De ce ești obosit mereu, deși dormi suficient

Share
56
Tweet
De ce ești obosit mereu, deși dormi suficient (foto: 123rf.com)

Lipsa de somn conduce automat la oboseală, dar cum explici faptul că ești moleșit atunci când dormi mai mult decât suficient în fiecare noapte? Sunt mai multe cauze posibile.

Nu faci mișcare

Sedentarismul te epuizează. Paradoxal, având în vedere că statul degeaba presupune prin definiție conservarea energiei. Faza e că stilul de viață sedentar conduce la dereglarea metabolismului. În timp, enzimele responsabile pentru descompunerea trigliceridelor ajung să se dezactiveze, iar oboseala cronică e doar una dintre consecințe.

foto: giphy.com

La polul opus, sportul îți dă energie. Cu cât ești mai activ, cu atât produce corpul mai multe mitocondrii, supranumite „uzinele energetice” ale organismului. Asta ca să poți ține pasul cu exercițiile fizice pe măsură ce intensifici antrenamentul.

Ești dependent de cafea

Dependența de cafea e un proces al naibii de interesant. Creierul nostru are niște receptori pe care se depun molecule de adenozină, substanța responsabilă pentru somnolență. Cu cât stăm mai mult treji, cu atât mai multă adenozină se atașază de receptorii ăia și cu atât mai obosiți devenim.

foto: pixabay.com

Cafeaua ne menține treji înlocuind, practic, moleculele de adenozină cu cele de cafeină. Organismul nostru nu face diferența între cele două, astfel că receptorii respectivi primesc cu brațele deschise cafeina, iar adenozina rămâne pe tușă o vreme. Ca să compenseze pentru asta, creierul dezvoltă noi receptori de adenozină și, pe termen lung, avem nevoie de tot mai multă cafea pentru a scăpa de somnolență. Dacă doza zilnică de cafea rămâne constantă, nu scapi de oboseală.

Nu te hidratezi suficient

Știu că ești sătul să auzi de cei doi litri de lichide care trebuie consumați zilnic pentru o viață sănătoasă, dar e adevărat. Deshidratarea te obosește, îți crește tensiunea, te face anxios, îți scade puterea de concentrare și îți afectează dispoziția. Senzația de sete apare în momentul în care nivelul apei din organism scade cu 2%, dar oboseala se instalează încă de la -1,5%. Așa că nu trebuie să aștepți să ți se facă sete pentru a da pe gât un pahar cu apă – hidratează-te constant de-a lungul întregii zile.

foto: pixabay.com

Pentru un plus de energie se recomandă două-trei pahare de apă băute dimineața, pe stomacul gol. Pe termen lung, obiceiul ăsta ajută la reglarea metabolismului, detoxifiere, menținerea rinichilor sănătoși și, evident, la încărcarea bateriilor.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile