii Financiare constă în supravegherea şi controlul operatorilor economici care desfăşoară activităţi financiar bancare şi nebancare. În acest sens, în perioada februarie 2016 până în prezent, au fost înregistrate şi cercetate un număr de 5174 de reclamaţii. De asemenea, au fost restituite în moneda creditului următoarele sume: 1.068.050,36 lei, 36.116,37 euro, 192.759,07 CHF şi 541,36 USD”, ne-au răspuns oficialii ANPC.

De asemenea, comisarii din cadrul serviciului au aplicat amenzi în valoare totală de 1.046.000 lei şi au propus/dispus măsuri complementare de aducere a tuturor contractelor în conformitate cu prevederile legale, precum şi măsuri de încetare a practicilor incorecte.

Arată comentariile