Reclamele astea românești te fac să-ți arunci televizorul pe geam

Share
Tweet
Reclame enervante (foto: youtube.com)

Scopul suprem al unei reclame e să-ți stârnească interesul față de un anumit produs ori serviciu, dar următoarele spoturi publicitare nu te fac decât să închizi televizoul. Și apoi să-l arunci pe geam, ca să nu mai dai vreodată peste ele.

Bemol

Știu că reclama asta e din Republica Moldova, dar se vorbește (oarecum) în română, așa că o iau în calcul. Nici nu aveam cum s-o exclud din top, pentru că e pur și simplu o mină de aur. De la aproape neinteligibilul „Dattrcutămdărruitomașinăăăă!” până la faptul că femeia rămâne în mașină, deși îi „placie atmăsfiera” din benzinărie, m-am sufocat de râs prima oară când am văzut-o pe net. Aproape că-mi vine să mă duc și eu la Bemol – poate câștig un umeraș sau un pix.

Orange PrePay

Știu că multă lume iubește reclama asta. De fapt, prin comment-urile de pe YouTube găsesc numai laude. Faptul că personajele astea două sunt o combinație între Minioni și vuvuzele m-a scos din minți întotdeauna, chiar dinainte să se inventeze Minionii (ah, ce vremuri bune). Din păcate, omuleții ăștia din plastilină au avut atâta succes, încât Orange face în continuare reclame cu ei, la 10 ani după debutul pe micile ecrane. E un coșmar care nu se mai termină.

Farmaciile DONA – Mai mult timp în aer liber

Recunosc, reclama asta e destul de ingenioasă. Plot twist-ul shyamalanian e menit să te pună pe gânduri referitor la tinerii din ziua de azi, care copilăresc cu tableta în brațe, și transmite mesajul într-un mod creativ. Problema mea e cu individul care apare de nicăieri cu o paletă de ping-pong în mână și-l provoacă pe puști să-și demonstreze skill-urile. Cine c*cat umblă cu o paletă de ping-pong după el prin oraș? O are în rucsac dintotdeauna, așteptând posibila întâlnire random cu regele ping-pong-ului? În plus, nici copiii din ziua de azi nu cred că sunt chiar atât de proști încât să confunde orice obiect din lume e o tabletă. Ideea de bază a reclamei o fi drăguță, dar execuția mă enervează.

Detergenții Alley si Nilsy

Pe-asta nu mi-o amintesc de la TV, din fericire. M-am împiedicat de ea pe YouTube și, din câte am citit pe net, cică ar fi fost filmată de Dan Diaconescu în 2005 în propria baie. Anul e confirmat de „ștampila” din video, chiar dacă pare un spot din ianuarie 1990. Oricum, asta contează mai puțin. Important e mesajul reclamei, acela că până și inapții de bărbați sunt în stare să spele rufele cu detergenții Alley și Nilsy.

Bestjobs - Joburi pe pâine

Cioburi, cioburi, cioburi. Mii de cioburi... în urechile telespectatorilor. Spotul ăsta de promovare a site-ului BestJobs e cancerul publicității. E bomboana de pe coliva topului de față. E un exemplu cât se poate de sugestiv de publicitate mecanicistă, adică aia care-ți bagă pe gât un produs bombardându-te cu repetiții și/sau rime copilărești. E, poate, cea mai rudimentară formă de publicitate, dar cazul „Joburi pe pâine” dovedește că funcționează. Reclama a devenit virală tocmai pentru că e stupidă și enervantă, iar toată lumea a început să vorbească despre ea. Absolut înfiorător.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile