"Tu cât ai dat cu fail?" - campania lansată de Ideo Ideis care vrea să-ți schimbe perspectiva asupra eșecului

Ana Tepșanu

Nonprincess
Share
Tweet
Ideo Ideis
Ideo Ideis

Ai crede că o fetiță peltică ar putea ajunge vreodată prezentatoare de știri la un post de mare audiență din România? Sau că unuia dintre muzicienii tăi preferați i-au trebuit 18 ani ca să ajungă să câștige din muzică?

IDEO IDEIS #13 lansează campania "Tu cât ai dat cu fail?", care îți propune o schimbare de perspectivă asupra eșecului: o nereușită profesională sau personală este o șansă să te cunoști mai bine, să evoluezi în carieră și chiar să devii un om mai bun.

În campanie s-au implicat personalități din domenii diferite, care într-un moment de sinceritate și-au asumat public un eșec personal, pentru a le transmite liceenilor un mesaj important despre ce înseamnă perseverența.

Ana

"Sunt roluri pentru care am ajuns în ultima parte a selecției și le-am pierdut. Altele promise și retrase. Autoflagelări: "aș fi putut fi mai bună, nu am lucrat destul".

Înveți în timp să nu iei totul așa personal și să îți dai spațiul de a te îmbunătăți și de a înțelege că nimic nu îți aparține, nici un rol luat și făcut" - Ana Ularu, actriță.

Andreea

"Am copilărit cu un soi de frică de eșec. Părea că toată lumea în jur povestea despre eșecurile altora ca și când viața lor fusese ratată. Prin eșec nu se termină totul. Se termină probabil ceva, ca să înceapă altceva. Fără eșec nu poți face schimbări majore, nu poți cunoaște și nu poți evolua.

Am încercat să trec de la frica de eșec, care nu mă lăsa să încerc, la a vedea eșecul ca pe un moment de dezvoltare personală. Doar după un eșec major am reușit să renasc și să îmi găsesc niște resurse care nu știam că există în mine" - Andreea Bădală, designer Murmur.

Deliric

"Mi-am făcut prima formație în '93, am ajuns să trăiesc din asta în 2011. Poate că nu e un eșec, pentru că am reușit până la urmă. Dar e mama perseverenței" - Deliric.

Ideo Ideis

Este al treilea an consecutiv în care IDEO IDEIS alege o temă pe care o consideră constructivă pentru educația non-formală a participanților și care, prin campania de comunicare, poate depăși granițele festivalului în termeni de impact.

În 2016 tema a fost empatia, în 2017 autonomia, iar anul acesta IDEO IDEIS vorbește despre perseverență.

"Am tradus perseverența prin rezistența la eșecuri, prin mobilizare și refuzul de a renunța. Cel mai adesea ne place să credem că oamenii pe care îi privim cu admirație au avut un traseu mai lin, că pentru ei lucrurile au fost poate mai puțin complicate. Că au avut noroc.

Și totuși experiența ne-a învățat că cel mai probabil au integrat într-un mod constructiv obstacolele prin care au trecut și nu s-au blocat în eșecuri. Ori în adolescență fix astfel de informații te pot învăța să fii mai perseverent în a urmări lucrurile cu adevărat importante pentru tine", spune echipa Ideo Ideis.

Festivalul IDEO IDEIS#13 se întâmplă între 06 și 12 august la Alexandria.

Pentru mai multe informații:

www.ideoideis.ro

www.facebook.com/ideoideis

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile