Ambasadorul României la Londra își bate joc de suferința românilor blocați pe aeroportul Lutton: „Nu suntem babysitteri publici!”

Gruia Dragomir

Story Finder
Share
15
Tweet
Sursă foto: Captură YouTube.com

În jur de 100 de pasageri români ai unei curse Londra-Cluj au rămas blocați pe aeroportul Lutton timp de mai bine de 6 ore, iar reprezentanții aeroportului i-au sfătuit să-şi facă rezervare pentru un alt zbor pentru a reveni luni în România, după ce cursa lor a fost anulată din cauza condițiilor meteo severe din Marea Britanie.

O parte din pasagerii români au sunat la Ambasada României din Marea Britanie, dar susțin că nu a răspuns nimeni. Oricum, chiar dacă le răspundea cineva le-ar fi transmis un mesaj jignitor, din moment ce ambasadorul României la Londra, Dan Mihalache, contactat de Mediafax, a făcut aceste declarații:

„Au o problemă cu autorităţile? Asta e o problemă a ambasadei, nu anularea unor zboruri din motive meteorologice, ceea ce mi se poate întâmpla şi mie ca ambasador. Cred că oarecum am ajuns cam departe cu această discuţie cu asistenţă consulară, cu lucruri care se întâmplă şi care ţin de cum zboară avioanele în lume. Mă interesez asupra acestui subiect, dar vă spun că nu voi da nicio asistenţă nimănui căruia i s-a anulat zborul din motive meteorologice. Statul român este responsabil de relaţia cetăţenilor săi cu autorităţile, nu cu meteorologia. Şi eu ce treabă am cu chestia asta? Iertaţi-mă, e o chestiune care se întâmplă, nu e în autoritatea statului să se ocupe de zborurile care sunt anulate. Acum cred că exagerăm puţin. Ce asistenţă consulară să dau eu ca ambasadă unor oameni ale căror zboruri se anulează din raţiuni meteorologice? Nu credeţi că am ajuns puţin cam departe?"

O astfel de atitudine față de cetățenii pe care-i reprezintă și pe care ar trebui să încerce măcar să-i ajute, indiferent de situația în care se află aceștia, ar fi un motiv suficient pentru a fi demis.

Până la urmă, Mihalache a „lăsat de la el” şi a anunţat că un consul va merge „în mod excepțional” să discute cu românii blocați pe aeroportul din Londra. Însă, din nou a oferit niște declarații lipsite de diplomație și nepotrivite:

„În mod excepţional un consul se va deplasa la Luton, este vorba despre două curse Wizz Air, pentru a discuta cu cetăţenii şi nu ştiu cu cine, şi cu companiile aeriene, că cu altcineva nu are cu cine, că nu au problemă cu autorităţile. Îmi menţin însă punctul de vedere: aceste lucruri nu sunt de competenţa ambasadei şi a consulatului, pentru că noi avem altă misiune şi nu suntem un fel de babysitteri publici care trebuie să facem tot felul de lucruri care ţin de relaţiile private."

Totuși, se pare că doar ambasada României din Londra nu poate face pe „babysitteri publici”, pentru că alte ambasade, în cazuri similare, și-au ajutat cum au putut cetățeni aflați în situații dificile.

De exemplu, anul trecut ambasada Irlandei din Lisabona și-a informat constant cetățenii blocați pe aeroportul din Lisabona în legătură cu felul în evoluează lucrurile și le-a oferit consultanță.

Sursă foto: captură Twitter

Deci, se poate ca ambasadele să fie și babysitter publici, pentru că, de fapt, în esență asta și sunt, mai ales că salariile ambasadorilor și ale angajaților din ambasade sunt plătite din banii cetățenilor pe care trebuie să-i reprezinte și ajute în orice situație.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile