Cum privesc noile generații Crăciunul și sărbătorile

Ana Tepșanu

Nonprincess
Share
64
Tweet

Crăciunul este poziționat la final de an și reprezintă una dintre cele mai fericite și vesele perioade din cele 12 luni pe care le trăim (până să le luam de la capăt).

Cu timpul, la fel cum și modul nostru de viața s-a schimbat, s-a transformat și sărbătoarea asta și modul în care noile generații o privesc. Este foarte interesant de văzut ce se întâmplă concret.

Un studiu lansat sub umbrela Bold by Lowe Group, MullenLowe analizează modul în care noile generații se raportează la Crăciun și cum ar trebui să acționeze brandurile pentru a se apropia de consumator și pentru a pune stăpânire astfel pe această sărbătoare.

Foto ilustrativ

Studiul MullenLowe are la bază o cercetare cantitativă realizată în parteneriat cu iSense Solutions, care relevă o serie de contradicții între realitățile și așteptările românilor în prag de Crăciun.

Am stat de vorbă cu Simina Zidaru, Senior Copywriter la MullenLowe, pentru a vedea cum stau exact lucrurile în 2017.

Simina Zidaru

Simina, povestește-mi puțin despre tine - ești millennial, cum te identifici cu această generație și cum ai caracteriza-o?

Sunt millennial în măsura în care suntem noi toți ăștia născuți după ’80. Nu mă indentific cu o generație, mă identific cu o serie de mindseturi care nu cred că sunt caracteristice neapărat unei generații.

Despre millennials s-au scris multe... Eu cred că lucrurile sunt mult mai simple. Suntem exact ca X Generation, doar că avem un background social puțin diferit, și asta, desigur, se concretizează într-un set de valori, perspective și comportamente.

În urma studiului realizat - de ce consideri că millennials resimt mai mult această presiune?

Presiunea de a-i face pe cei din jurul tău fericiți, da? Bănuiesc că se întâmplă asta pentru că noi, ăștia de suntem millennials, suntem acum în poziția de oamenii mari ai familiei.

Am ajuns ăia care o fac pe Moșul, care pregătesc surprize părinților, care au copii, care gătesc cina, poate fac și cozonac și cumpără bradul. Și, când ești in charge, normal că presiunea e mai mare. Cu toții vrem să iasă perfect.

Foto ilustrativ

Concret - cum s-au schimbat oamenii în prezent vizavi de această sărbătoare și care sunt lucrurile care totuși au rămas la fel?

Nu cred că s-au schimbat oamenii, ci doar posibilitățile. Bunica mea avea fix aceeași perspectivă de Crăciun ca și noi, nepoții ei.

Cu niște extra mers la biserică și făcut turte.

În microuniversul meu, am senzația că eram mult mai săraci când eram mici. Cu trecerea anilor, s-au occidentalizat lucrurile, dar tendința era evidentă încă din anii ‘90.

Mă bucur totuși că vorbim în continuare de o glocalizare a Crăciunului din Singur Acasă.

Bradul e același, doar că mult mai frumos, n-am înlocuit porcu’ cu niciun curcan, colindele românești sunt în continuare la Magic FM, combinate cu cele din State, Fuego și Bănică umplu sălile încă din noiembrie și mai toți respectăm tradițiile din copilărie.

De aia și iubesc Crăciunul. E aproape la fel mereu.

Ce mai înseamnă experiența Crăciunului în 2017?

Crăciunul, din punctul meu de vedere, este în continuare o experiență extrem de personală. Și cred că așa și trebuie să rămână. Oricât intră advertisingul cu mici touch-uri, rămâne mainly ceva foarte privat.

Pentru mine, Crăciunul e cea mai frumoasă perioadă din an. Sunt foarte norocoasă că am o familie extraordinară și avem tradițiile noastre, care se respectă cu sfințenie an de an.

Lucrurile se întâmplă în continuare ca-n copilărie: brad, salată boeuf, friptură, jumări, slană, cadouri, colinde, toată lumea acasă, chesiuni de genul asta.

Advertising wise, la noi încă se comunică insistent oameni fericiți la masă și colinde, fără să se exploateze și alte zone.

De exemplu, așa cum arată și cercetarea realizată de MullenLowe și iSense Solutions, millennials sunt cea mai muncită generație, care ajunge să renunțe la foarte multe în favoarea jobului.

Uite, de exemplu, un unghi din care poate fi abordat Crăciunul, făcut de cei de la Edeka acum câțiva ani:

Având în vedere sentimentele/așteptările/părerile despre Crăciun din prezent - cum crezi că se vor mai schimba acestea în viitorul apropiat?

Cred că se apropie perioada în care ne vom mai liniști cu aruncatu’ banilor pe geam.

Simt că în copilărie a fost un soi de sărăcie colectivă, apoi a început ușor, ușor perioada în care am început să cheltuim sume colosale pe cadourile de Crăciun, așa ca un fel de frustrare pentru neajunsurile de altădată, și acum am senzația că mergem într-o direcție puțin mai potolită.

Asta e o concluzie pe care am tras-o în bula mea. Parcă nici atâta mâncare ca acum câțiva ani nu se mai face. Că, deh, cercetătorii spun că se aruncă în proporție de 80%.

Foto ilustrativ

Cum influențează tehnologia Crăciunul (și de ce) și cum ar putea să ajute în această situație?

Influențează enorm, nu doar Crăciunul, ci viață noastră în general. Scopul este și ar trebui să fie în continuare unul de a ne ușura existența, de a face lucruri pentru noi. Și asta facem și de sărbători.

Slavă cerului că există online shoppingul! A înlocuit frica și groaza de a merge la mall în prag de sărbători. Și mulțumesc videocall-urilor care mă ajută să-mi văd prietenii care n-au mai rămas în țară.

Iar brandurile pot integra cu ușurință tehnologia în campaniile de Christmas. Cei de la Orange France, de exemplu, au făcut o cutie de cadouri prin care puteai vedea expresia celor ce nu sunt lângă tine când primesc cadoul de la Moșu’.

Cum crezi că s-ar schimba comportamentul oamenilor dacă brandurile + tehnologia ar vorbi pe înțelesul și nevoile lor?

Asta încearcă să facă toate brandurile. Și cele care reușesc au un nivel de afinitate mai ridicat.

Care sunt principalele concluzii, expuse la un nivel pe înțelesul tuturor, pe care le-ai tras în urma acestui studiu?

Că atunci când vine vorba despre Crăciun nu e obligatoriu să comunici doar mese în familie și brazi și colinde. Există o grămadă de zone ce pot fi exploatate, doar dacă te uiți puțin la research. De exemplu:

Și că, oricât de blamat ar fi Crăciunul, e iubit și de cei mai Grinch dintre Grinchi. Nu zic eu, zice studiul....

Foto ilustrativ

Background, rezultatele studiului:

Potrivit studiului, Crăciunul este pentru unii români și un prilej:

În același timp, 45% dintre românii din mediul urban simt că ceilalți vor să se comporte într-un anumit fel (fericit, vesel etc.), 43% simt că toată lumea are așteptări de la ei, 42% evită să vorbească despre problemele lor pentru a nu afecta starea celor din jur, iar 32% se simt singuri chiar și dacă sunt lângă familie sau prieteni.

Foto ilustrativ

Aceste procente sunt și mai mari pe segmentul de vârstă 18-29 de ani:

Consumatorii din mediul urban conștientizează că aruncă prea multă mâncare rămasă neconsumată (52%) și că exagerează cu consumul de mâncare și/sau băuturi alcoolice (30%).

Cei mai mulți români asociază perioada sărbătorilor de iarnă cu:

Foto ilustrativ

Un Crăciun reușit mai înseamnă, pentru români:

Sursa: Noizz.ro

Topic-uri

Craciun generatii studiu
Arată comentariile

NOIZZ URBAN BY FANTA

Vezi și

Extinde