Cum să debordezi de energie fără ajutorul cafelei

Share
22
Tweet
foto: stocksnap.io

Dacă bei cafea de dragul ritualului matinal, la un pahar de vorbă cu colegii de muncă, te înțelegem perfect. Dar dacă o bei pentru energie, află că sunt multe alternative mai sănătoase.

De ce să înlocuiești cafeaua

giphy.com Mai mult

Deși cafeaua are multe beneficii pentru sănătate, sunt și o groază de argumente împotriva consumului ei. Printre altele, crește riscul insomniei, anxietății și a depresiei. E un puternic diuretic, ceea ce ajută la eliminarea apei în exces prin urină. În felul ăsta, pierzi și magneziu în cantități mari, iar carența prelungită de magneziu are drept rezultat depresia. De asemenea, cafeaua sporește riscul hipertensiunii și al infarctului. În fine, ai prins ideea. Hai să vedem acum surse alternative de energie la care poți apela dimineața:

Întinde-te

Randy Orton (foto: youtube.com)

Știi de ce ne întindem când suntem obosiți? Pe lângă relaxarea mușchilor și refresh-uirea circulației, cercetători de la universitățile Columbia și Harvard au descoperit că așa-numitele „power poses” (vezi poza de mai sus) ajută la scăderea secreției de cortizol, hormon al stresului, și la creșterea nivelului de testosteron. Drept urmare, te simți mai puternic și mai rezistent. Pentru ca mișcarea să aibă rezultatul scontat, trebuie să menții „power pose”-ul în jur de un minut.

Miroase niște rozmarin

foto: pixabay.com

OK, asta nu-i pentru energie, ci ca să-ți trezești creierul mai repede. Sună ciudat, dar un studiu publicat în jurnalul „Therapeutic Advances in Psychopharmacology” a făcut legătura între expunerea la mirosul rozmarinului și creșterea nivelului de eucalyptol, un compus chimic asociat cu performanța cognitivă. Subiecții dintr-o cameră parfumată cu rozmarin au avut rezultate mai bune la jocuri de cuvinte și teste de memorie față de cei aflați într-o cameră neparfumată. În cazul primului grup, analizele au dezvăluit un nivel mai ridicat de 1,8-cineol (eucalyptol). Cu alte cuvinte, se pare că expunerea la rozmarin îți face rotițele creierului să se-nvârtă mai bine.

Fă un duș rece

foto: tumblr.com

Oricât de neplăcut sună, dușurile reci te încarcă cu energie. Apa rece conduce la accelerarea bătăilor inimii, ceea ce îmbunătățește circulația sangvină în tot corpul. Totuși, schimbarea bruscă a temperaturii îți face mai mult rău decât bine, deci recomandăm să răsucești robinetul treptat înspre albastru.

Fredonează o melodie care-ți place

foto: tumblr.com

Potrivit unui studiu publicat în „Journal of Music Therapy”, cântatul și bătutul tactului te încarcă cu energie și fac oboseala să dispară rapid. De asemenea, s-a dovedit că ascultatul muzicii ajută la detensionare. În general, implicarea în activități muzicale cu dificultate redusă ori medie are cam același efect pe care îl aștepți de la o ceașcă de cafea.

Râzi

foto: giphy.com

Ceva atât de simplu precum râsul poate face oboseala să dispară ca prin minune. Cercetători de la Departamentul de Medicină al Universității Vanderbilt (Nashville, SUA) susțin că râsul autentic și sonor are cam aceleași efecte ca un set de exerciții fizice ușoare. Arzi calorii, îți crește ritmul cardiac, întinzi mușchii faciali (eventual și alții, în funcție de cât de mult te exteriorizezi) și scade nivelul hormonilor stresului. Mai mult decât atât, râsul e bun și pentru sistemul imunitar.

Bea apă

foto: tumblr.com

Deshidratarea nu îți afectează doar nivelul de energie, ci și dispoziția, puterea de concentrare și - implicit - percepția asupra dificultății anumitor sarcini. Oboseala, tensiunea și anxietatea sunt alte efecte ale deshidratării, chiar și în cazul uneia ușoare. Conform unui studiu realizat de cercetători de la Universitatea din Connecticut (Storrs, SUA), la femei este suficientă deshidratarea în procentaj de 1,36% pentru ca toate aceste simptome să se manifeste. Deși bărbații s-au dovedit a fi mai rezistenți, deshidratarea a avut aceleași efecte asupra lor. Se recomandă consumul a aproximativ 2 litri de apă zilnic pentru o bună funcționare a organismului.

Două-trei pahare de apă băute dimineața, pe stomacul gol, ajută la reglarea metabolismului, eliminarea toxinelor, buna funcționare a rinichilor și multe altele. Pe lângă astea, îți și încarcă bateriile precum o cană de cafea.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile