Clujul ne dă lecții de „revoluție în trafic”: autobuze școlare pentru TOȚI elevii care învață în centru

Share
224
Tweet
Autobuz școlar în Cluj-Napoca Foto: Facebook/Bugetare participativa | facebook.com/bugetareparticipativa/photos/a.173341432818462/1216203351865593/?type=3

Bucureștiul promite și iar promite, Clujul tace și face. Pentru că planul lui Emil Boc de a asigura transport public special pentru elevi a fost un mare succes, Primăria Cluj-Napoca e gata să extindă sistemul ăsta genial.

Din septembrie încoace, Clujul se poate lăuda cu autobuze școlare ca-n filmele americane. Mă rog, doar că nu sunt galbene. Pornit de la o inițiativă online din 2017 a clujenilor și votat prin bugetarea participativă, proiectul „Autobuze/microbuze cu circuit închis pentru elevii din clasele primare” a ușurat enorm viața părinților cu copii în clasele 0-IV.

În momentul de față, elevii care învață la liceele „Avram Iancu” și „Nicolae Bălcescu” din centrul Clujului merg zilnic la școală și înapoi acasă cu autobuze speciale care străbat patru cartiere: Zorilor, Mărăști, Gheorgheni și Mănăștur. Cinci trasee diferite acoperă aproape întreg orașul, asigurând transportul copiilor înspre și dinspre centru, însoțiți permanent de câte-un polițist.

Emil Boc mâncând mămăligă cu brânză Foto: Arhivă Libertatea

Boc lansase inițiativa asta ca proiect-pilot, urmând să-l dezvolte dacă se dovedește a fi eficient. „Este un proiect-pilot care se va derula pe parcursul a 45 de zile, apoi, dacă funcţionează, vom extinde şi la alte şcoli”, promitea primarul Cluj-Napocăi. Nu e nicio surpriză că planul chiar a funcționat, iar 10.000 de elevi au călătorit cu autobuzele dedicate de la începutul anului școlar până acum.

După cum a promis, Primăria va completa flota auto cu șase autobuze noi, ca să profite de șansa asta și mai mulți elevi: „Am conceput cu CTP (n.r. Compania de Transport Public) un plan coerent ca din primăvara anului viitor să extindem proiectul la şcolile din centru”, zice Emil Boc. „Vom achiziţiona şase autobuze noi ca în martie 2019 să putem extinde proiectul autobuzelor dedicate elevilor. [...] Atunci, dacă programul este eficient, am apăsat butoanele necesare pe două canale: CTP-ul să achiziţioneze în parteneriat cu Primăria autobuzele necesare şi Poliţia Locală să scoată la concurs atâtea posturi câte trebuie ca să avem în fiecare autobuz asigurată prezenţa poliţistului local, astfel ca în primăvară să avem şi oamenii, şi infrastructura aferentă”.

Vedeți, doamnă Firea? Așa se face. Asta îi trebuie și Bucureștiului, dacă vrem să aerisim șoselele măcar un pic. În Capitală, situația autobuzelor școlare e în continuare aceeași. STB are O SINGURĂ LINIE DE TRANSPORT specială pentru elevi, anume 327, care-i duce la Școlile Generale 141 și 127. Distanța dintre ele e de numai 850 m, iar traseul acoperă o parte minusculă din cartierul Rahova. În ansamblu, nu schimbă cu absolut nimic situația traficului din București.

Traseul liniei 327 în Rahova, București Foto: stbsa.ro

În loc să dezvolte sistemul ăsta, primărița îi încurajează pe părinți să-și ducă în continuare copiii la școală cu mașina, doar că să se organizeze pe grupulețe. Dar tot cu mașina.

Dacă nu putem avea transport public ca în Occident, măcar să avem ca în occidentul țării.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile