Game of Thrones: ce schimbări l-au deranjat pe creatorul George R. R. Martin în serial

Share
12
Tweet
George R. R. Martin alături de distribuția serialului (foto: youtube.com)

George R. R. Martin e mintea sclipitoare din spatele poveștii pe care întreaga planetă o urmărește săptămânal cu sufletul la gură. Chiar dacă a fost întotdeauna implicat în dezvoltarea serialului, multe decizii creative s-au luat fără acordul lui. Și nu a rămas indiferent.

Într-un interviu recent acordat publicației TIME, George R. R. Martin recunoaște că David Benioff și D.B. Weiss (creatorii serialului) au încercat întotdeauna să devieze de la povestea din cărți. De fiecare dată s-au lovit de împotrivirile lui Martin, care crede cu tărie în adaptări fidele.

Urmează un spoiler pentru „The Rains of Castamere” (sezonul 3, episodul 9)!

Cea mai mare deviere de la sursă, căreia Martin i s-a opus fără succes, vizează personajul Lady Stark: „Cred că una dintre cele mai mari (schimbări) ar fi când au decis să nu o aducă înapoi pe Catelyn Stark sub forma lui Lady Stoneheart. Aia cred că a fost prima deviere majoră de la cărți a serialului, iar eu m-am împotrivit, dar David și Dan (Benioff și Weiss) așa au hotărât”.

Lady Stoneheart (foto: youtube.com)

Ne amintim de sângeroasa Nuntă Roșie, când Lady Stark a fost trădată și ucisă, împreună cu fiul său Robb și cu soția lui gravidă. Ăla a fost finalul poveștii ei pe micul ecran, dar în romane se întorcea ca un zombi însetat de răzbunare. Orice membru al Casei Frey, Bolton sau Lannister care-i ieșea în cale avea să plătească cu viața pentru Nunta Roșie.

Martin recunoaște că unul dintre motivele pentru care a vrut-o înapoi pe Catelyn Stark este că se atașase foarte mult de personaj, iar capitolul Nunții Roșii a fost cea mai mare provocare a întregii sale cariere de scriitor: „M-am trezit că nu pot scrie capitolul. Am sărit peste el și am scris următoarele sute de pagini. Toată cartea (Iureșul săbiilor) era gata, mai puțin scena cu Nunta Roșie. [...] Mi-a fost greu să redactez scena aia pentru că <<trăisem>> alături de Catelyn atât de mult timp...”.

Totuși, întoarcerea personajului sub formă de zombi înfricoșător a fost și o aluzie la munca unui alt scriitor, J. R. R. Tolkien. Martin își amintește că a fost șocat la vârsta de 13 ani să descopere că Gandalf moare în „Stăpânul Inelelor”, considerându-l un personaj indispensabil pentru poveste. Când Gandalf a reintrat în scenă în „Întoarcerea Regelui”, mai alb și mai puternic ca niciodată, Martin a simțit că Tolkine trișează: „Dacă cineva revine la viață, mai ales după o moarte violentă și traumatizantă, nu se vor întoarce la fel de drăguți ca întotdeauna. Asta încercam să fac – și încă încerc – cu personajul Lady Stoneheart”.

Lui Gandalf chiar i-a prins bine un pic de moarte (foto: youtube.com)

E trist că Benioff și Weiss au renunțat pur și simplu la un fir epic care înseamnă atât de mult pentru creatorul universului GoT, dar nu-i singura schimbare care l-a deranjat.

În 2013, Martin explica de ce Littlefinger din serial e cu totul alt personaj decât cel din cărți: „Într-un episod recent, două personaje vorbeau despre el și cineva zice <<Păi, nimeni nu are încredere în Littlefinger>> și <<Littlefinger nu are prieteni>>. Asta e adevărat în ce-l privește pe Littlefinger din serial, dar cu siguranță nu i se aplică lui Littlefinger din cărți. În cărți, toată lumea se încrede în el, pentru că pare neajutorat și e foarte prietenos, foarte săritor. [...] Nu e o amenințare. E doar tipul ăsta săritor, amuzant, căruia poți să-i dai orice sarcină, să facă rost de bani, intră în grațiile tuturor și – prin urmare – ajunge din ce în ce mai sus”.

Pur și simplu dubios (foto: giphy.com)

Știe omul ce zice. În serial, se vede de la o poștă că personajul lui Aidan Gillen e diabolic. Rânjetul ăla pe sub mustață ascunde multe, iar lumea s-a prins ce fel de om este și îl evită. N-are nicio treabă cu personajul creat de George R. R. Martin.

Chiar și așa, autorul e descris de Benioff și Weiss ca fiind un tip înțelegător: „George nu a fost de acord cu toate deciziile noastre, dar în mare înțelege ce ai de făcut ca să adaptezi ceva și se comportă ca un adult, ca un gentleman în privința asta”.

Oricum, Martin a acceptat faptul că serialul și cărțile lui sunt două universuri separate și n-are cum să se supere pe producători: „Serialul TV întâmpină obstacole de care eu nu mă lovesc. E un buget foarte mare, unul dintre cele mai mari din televiziune, dar tot un buget e, nu pot să adauge personaje încontinuu. Eu pot! Ei trebuie să ia în calcul contractele actorilor, trebuie să respecte programul, să se deplaseze, toate chestiile astea <<real-world>> de care eu nu trebuie să-mi fac griji”.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile