Am luat-o la întrebări pe Carina Toma, copywriter-ul din spatele proiectului Awake Your Curiosity Experiment

Ana Tepșanu

Nonprincess
Share
210
Tweet

De când deschidem ochii la început de zi și până când adormim, la finalul acesteia, mintea noastră este într-o continuă fugăreală și stă prinsă în sute de gânduri care mai de care mai zăpăcite, serioase, visătoare, stresate, pozitive sau negative.

A devenit deja un clișeu, dar adevărul este că trăim vremuri agitate, iar acest du-te-vino constant s-a transformat într-o stare de fapt - cu greu mai găsim loc să ne relaxăm mintal și să luăm o PAUZĂ.

Te-ai întrebat vreodată ce se petrece în creierul tău atunci când e liniște? Dar atunci când e zgomot?

Awake Your Curiosity Experiment

Brand-ul de bere Grolsch și agenția de digital din România Kubis Interactive și-au propus să-ți dea răspunsul fix la aceste întrebări, într-un mod absolut superb - printr-un experiment inedit.

În cadrul acestuia, 14 oameni au fost invitați să-și acopere ochii, în timp ce aveau pe cap niște căști speciale care le măsurau nivelul de relaxare, atenție și intensitate din creier, în timp ce ascultau un concert live.

Trupa Vița de Vie a fost cea care a susținut un concert acustic pentru cei prezenți, iar în timp ce băieții interpretau piesele live, mințile participanților au pictat 14 opere de artă.

Awake Your Curiosity Experiment

La scurt timp după momentul sublim, muzica a fost întreruptă de o serie de zgomote cotidiene - mașini în trafic, sirene de ambulanță, telefoane mobile și tot ceea ce se poate încadra în ideea de "sunetele unei vieți agitate".

În acel moment, brusc, superbele picturi ale creierului s-au scindat și s-au făcut mici, mici, mici, demonstrând în cel mai vizual mod cum ne afectează stresul zilnic la nivel cerebral.

Awake Your Curiosity Experiment

Experimentul a făcut parte din promovarea festivalului Awake de la Târgu Mureș, event care a avut loc în perioada 1-3 septembrie.

Scopul acestuia a fost acela de a demonstra cât de bine se împacă creierul cu muzica și cum este necesar ca uneori să spunem STOP și să ne acordăm câteva momente de libertate mintală.

Clipul experimentului, așa cum era de așteptat, a ajuns viral.

Awake Your Curiosity Experiment

Am vrut să aflu mai multe despre cum a fost realizat acest experiment, așă că am luat-o la întrebări pe Carina Toma, copywriter-ul din spatele proiectului Awake Your Curiosity Experiment. Ce a ieșit, vezi mai jos:

Carina Toma, Copywriter, Kubis Interactive

Cum ți-a venit ideea unui astfel de experiment și cât de greu a fost de pus în practică - de la ideea în sine și până la clipul concret?

Cum ne-a venit. Eram deja în runda 3 de feedback-uri pe propunerile de creație, trăiam clasica drama cu "poate nu-s făcută pentru asta", așa că ne-am strâns mai mulți într-un brainstorming.

Am luat-o baby steps și am pus degetul pe un context clar definit, un obiectiv și mai clar, și atunci a aparut mult mai ușor soluția: un experiment Grolsch în care oamenii vor asculta muzica cu ochii închiși pentru a se deconecta de haosul urban.

Până să prezentăm ideea clientului am mai adăugat fiecare câte o cărămidă și, sincer, a ieșit frumos datorita muncii fiecăruia dintre noi. Și cred că se vede cât de mult ne-a plăcut să lucrăm la el.

Câți oameni au fost implicați în tot acest proces?

Băi, știi când se termină filmul și vezi lista aia interminabilă de oameni creditați? Ei bine, foarte similar stau lucrurile și pentru un video de 3 minute. Probabil că lista de credits ar dura tot cam pe atât.

Păi, în primul rând, au fost oamenii de la Grolsch, apoi doar din partea agenției au fost oamenii din Client Service, Strategie, Creație, Social Media, Audio-Video, la care adaugăm minunații specialiști în artă vizuală live și video mapping de la Aural Eye (tot ei s-au ocupat și de neuroheadsets), plus oamenii care ne-au ajutat cu regia și încă niște lucruri de video.

Și aici am menționat doar departamentele. Apoi adaugă trupa, adaugă inclusiv participanții de la experiment și cred că deja ne putem face o idee de cât de mulți oameni au fost implicați cot la cot, trup și suflet.

Ce ți-ai dorit să obții prin acest experiment și ce așteptări ai de la cei care-l privesc?

Exact ce zice și experimentul. Să-ți aduci aminte să mai iei din când în când câte o pauză și să te reconectezi la tine. Prin muzică sau prin ce-ți place ție.

Că ai văzut cât de mare e arta pe care o poate genera creierul. Și, totodată, cât de mică se face când dă de zgomotul cotidian care interferează peste tine zi de zi.

Heeei, vorbeam ceva aici, ce faci, iar ți-a bipăit telefonul?

Pe scurt, creierul nostru este un spațiu imens într-un spațiu mic. Scoate-l puțin din rutină și lasă-l să deseneze fără limite.

Publicitate wise - de ce crezi că nu se fac mai des în România astfel de proiecte nebune - sunt clienții conservatori și omoară creativitatea sau ducem lipsă de oameni creativi?

Prin nebune sper că zici bune, hăh! Mă, se fac și proiecte bune la care, după cum zicea fostul meu șef, aș da like și share. Aș, serios. Nu cred că ducem lipsă de oameni creativi, cred că e foarte grea îndrumarea, e foarte important cine se ocupă de ei.

Eu când o iau pe câmpii, mă ajută mult omul ăla care îmi pune la îndoială ideea, că până la urmă așa vezi dacă e sau nu puternică.

În rest, asta cu clienții conservatori, nu știu sincer să-ți zic, bineînțeles că unii sunt, alții mai puțin, unora le e frică să-și asume riscuri, aici e și job-ul agenției să îi convingă cu cele mai bune argumente.

O s-o zic p-aia dreaptă, cred că piața duce lipsă de strategie, sunt prea puțini strategi buni și strategi care să știe să facă diferența între un insight și un fact.

Eu cred că atunci când o să rezolvăm asta în industrie, multe se vor duce într-un trend ascendent și pentru agenții, și pentru clienți, și, cel mai important, pentru rezultate.

Gata, asta a fost? Mi-a plăcut. Poate mai fac parte cât de curând dintr-un proiect tare și ne mai citim pe aici :)

Topic-uri

copywriter proiect Awake Your Curiosity Experiment experiment
Arată comentariile

NOIZZ URBAN

Vezi și

Extinde