Cine sunt oamenii din spatele Sneaker Industry - discuție unconventional despre hype și adidași

Ana Tepșanu

Nonprincess
Share
209
Tweet

Până să cunosc brigada Sneaker Industry, habar n-aveam ce înseamnă wtb, wts sau Lpu. CE? Dacă nici tu nu știi, click aici să afli mai multe.

Glumesc, glumesc, nu e nevoie, ai răspunsurile în rândurile de mai jos.

Să o luam cu începutul, însă. După cum vă ziceam, până să-i cunosc pe Andrei Gaiță și Bogdan Macovei, owneri la Sneaker Industry, dar și pe Victor Firan, creative și cel care face design-ul colecției de haine, nu prea-mi băteam capul cu sneakerheads și nici nu conștientizam că există o adevărată comunitate a celor pasionați de sneakeri.

Sneaker Industry

Am intrat cumva în lumea lor și primele două gânduri au fost - "cum poți să dai atât de mulți bani pe o pereche de adidași???" și "cum poți vorbi ore întregi, neîntrerupt, despre asta?". WTF!!!

Între timp, cât m-am obișnuit eu cu hype-ul, resell-urile și release-urile, Bogdan și Andrei și-au pus motto-ul "from passion to industry" în practică și au dezvoltat un business de succes.

Afacerea a pornit în 12 iulie 2014, pe Facebook, iar magazinul online a fost lansat la un an distanță, la aceeași dată. De atunci și până în prezent, Sneaker Industry înseamnă și colecție de haine jmechere și social media și events de care se ocupă Silvana-Maria Marica, singura fată din echipă.

Toată brigada

Brand-ul crește frumos și sigur, comunitatea se mărește și din ce în ce mai mulți oameni au grijă cu ce se încalță. Va zic, e addictive să stai îm prejma acestor oameni și nu e neapart un lucru rău, ce să mai.

Vreau să faceți și voi cunoștință cu gașca veselă de la Sneaker Industry, să știți cine vă vinde adidașii ăia FOC sau țoalele blană și cine e în spatele evenimentelor Sneakers and Burgers.

I-am luat pe fiecare în parte la întrebări - Andrei, Bogdan, Silvana, Victor - iar ce a ieșit vedeți mai jos. Enjoy!

Brigada SNKR

Andrei

Îți aduci aminte prima pereche de adidași pe care ai avut-o - despre ce pereche e vorba?

De când mă ştiu mi-au plăcut "adidaşii". Fie că-i purtăm la un sport, fie casual, adidaşii au făcut parte din viaţă mea de când mă ştiu. Completau outfitul ăla de being fresh all the time.

Pasiunea a luat amploare când m-am mutat în Londra, locul unde am descoperit o întreagă lume nouă în materie de sneakers.

Primul model de care am dat acolo a fost Air Jordan Spizike "Bordeaux", i se mai spune şi Obama la colorway. Un hibrid alcătuit din mai multe modele de Jordan Retro, dar care mi-a plăcut foarte mult la vremea respectivă şi încă mai păstrez acea pereche (m-am chinuit ceva să fac rost de ea atunci fiindcă nu se mai găsea nicăieri).

La bază e pură dragoste de adidași sau și un instrument de coolness și validare? Și apropo de asta, cât contează validarea în industria asta?

THERE WILL ALWAYS BE LOVE FOR THE KICKS, MAN. Totul a început din pasiune şi continuă din pasiune, altfel nu am mai fi aici. Contează mult mai puţin validarea altora. Eu tot timpul am zis că trebuie să faci ceea ce-ţi place ţie şi să-ţi cumperi chestii pentru tine, nu pentru alţii.

Câte pereche de adidași ai și dintre ele care este TOP 5-ul tău personal (din perechile pe care le ai deja) și de ce?

Way too many to count now, dar am, bineînţeles, unele care sunt mai apropiate de mine decât altele, din diferite motive. Chiar nu pot să fac un top 5, pentru că îmi plac prea mulţi că să-i clasific aşa.

Printre perechile preferate se numără: Asics GL3 x Ronnie fieg "Eclipse", Diadora N9000 x 24 KLTS "SOL", Air Jordan 4 "white cement", Asics Gel Saga x Ronnie Fieg "Mazarine", Asics GLV x Mită "Dried Rose", Air Jordan 1 "Royal, Vans old skool x Patta "JP exclusive".

Andrei

Un om normal își ia adidași pentru că arată bine sau sunt colorați sau pur și simplu îi plac. Cum își alege un sneakerhead adidașii - care sunt criteriile?

Cum am zis mai sus, nu ar trebui să existe vreun criteriu anume, doar să-ţi placă ţie. Nu contează că i-a purtat Kanye sau nu mai ştiu cine, dacă îţi plac ţie, e tot ce contează.

Un sneakerhead îşi mai alege adidaşii şi bazat pe raritatea lor şi cât de exclusivi sunt. Mai contează şi materialele, extras (cutie şi accesorii) şi, nu în ultimul rând, combinaţia de culori.

Ce simți atunci când primești sau intri în posesia unei perechi mega dorite?

It's that feeling when you've been searching for something for so long and you finally find it. E foarte mult şi despre "the hunt" for them şi, cunoscând tot felul de oameni pe parcurs, that makes them even more special when you finally find them. Şi a 2-a zi it's on to the next hunt.

Atunci când vorbim de hype - există adidași urâți sau hype-ul e hype și nu contează cum arată perechea dacă toată lumea o vrea?

Bineînţeles că există adidaşi urâţi, dar până la urmă e vorba de gust, şi gusturile nu prea se discută. Unora poate să le placă mai mult că au hype, altora mai puţin. Depinde de fiecare persoană în parte.

Andrei

La nivel internațional, e nebunie mare în această comunitate de sneakerheads, iar prețurile la resell pot fi super mari și tot se cumpără. Încearcă puțin să explici mișcarea asta unui om care nu e pasionat și care pur și simplu nu poate înțelege de ce cineva ar da, să zicem, 700 euro, pe o pereche care a costat inițial 150?

Supply and Demand, cel mai uşor mod de a o zice. Acest lucru există în orice fel de industrie care are la baza chestii rare şi limitate. Ar da 700 de euro pentru că vrea atât de mult perechea şi nu o mai găseşte nicăieri şi acesta este preţul ei pe piaţă, după release (vezi orice fel de colecţionari).

Atunci când ești sneakerhead - ești în stare să faci compromisuri mari (nu pleci în nicio vacanță) ca să-ți iei perechea dorită? Există cazul ăsta sau e mai echilibrată treaba?

Da, clar. Renunţi la multe chestii doar că să ai acea pereche mult dorită. E că un goal, o misiune. Sau te duci în vacanţă şi în loc să vizitezi chestii de turişti, vizitezi toate magazinele de streetwear şi sneakers.

S-a întâmplat vreodată să dați mulți bani pe o pereche și apoi să regretați asta? De ce?

No ragrets, fam. Am dat şi mulţi bani pe perechi, dar nu am regretat asta niciodată, deoarece ştiu că o voiam foarte mult şi nu prea o mai găseam în condiţia aia şi mărimea mea.

Andrei

Comunitatea de sneakerheads din RO este foarte nișată și pare ușor exclusivistă, deoarece se vorbește foarte mult despre adidași, iar asta poate intimida un novice. Vă adresați mai mult colecționarilor și pasionaților adevărați sau încercați să cuprindeți cât mai mult din public? Care e mișcarea în direcția asta?

Sneaker Market România. Când am făcut acest grup, acum 4-5 ani, 1 an de zile am fost eu cu încă câţiva prieteni pe el. Uşor, uşor a început să crească şi la noi această comunitate şi am ajuns la 22K membri astăzi.

Încercăm să ne adresăm atât colecţionarilor, dar şi oamenilor care abia intră în această cultură şi vor să descopere cât mai mult din ea. Afterall, pasiunea e pentru oricine. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu Sneaker Industry.

Colecția de haine - cum a apărut, care au fost primele lucruri puse la vânzare și care-i direcția în care se duce?

Am vrut să facem lucruri pentru oameni ca noi, în primul rând, şi de aici a pornit totul. Chestii pe care le-am fi purtat şi noi, despre asta a fost vorba.

Andrei - Bogdan - voi sunteți și prieteni și aveți și afacerea asta impreună, deși lumea zice, în general, că prietenia nu se prea pupă cu business-ul. Cum treceți peste divergențe și cum reușiți să vă înțelegeți și să faceți treaba să meargă?

Tot din pasiune. Acest lucru ne-a adus împreună la început şi e important să-l păstrezi până la sfârşit. E important să şi păstrezi o limită de multe ori. Când e vorba de business e business, când e vorba de fun, e fun.

SNKR IND

Bonus points pentru lookbook - arată impecabil - cum alegeți modelele și cine a făcut pozele? Idei pentru next one?

Încercăm să alegem oameni simpli, normali, care nu arată că vreun model sau ceva. Oameni cu care să se poată identifica oricine până la urmă.

Ați crescut foarte mult de când v-ați lansat și până în prezent - ați devenit mai populari, mai urbani și creșteți foarte frumos ca brand și, probabil, cine va știe de la început, simte asta. Care e următorul prag profesional, să zic așa, pe care vă doriți să-l atingeți? Și, cu nota corporatistă de rigoare, unde v-ar plăcea să fiți în următorii ani?

Am vrea să facem şi un magazin la un moment dat, dar până atunci ne axăm pe un re-design al site-ului şi deschiderea către Europa.

SNKR IND

Bogdan

Îți aduci aminte prima pereche de adidași pe care ai avut-o - despre ce pereche e vorba?

De când mă ştiu port "adidaşi", cu asta mă încălţau şi părinţii când eram mic. Mai târziu, am avut o perioada scurtă în care eram obligat de job să port pantofi, dar în rest asta am purtat toată viaţa. Back în the days, când m-am apucat de sneakers (nu râde) au fost nişte Supra Vaider Candy, o colaborare cu Lil Wayne, nu sunt foarte mândru de ei (haha).

La bază e pură dragoste de adidași sau și un instrument de coolness și validare? Și apropo de asta, cât contează validarea în industria asta?

La baza este pură dragoste pentru adidaşi pentru că altfel nu porneam pe drumul ăsta. S-a transformat cu timpul în business şi job full time. Cât despre validare, nu ştiu ce să zic.

Personal, încerc să nu ţin foarte mult la lucrurile materiale şi nu fac din asta un scop în viaţă; nu poate să te placă toată lumea.

Bogdan

Câte pereche de adidași ai și dintre ele care este TOP 5-ul tău personal (din perechile pe care le ai deja) și de ce?

Top 5 din perechile pe care le am, hmmm, e destul de greu, deoarece nu-i ţin foarte mult - îi port o perioada, îi vând, iau alţii şi tot aşa. Dar o să fac asta în ordinea în care mă simt cel mai bine în ei:

5. Saucony Grid SD Sneaker Freaker "Kushwackers"/Nike Air Max LD-Zero "HTM"

4. Asics Gel Lyte V Ronnie Fieg "Sages"

3. Nike Zoom Spiridon OG

2. Nike Air Max Tns (orice cw (colourway), îi ador)

1. Nike Air Max 97 QS "Italy"

Aaa, era să uit, nu am foarte multe, vând/cumpăr și păstrez undeva pe la 30/40 de perechi.

Un om normal își ia adidași pentru că arată bine sau sunt colorați sau pur și simplu îi plac. Cum își alege un sneakerhead adidașii - care sunt criteriile?

Cumpăr şi port ce îmi place, indiferent de hype sau colaborări. Am perechi pe care mulţi le urăsc sau le consideră hidoase, dar tocmai din motivul asta îmi plac mai tare, sunt oribil de frumoase, aşa le spun. Şi noi suntem normali!

Ce simți atunci când primești sau intri în posesia unei perechi mega dorite?

Colorwayul este primordial! E destul de deep treaba, le admiri toate detaliile. Mai întâi stai şi te uiţi la cutie (dacă e special box), apoi intri în detalii pe materiale, le pipăi şi îi întorci pe toate părţile - te uiţi la cum sunt lucraţi, dacă au gluemarks sau factory flaws.

Le apreciezi extra-urile: şireturi în plus, keychains, dust bag, insole. Băi, ce să zic, e ca o pură dragoste între tine şi ei, eşti atent la toate detaliile, îi apreciezi şi îi respecţi, ai grijă de ei.

Bogdan

Termeni urbani utilizați frecvent de pasionații de sneakeri și ce înseamnă:

Sunt o grămadă, o să enumăr câteva pe care le şi folosesc:

wtb - want to buy

Wts - want to sell

Lpu - latest pick up

Wdywt - what did you wear today.

Brigada + Doc

Atunci când vorbim de hype - există adidași urâți sau hype-ul e hype și nu contează cum arată perechea dacă toată lumea o vrea?

La nivel internațional, e nebunie mare în această comunitate de sneakerheads, iar prețurile la resell pot fi super mari și tot se cumpără. Încearcă puțin să explici mișcarea asta unui om care nu e pasionat și care pur și simplu nu poate înțelege de ce cineva ar da, să zicem, 700 euro, pe o pereche care a costat inițial 150?

Când vine vorba de hype, nu prea contează silueta, colorwayul, contează cine cu cine a făcut modelul respectiv şi cât hype s-a adunat în jurul acestuia. Cum se formează?

Păi face brandul x o colaborare cu artistul x sau magazinul x, produsul este foarte limitat, se formează cererea mai mare decât producţia, îl mai poartă şi eu ştiu ce vedetă, au şi materiale mai bune faţă de alte general release-uri - bam! SOLD OUT!

Atunci când ești sneakerhead - ești în stare să faci compromisuri mari (nu pleci în nicio vacanță) ca să-ți iei perechea dorită? Există cazul ăsta sau e mai echilibrată treaba?

Nu prea e echilibrată deloc, cumperi sneakers, punct! Nu am mers în multe locuri din cauza asta, dar la un moment dat, dacă chiar vrei să faci asta, îţi rupi de la gură 2-3-4 perechi şi mergi unde ai nevoie. Apoi, când ai bani, ţi le cumperi la loc (haha).

Bogdan

S-a întâmplat vreodată să dați mulți bani pe o pereche și apoi să regretați asta? De ce?

Da, am dat destul de mulţi bani pe o pereche, dar acea pereche de mulţi bani nu-şi prea pierde valoarea, deci nu prea ai ce să regreţi.

Comunitatea de sneakerheads din RO este foarte nișată și pare ușor exclusivistă, deoarece se vorbește foarte mult despre adidași, iar asta poate intimida un novice. Vă adresați mai mult colecționarilor și pasionaților adevărați sau încercați să cuprindeți cât mai mult din public? Care e mișcarea în direcția asta?

Pornind la drum cu Sneaker Industry, ca şi pasionaţi, a fost normal şi mai uşor să comunicăm cu cei ca noi, mai întâi. Desigur, nu ne adresăm doar lor, ne adresăm tuturor celor care la finalul zilei deţin 1-5 perechi de sneakers în dulap.

Sneaker Industry face și events - de la Sneakers & Burgers la party cu manele - cum se dezvoltă direcția asta și ce mai aveți în plan pentru viitorul nu foarte îndepărtat - atât pe partea de evenimente, cât și pe cea de shop?

Pe partea de evenimente pot să spun doar că urmează un privat party pentru aniversarea de 3 ani SNKRIND şi încă ceva destul de interesant, spre sfârşitul verii. Da, ştim, toată lumea aşteaptă, va există şi un magazin SNKRID la momentul şi locul potrivit.

Bogdan

Andrei - Bogdan - voi sunteți și prieteni și aveți și afacerea asta impreună, deși lumea zice, în general, că prietenia nu se prea pupă cu business-ul. Cum treceți peste divergențe și cum reușiți să vă înțelegeți și să faceți treaba să meargă?

Suntem amândoi pasionaţi de acelaşi lucru şi ne-am stabilit nişte obiective clare cu SNKRIND. Treci destul de uşor peste divergente dacă faci diferenţa între prietenie şi birou.

Bonus points pentru lookbook - arată impecabil - cum alegeți modelele și cine a făcut pozele? Idei pentru next one?

Lookbook-urile sunt făcute în mare parte de Nicolae Anghel, modelele sunt alese în funcţie de hainele pe care urmează să le lansăm şi ce dorim să transmitem prin acestea. Ideei pentru next one sunt destule, am preferă să le vedeţi în perioada imediat următoare.

Ați crescut foarte mult de când v-ați lansat și până în prezent - ați devenit mai populari, mai urbani și creșteți foarte frumos ca brand și, probabil, cine va știe de la început, simte asta. Care e următorul prag profesional, să zic așa, pe care vă doriți să-l atingeți? Și, cu nota corporatistă de rigoare, unde v-ar plăcea să fiți în următorii ani?

Treaba s-a dezvoltat destul de mult în ultima perioada şi trebuie tratată că atare. Pregătim acum un nou format al site-ului, mult mai user friendly, vom începe şi livrările internaţionale şi, cum am zis mai sus, lucrăm intens la deschiderea primului magazin Sneaker Industry.

Bogdan

Silvana

Iți aduceți aminte prima pereche de adidași pe care ai avut-o - despre ce pereche e vorba?

Nu îmi aduc aminte ce îmi luau ai mei când eram mică. Cea mai veche pereche pe care o deţin în acest moment este Air Max 90 beat as fuck. Primele zile după ce i-am cumpărat m-au nenorocit, dar tot mă îndârjam să îi port. Nu mi-a schimbat viaţă, dar a fost prima cumpărată în istoria recentă, începutul, după care au început să vină şi restul.

La bază e pură dragoste de adidași sau și un instrument de coolness și validare? Și apropo de asta, cât contează validarea în industria asta?

La mine nu este o dragoste pentru adidaşi, la baza. Când m-am angajat la SNKRIND aveam câteva perechi şi nu puteam să fac diferenţa între un Jordan 1 şi un Dunk Hi. Am ajuns la ei din pură întâmplare şi dragostea a venit ulterior.

M-a fascinat istoria din spatele adidaşilor şi cum până la urmă, nu există nimic mai comod pe lumea asta decât o pereche de sneakers. Venind ca un noob într-o comunitate deja formată, a fost nevoie de puţină validare la început, cum presupun că este nevoie la orice persoană ca să se descurce într-un domeniu nou pentru el.

Silvana

Câte pereche de adidași aveți și dintre ele care este TOP 5-ul vostru personal (din perechile pe care le aveți deja) și de ce?

Cam 30. Variază asta cu topul. Intră unele pe podium, ies altele. Îţi cumperi perechi, vinzi altele. Plus că variabilele pentru un sneakerhead, când face top-ul, sunt diferite: depinde de materiale, colorway, comoditate, hype-ul din jurul lor.

În top aş avea : Asics GL III "Homage", Air Max 97 "Silver Bullet", Air Max LD Zero (comfy as fuck!), o pereche de Saucony, GR, dar care sunt super comozi şi au un colorway care pe mine mă rupe de fiecare dată când îi văd.

Pe locul 1 este chiar perechea care a schimbat totul: GL III "Grey/Grey". Îi port de doi ani şi nu aş renunţă la ei. Materiale, culori, comoditate. De asta aş spune că este prima pereche, pentru că este prima care chiar a contat şi m-a atins. Cine mai are un 38.5 şi nu are ce să facă cu el, să mă caute, vreau să Double Up.

Silvana

Un om normal își ia adidași pentru că arată bine sau sunt colorați sau pur și simplu îi plac. Cum își alege un sneakerhead adidașii - care sunt criteriile?

Eu cred că reprezint cel mai bine clientul nostru: îmi iau adidaşi strict după cum arată şi comoditate. Când am venit la ei puteam să fac diferenţa dintre modele după "aia sunt galbeni", "aia sunt roz". Ăsta a fost primul criteriu pe care l-am aplicat, cel estetic, şi rămâne şi până în ziua de azi cel mai important.

Se întâmplă să îmi placă chestii care "au hype"? Da. Îmi iau doar obiecte de genul? Nu! S-a întâmplat de multe ori să văd perechi scumpe de care nu m-aş apropia. După cum aţi văzut şi în top-ul meu, GR for the win.

Ce simți atunci când primești sau intri în posesia unei perechi mega dorite?

Ce simte un colecţionar de vinuri când primeşte o sticlă veche mult dorită: moare să o deschidă. După ce o gustă, îşi dă seama şi mai mult de ce a aşteptat-o (în anumite cazuri, că nu a meritat).

Dacă bea din ea zilnic, se satură de ea repede, aşa că ştie să o alterneze cu altele diferite ca gust, culoare. Principiul este the same şi pentru adidaşi, singurul lucru diferit este că ai ocazia să îţi iei colecţia la purtător.

Silvana

Termeni urbani utilizați frecvent de pasionații de sneakeri și ce înseamnă:

WTS - want to sell

WTB - want to BUY

DS - dead stock aka nou nouţi

LPU (cel mai plăcut) - ultima "Cumpărătură".

Atunci când vorbim de hype - există adidași urâți sau hype-ul e hype și nu contează cum arată perechea dacă toată lumea o vrea?

Există adidaşi urâţi. Există adidaşi oribili. Sunt unii care cumpără doar de hype. Nu înţeleg de ce să cumperi ceva care nu îţi place, aşa că nu mă pot identifica cu genul ăsta de cumpărător.

Silvana

La nivel internațional, e nebunie mare în această comunitate de sneakerheads, iar prețurile la resell pot fi super mari și tot se cumpăra. Încearcă puțin să explici mișcarea asta unui om care nu e pasionat și care pur și simplu nu poate înțelege de ce cineva ar da, să zicem, 700 euro, pe o pereche care a costat inițial 150?

Simplu: principiul pieţei libere, cerere - oferta. Este un fel de Tulipomanie la fiecare release Yeezy. Sunt produse puţine perechi şi cererea este mare, aşa că de aici începe resell-ul. Asta se întâmplă în cazul colaborărilor. Cum ajung GR-uri să aibă hype?

Le poartă cineva care are mare tam-tam în jurul lui/ei: Kanye, Drake, ASAP Rocky, Rihanna (da, sneakerheads ascultă trap). Oamenii atunci dau în mania "datului cu cardul" şi le cumpără repede şi din nou rămân unii fără, deci din nou încep preţurile să crească.

Mai există şi cazul Retro: ne-au plăcut când eram mici şi Nike (cel mai des) le readuce la viaţă, deci se adaugă taxa de nostalgie peste preţul de retail.

Atunci când ești sneakerhead - ești în stare să faci compromisuri mari (nu pleci în nicio vacanță) ca să-ți iei perechea dorită? Există cazul ăsta sau e mai echilibrată treaba?

Mda, sunt mâna spartă în ceea ce priveşte chestia asta. Îmi cumpăr o pereche, mă bucur de comandă, la 15 minute după mă loveşte că s-au dus banii de vacanţă, aşa că din acel moment mă dau cu capul de pereţi să fac rost de banii aia.

Cred că asta depinde mai mult de cum eşti tu în general: eu fac schema asta (de care nu sunt mândră) şi cu haine, simt că nu pot să respir până nu o am şi abia după îmi dau seama că îmi tai craca de sub picioare în altă parte.

Comparativ cu ei, sunt încă un copil. Poate o să mă liniştesc cu vârstă.

Silvana

S-a întâmplat vreodată să dați mulți bani pe o pereche și apoi să regretați asta? De ce?

Da, mi-a părut rău că mi-am luat anumite perechi. Nu pentru că nu îmi plăceau, dar am norocul extraordinar ca imediat după ce cumpăr ceva, să văd altceva care îmi plăce şi mai mult. Aşa-i în tenis.

Comunitatea de sneakerheads din RO este foarte nișată și pare ușor exclusivistă, deoarece se vorbește foarte mult despre adidași, iar asta poate intimida un novice. Vă adresați mai mult colecționarilor și pasionaților adevărați sau încercați să cuprindeți cât mai mult din public? Care e mișcarea în direcția asta?

Sneaker Industry a început din dorinţa lui Andrei şi Bogdan de a le da ocazia românilor să aibă acces la adidaşi ca "în afară". Sneakerhead nu înseamnă hype, înseamnă să ai o pasiune pentru adidaşi, fără a ţine cont dacă sunt scumpi sau nu.

Oricine poate să înceapă să prindă acest microb, singurul lucru de care ai nevoie este perechea potrivită care să îţi schimbe percepţia asupra unui obiect atât de uzual. SNKRIND încearcă să aibă o selecţie cât mai variată, pentru a putea să oferim la cât mai multe persoane această experienţă. Pe scurt, sneakerheads suntem toţi, doar că unii nu au aflat încă.

Silvana, Bogdan, Andrei

Sneaker Industry face și events - de la Sneakers & Burgers la party cu manele - cum se dezvoltă direcția asta și ce mai aveți în plan pentru viitorul nu foarte îndepărtat - atât pe partea de evenimente, cât și pe cea de shop?

I am The Official Planner, deci asta e întrebarea mea, ha ha. Facem event-uri în care credem. Sneakers & Burgers este tradiţie deja: duminică în familia SNKRIND. A început de la dorinţa lor de a o arde cu oameni ca ei, şi cum Bucureştiul nu le oferea un altfel de event, l-au făcut de la 0.

Ne place să ne întâlnim cu clienţii şi de aici apar din ce în ce mai multe event-uri, mai ales că momentan avem doar partea de online. Scopul este să avem un magazin al nostru în care să le facem pe cât de des se poate.

Vrem că oamenii să vadă că în spatele acelui site există oameni ca şi ei. După Sneakers & Burgers, niţel piliţi, am ascultat manele la Mc la Română, folosind veşnică boxa portabilă, telefonul.

Ne-a lovit că deşi societatea vede maneaua că pe o lichea culturală, tot ne atinge de voie bună, mai ales când ai prieteni lângă ţine, şi aia a fost.

De la noi pentru voi pentru că în esenţă, suntem o apă şi un pământ. Urmează 12 Iulie. Facem 3 ani şi cum romanul vede o ocazie de bairam în orice, nu o să o lăsăm neudată. Mai multe detalii în curând.

Silvana

Colecția de haine - cum a apărut, care au fost primele lucruri puse la vânzare și care-i direcția în care se duce?

"Bre, îţi aduci aminte când jucăm Street Fighter? Aş vrea un hoodie cu jocul ăla". Cam aşa apar hainele. Şi cum suntem egocentrici, împreunăm Sneaker Industry cu diferite teme şi apar diferite dropuri. Ca acasă. Ca între prieteni. Ca şi event-urile.

Nu punem niciodată spre vânzare ceva ce nu am purta şi noi la rândul nostru. Colecţia de 12 Iulie o să vă uimească un pic. E diferită de ce am făcut până acum. Cât se poate de curată.

Înaintea ei, vine un alt copil de suflet, colaborarea cu Electric Castle. Ei sunt la a 5-a ediţie, noi facem 3 ani şi surprinzător, ambele sunt pe 12 Iulie, în acest an. Colecţia urmează să fie disponibilă pe site-ul nostru cât de curând.

Știu că pregătiți și ceva pentru femei - insert detalii here. Însă, de ce a durat așa mult până când au fost și domnișoarele introduse în linia de haine?

Prima colecţie pentru "doamne" apare tot de 12 Iulie. Având în vedere că jumate din viaţă mi-o petrec într-un mediu pur masculin, lucrând pentru un site care aduce (momentan) doar clothing masculin, a trebuit să găsesc o metodă în care să adaptez hainele lor, la nevoile mele. Plus că streetwear înseamnă unisex; din acel punct, totul depinde de modul tău de a le purta.

Silvana

Silvana, cum e să lucrezi numai cu băieți și cum e să fii pasionată de sneakeri într-o nișă dominată de partea masculină?

Am ajuns aici din întâmplare. Vlad, Vericul, făcea poze pentru ei. Eu mă lăsasem de facultate şi habar nu aveam ce să fac cu viaţă mea. Mă strigau Verica la început pentru că asta eram pentru ei, vara lui Vlad. Ei sunt un pic mai liniştiţi, pe când eu sunt ca un taifun.

Cred că îmi este mai uşor mie să accept să lucrez cu băieţii, decât le este lor să suporte nevoia mea constanta de dat cu capul de pereţi.

Dar am găsit un tovarăş de suferinţă în Cofetăria, prunc al agenţiilor. Suntem o mâna de oameni, fiecare cu propriul lui bagaj din "relaţii anterioare". Încercăm să fie bine pentru toţi. Ne certăm, ne împăcăm. Ca într-o familie, cu bune şi cu rele.

Silvana + Cofetaria

Zic asta, pentru că asta e impresia generală dacă te uiți la comunitatea asta din RO - însă, încep și fetele să poarte adidași mai mult? Simți vreo schimbare la nivel de stil și preferințe de când ai început să lucrezi în domeniu?

Domeniul este dominat de bărbaţi, dar sunt şi femei pe lângă şi numărul lor este în creştere. Mi-am schimbat stilul datorită faptului că am avut acces la mai mult decât ce vezi la mall. Aducem brand-uri de îmbrăcăminte pe care nu le întâlneşti des la noi în ţară.

Dacă te uiţi pe Instagram la femei care chiar au o pasiune veche pentru Sneaker Game şi Streetwear, o să vezi că stilul lor este unul masculin, interpretat feminin. Ce contează este adaptarea la mediu.

Bonus points pentru lookbook - arată impecabil - cum alegeți modelele și cine a făcut pozele? Idei pentru next one?

Nicolae Anghel, Vlad Ciutacu, Sebastian Hogea. Cu ei am făcut lookbook-uri până acum. Mereu căutăm modele noi. Mereu căutăm concepte noi. Suntem deschişi la idei pentru că suntem convinşi că asta te scoate în faţă în societatea actuală, cât de Open Minded eşti.

Urmează Sneaker Industry Academy, un proiect prim care vrem să găsim artişti noi, proaspeţi, atât pe vizual, cât şi pe foto, şi pe care să încercăm să îi ajutăm să străbată crusta groasă de nulităţi care este scoasă în faţă şi să le oferim un cadru okay de dezvoltare.

Brigada

Ați crescut foarte mult de când v-ați lansat și până în prezent - ați devenit mai populari, mai urbani și creșteți foarte frumos ca brand și, probabil, cine va știe de la început, simte asta. Care e următorul prag profesional, să zic așa, pe care vă doriți să-l atingeți? Și, cu nota corporatistă de rigoare, unde v-ar plăcea să fiți în următorii ani?

Varianta nouă de site, 12 Iulie şi colecţia de haine aferentă, Electric Castle Capsule Collection, Sneaker Industry Academy, livrare internaţională, deschiderea unui magazin. Lista e lungă. Noi să fim sănătoşi.

Victor (Cofetăria)

Îți aduci aminte prima pereche de adidași pe care ai avut-o - despre ce pereche e vorba?

Prima, prima? Fake-urile alea de Puma Gv Special, din piaţă de la Veteranilor. Le-aţi avut şi voi, dacă nu astea, bit-bontimes all red, înainte să fie hype-ul cu solar reds.

Puma Gv Special

La bază e pură dragoste de adidași sau și un instrument de coolness și validare? Și apropo de asta, cât contează validarea în industria asta?

Depinde de la individ la individ, oameni şi oameni, you know. Dacă mă întrebi pe mine, e dragoste pură pentru shape-uri şi materiale, designeri sau contextul în care au fost lansaţi.

Diferența între noi și cei care colecționează timbre, etichete de bere sau god knows what’s cool zilele astea, e că ne purtăm colecțiile. You get questions, majoritatea încep cu câte perechi ai, dar o să raspund mai jos la asta. E mișto cu validarea, dar nu e un scop final. Îmi doresc să-mi văd de treabă.

Câte pereche de adidași ai și dintre ele care este TOP 5-ul tău personal (din perechile pe care le ai deja) și de ce?

Nu ştiu câte perechi am, nu multe, dar lejer peste 50. Toţi când văd că eşti puţin dement, te întreabă asta. Uite un top: Jordan 1 Bred, Airmax 95 OG, 97 Silver Bullet, 98 cu supreme, daytonas, kushwackers, diamonds. Nu e un top, toţi sunt hal.

Victor

Un om normal își ia adidași pentru că arată bine sau sunt colorați sau pur și simplu îi plac. Cum își alege un sneakerhead adidașii - care sunt criteriile?

Hype, raritate, siluetă, hype, materiale, special box, hype, alte accesorii, cine i-a desenat, cu cine e collab-ul, hype, de când n-au mai ieşit, e og colourway? Bun. Vreau două perechi.

Ce simți atunci când primești sau intri în posesia unei perechi mega dorite?

Mă bucur, mă uit la ei, îi pun în picioare, trece.

Termeni urbani utilizați frecvent de pasionații de sneakeri și ce înseamnă:

Să zică burried ăștia că oamenii sunt mai lit cu flexu'.

Victor

Atunci cnd vorbim de hype - există adidași urâți sau hype-ul e hype și nu contează cum arată perechea dacă toată lumea o vrea?

Depinde ce înţelegi prin urât. Nu ştiu cum se simte hype-ul la voi, dar unele chestii parcă sunt făcute pentru tine şi trebuie să le ai. Nu îmi pasă dacă îţi plac sau nu. În mine trezesc ceva.

Altele sunt urâte şi încep să îmi placă pe parcurs. Mai contează acu? On the other hand, depinde de ce te motivează să cumperi. Sunt oameni care trăiesc din asta şi cumpără orice urmează să se vândă, doar pentru profit. Lor nu le pasă.

Victor + Zola

La nivel internațional, e nebunie mare оn această comunitate de sneakerheads, iar prețurile la resell pot fi super mari și tot se cumpăra. Încearcă puțin să explici mișcarea asta unui om care nu e pasionat și care pur și simplu nu poate оnțelege de ce cineva ar da, să zicem, 700 euro, pe o pereche care a costat inițial 150?

Sunt unele perechi care costă 1500 de euro, 4000, 20.000. Totul ţine de cât de limitat a fost release-ul ăla. Vorbim de perechi care au costat între 150 şi 300 eur la raft. Hype does that. Există o bursă pentru asta (stockx).

Dacă trebuie să explic mişcarea asta aş face o paralelă cu cursul valutar. Mai creşte un model de Nike pe care îl găseai la sales în Outlet (aprox 80 eur) la 500, pentru că l-a purtat Kanye pe scenă, mai scade preţul unui yeezy că iese din nou aceeaşi culoare, etc. Sunt variabile pe care le cunoşti şi speculezi pentru segmentul tău de piaţă; oricine ar putea să o facă, cu puţin know-how.

Atunci când ești sneakerhead - ești în stare să faci compromisuri mari (nu pleci în nicio vacanță) ca să-ți iei perechea dorită? Există cazul ăsta sau e mai echilibrată treaba?

S-a întâmplat.

S-au dus ultimii bani de mai multe ori pe adidaşi.

Când oferta e bună, can't miss it.

În ultimul timp, viața a devenit mai echilibrată, vine cu vârstă & a început să îmi placă în vacanţă.

Cred că ţine de priorităţi.

Victor

S-a întâmplat vreodată să dai mulți bani pe o pereche și apoi să regretați asta? De ce?

Da. Te mai dezamăgesc materiale proaste, defectele sau mărimi greşite pe care nu le poţi returna. Te obișnuiești şi cu asta, sunt adidaşi până la urmă.

Sneaker Industry face și events - de la Sneakers & Burgers la party cu manele - cum se dezvoltă direcția asta și ce mai aveți în plan pentru viitorul nu foarte îndepărtat - atât pe partea de evenimente, cât și pe cea de shop?

Nu facem evenimente, ne adunăm cu o grămadă de prieteni. Oamenii ne întreabă din ianuarie când vine Sneakers and Burgers. Adunarea asta ne dă ocazia de câteva ori pe an să ne vedem & să vorbim shoes, haine, release-uri, muzică, list goes on and on. Ce urmează (în exclusivitate pentru noizz.ro):

- Vine aniversarea de 3 ani pe 12 iulie

- Vine drop-ul de tonals pe 12 iulie

- Avem două variante & nu ne-am hotârat la un spațiu pentru shop, încă.

- Mai vine un drop tare

- Am găsit niște băieți cu care ne înțelegem pe partea de muzică, o să fie bine.

- Căutăm artiști tari cu care să lucrăm. Dacă faci ceva tare, dă-i Silvanei (silvana@sneakerindustry.ro) și ne uităm peste.

- Nu mai zic.

Victor

Colecția de haine - cum a apărut, care au fost primele lucruri puse la vânzare și care-i direcția în care se duce?

Hainele au apărut pentru noi, apoi friends and family şi a început să meargă şi în direcţia asta brand-ul. Nu ne dăm peste cap, totuşi. Nu avem primăvară-vară şi toamnă-iarnă.

Nu e nimic organizat în sensul ăsta. Facem ce ne place, punem câte 12 bucăţi din fiecare item pe site, dispar repede & nu le mai refacem.

Apropo de asta, e o idee оn spatele fiecărui drop sau cum funcționează procesul de creație? Despre ce va fi următoarea colecție lansată, par example?

E o idee Că de n-ar fi nu s-ar poveşti, printa, vinde. Most of the time, e feeling. Inspiraţia vine din experienţe. La prima mână citire, sună dreamy, dar habar n-ai câţi oameni trăiesc sau au trăit aceleaşi lucruri, deşi vin din medii diferite. Le punem pe textil şi ne vedem de treabă.

Dacă tot e momentul să dau din casă, nu avem o linie de comunicare, un manifesto de brand sau alte vrăjeli d-astea de marketing care să îţi ia banii. Ne placi pentru că ne placi, dacă nu, există streetwear pe toate drumurile.

Următoarea colecţie (leak allert!) e cea mai relaxată de până acum. Am zis să facem ceva şi pentru situaţiile în care vrei ceva comfy şi curat. O să vezi pe 12 iulie.

Și tot pe haine - știu că pregătiți și ceva pentru femei - insert detalii here. Însă, de ce a durat așa mult până când au fost și domnișoarele introduse în linia de haine?

Ţi-am zis că le facem pentru noi.

Nu aveam femei în birou până la Silvana, acu tre’ îmbrăcată şi ea :).

Acum mai serios:

Ce face până la urmă haina pentru femei?

Croiala? Culoarea? Mesajul de pe tricou?

Mai contează chestiile astea?

Streetwear-ul, după părerea mea, e unisex şi aşa ne-am poziţionat.

Vuitton colaborează cu Supreme, brand de skate.

Artiştii de trap din Atlanta, cântă despre Goyard.

Basquiat murdărea costume Versace all white.

Heidi Klumm poartă bluze Trasher când iese cu copilu' la plimbare.

Rihanna apare în papuci de cauciuc transparenţi pe covorul roşu.

Comme des Garcons colaborează cu Converse, icon pentru affordability.

Lumea se schimbă şi vorbim de cross-everything.

Cred cu tărie că nu mai contează ce porţi, ci cum porţi.

Bonus points pentru lookbook - arată impecabil - cum alegeți modelele și cine a făcut pozele? Idei pentru next one?

Friends, again. Uite, pentru dropul de săptămâna viitoare, am trimis hainele în Amsterdam la văru’ Ciutacu (hypebeast approved link).

Lucrăm cu el, Niky de la Eroilor Mafia, care știe cu orașu' bine și vine cu spot-uri tari, Ella, Radu, Sebi, list goes on. Apropo, căutam fotografi & modele fresh tot timpul, fără motiv.

silvana@sneakerindustry.ro preia cv-uri. Ne alegem oamenii după work, ne place, facem.

Ați crescut foarte mult de când v-ați lansat și până în prezent - ați devenit mai populari, mai urbani și creșteți foarte frumos ca brand și, probabil, cine va știe de la început, simte asta. Care e următorul prag profesional, să zic așa, pe care vă doriți să-l atingeți? Și, cu nota corporatistă de rigoare, unde v-ar plăcea să fiți în următorii ani?

Multumim, ăsta e vibe-ul. Nu avem planuri de cucerire a planetei, ne vedem de treabă și lucrurile se întâmplă.

Brigada

Sursa: Noizz.ro

Topic-uri

Sneaker Industry adidasi hype industrie
Arată comentariile

NOIZZ URBAN BY FANTA

Vezi și

Extinde