De vorbă cu Chris Evans, director al departamentului de animații in-game la Blizzard: „Latura artistică este crucială pentru succesul jocului”

Gruia Dragomir

Story Finder
Share
15
Tweet

În perioada 4-5 octombrie va avea loc Dev.Play, cea mai mare conferință de game development din Europa de Est, care va avea loc în București, în cadrul Grand Cinema & More din Băneasa Shopping City. La această conferință vor participa numeroși speakeri internaționali și specialiști din industria de game development printre care și Chris Evans, director al departamentului de animații in-game la Blizzard Entertainment.

Chris Evans este un veteran al industriei de game development (nu, nu actorul), având peste 20 de ani de experiență în animații 3D, efecte vizuale și în industria de divertisment (jocuri video, filme, seriale etc.), iar în prezent conduce echipa de in-game cinematics din cadrul celebrei companii Blizzard Entertainment.

Activitatea sa alături de Blizzard Entertainment se remarcă prin contribuția adusă unor titluri mari precum StarCraft II și World of Warcraft, două dintre cele mai populare jocuri la nivel internațional.

Am avut ocazia de a sta un pic de vorbă cu el, așa că aruncă un ochi pe acest interviu:

De ce ai ales industria jocurilor video și nu pe cea a filmelor sau a altor tipuri de divertisment?

Am lucrat în cinematografie și am luat o decizie foarte conștientă de a mă dedica industriei de gaming. Pentru mine, jocurile video au fost întotdeauna o poartă spre lumii care-ți oferă posibilități infinite. Întotdeauna am fost atras de partea interactivă a divertismentului.

Cât de importantă este arta în procesul creativ al unui joc video?

Cred că depinde de joc și cum definești arta. E Tetrisul artă? Eu cu siguranță am avut interacționat cu mulți artiști din domeniul gaming-ului care au capacitatea de a depăși limitările tehnice pentru a dezvolta jocuri superbe. De aceea lumea jocurilor video este atât de minunată pentru mine. Pentru anumite tipuri de proiecte, latura artistică este crucială pentru succesul jocului. Alteori „arta”, cea la care ne gândim noi în mod tradițional, s-ar putea să nu aibă niciun rol.

Ce înseamnă să lucrezi la proiecte atât de mari precum StarCraft II sau World of Warcraft, care sunt universuri foarte complexe?

Pentru mine personal, înseamnă foarte multă responsabilitate. Lumile pe care le dezvoltă Blizzard sunt importante pentru foarte mulți oameni, inclusiv pentru mine. De aceea simt o mare responsabilitate în a da tot ce am mai bun pentru a livra un produs de cea mai bună calitate.

De ce ar fi important pentru sistemul de educație să-i încurajeze pe tineri să se orienteze înspre domeniul artei digitale și înspre industria de dezvoltare de jocuri video?

Cred că educația și instruirea artistică este importantă pentru toată lumea. Spun asta din punctul de vedere al unui programator și artist tehnic care încearcă constant să-și îmbunătățească skill-urile artistice.

Este ideal ca educația artistică să ofere studenților o perspectivă de a privi lumea, care să fie unică și care să le îmbogățească cunoștințele.

Uneltele digitale folosite în dezvoltarea artei digitale sunt, în opinia mea, secundare. Ele sunt într-o permanentă schimbare și îmbunătățire. Acest lucru le face să fie temporare, dar pasiunea care alimentează arta este o constantă care, în mod ideal, nu se schimbă niciodată.

Unii dintre cei mai interesanți oameni cu care am lucrat nu aveau nicio pregătire specifică pentru a dezvolta jocuri video. Așa cum am mai spus, uneltele sunt temporare. Pasiunea, dedicarea și talentul pentru a face orice lucru măreț sunt, după părerea mea, neschimbătoare.

Am crescut jucând StarCraft și pot spune că este jocul meu preferat. Al tău care e?

Overwatch. Îl iubesc. Înainte de el a fost TF2 (Team Fortress 2) pentru mulți ani. Am jucat foarte multe jocuri, dar întotdeauna am un FPS la care mă întorc.

Care e SF-ul tău preferat, carte sau serial?

Neuromancer de William Gibson, Armor de John Steakley, The Long Run de Daniel Keys Moran.

În ceea ce privește serialele, Westworld. Uimitor la orice capitol. O lecție care nu se termină niciodată despre cum se construiește o poveste, despre cinematografie, despre jocul actoricesc și regia artistică.

Nu pot să nu pun întrebarea asta: Cum e să ai același nume ca actorul care-l interpretează pe Captain America?

Este o sursă inepuizabilă pentru multe glume și un nume perfect pentru a fi anonim pe internet. Numele iepurelui meu este Anderson Cooper. Și pentru el e destul de greu.

_____________________________________________________________________

English version:

Why did you choose the gaming industry over the movie industry or other entertainment mediums?

I was in the film industry and made a very conscious decision to switch to games. Games have always been a gateway to worlds of endless possibility for me. I have always been drawn to interactive entertainment.

How important is art in the process of developing a game?

I think it depends on the game and how you define the term art. Is Tetris art? I certainly have firsthand experience with many game artists who can overcome technical limitations to make beautiful games. This is why the world of games is so wonderful for me. For some types of projects, the art is crucial to the success of the game. At other times “art” as we traditionally think about it might not play a role at all.

What does it mean to work on such big projects as StarCraft II or World of Warcraft, which are such complex universes?

For me personally, it’s a lot of responsibility. The worlds that Blizzard creates are very important to a lot of people including myself. I feel a sense of duty to do my best in providing the highest quality work that I can do in service of that.

Why would it be important for the educational system to encourage young people’s orientation towards digital art and the game development industry?

I think art education and training is important for everyone. I say this as a technical artist and programmer who is always looking to improve his art skills.

One would hope an art education teaches the student how to look at the world in a way that is unique and enriching for them.

The digital tools used to create that art, are in my opinion, secondary. They are constantly changing and improving. This makes them transitory in nature, where the passion that fuels art is a constant that will hopefully never change.

Some of the most interesting people I have worked with did not have any training specific to game development. As I said before, the tools are transitory. The passion, dedication, and talent to make anything that is great, is once again, in my opinion, unchanging.

I grew up playing StarCraft and I can say that's my favorite game in the whole world. What about you? Do you have a favorite game?

Overwatch. I love it. Before that it was TF2 for many years. I play a fair number of games, but I always have an FPS I come back to.

What's your favorite sci-fi book / TV show?

Neuromancer by William Gibson, Armor by John Steakley, The Long Run by Daniel Keys Moran.

As for a TV show, Westworld. Stunning in every aspect. A never-ending lesson in story construction, cinematography, acting, and art direction.

I cannot avoid this question: what's it like to share the same name with the Captain America actor?

Great fodder for many jokes and a fantastic internet anonymizer. My rabbit’s name is Anderson Cooper. It’s rough for him too.

Topic-uri

interviu chris evans devplay devplay 2018 blizzard
Arată comentariile

Noizz urban

Vezi și

Extinde