Artistul urban Noper mi-a povestit despre cum a ilustrat jocul pe mobil Tap Busters, lansat la nivel global

Ana Tepșanu

Nonprincess
Share
28
Tweet

Radu Pop sau Noper, pe numele său de artist, este un ilustrator din București care a reușit să îmbine arta și gaming-ul în lumea vizuală pe care a creat-o pentru jocul pe mobil Tap Busters, lansat la nivel global.

Radu este și un om extrem de talentat, cu o imaginație uriașă, care vine cu multă experiență în spate, așa că am vrut să aflu mai multe despre povestea lui și ultimul său proiect, universul nebun și colorat construit pentru Tap Busters.

Te invit să-l urmărești și să vezi ce a ieșit:

Tap Busters

Salut, Radu! Hai să ne cunoaștem puțin - de unde vii, unde ești și încotro te duci?

Salut, Ana! Numele meu este Radu Pop/Noper, sunt ilustrator, animator și art director. Mă ocup mainly cu ilustrație pentru advertising, dar am proiecte și din alte zone care implică vizualul. Nu am o "destinație" anume, încerc să parcurg totul pas cu pas și fiecare lucru care îmi cade în mână să îl fac cât mai bine posibil.

Ce-ai spune despre tine în cel mai sincer mod posibil?

Sunt un introvertit obsedat de detalii.

Când ai pășit în lumea ilustrației și cum ai știut că asta vrei să faci?

Inițial am crezut că trebuie să fiu art director, așa că în 2002 m-am angajat la o firmă de advertising. Acolo, de-a lungul timpului, am tot gravitat spre proiecte foarte vizuale care implicau crafting și ilustrație.

În 2006, am creat "studioul" Noper ca un soi de viață paralelă, pentru că o perioadă am dus rolurile în paralel, art cu ilustrator/animator.

Ușor, ușor, asta a devenit viața mea, lucrurile s-au rafinat și mi-am dat seama că asta mă face fericit și din 2010 sunt ilustrator/animator/antreprenor full time.

Tap Busters

Ai fost numit în top 200 graficieni din lume de către revista Lurzer Archive - cum te-a făcut să te simți acest lucru - spre exemplu, ai avut mai multă încredere în tine după această validare internațională?

Validarea e importantă pentru orice artist, zona vizuală e foarte subiectivă, iar când un third party îți apreciază munca e super. Am fost măgulit și humbled că m-au ales.

Tap Busters

Ce te inspiră și care este procesul tău de creație - când și cum desenezi, ai vreun ritual anume?

Sunt fan sci-fi, citesc mult în zona asta, îmi place să visez la ce ar putea fi - cred că se observă în TapBusters spre exemplu.

Vizual sunt mixed bag, nu cred că îmi place nimic fully, dar în același timp găsesc în fiecare lucru/lucrare mici detalii care îmi plac și pe care mi le însușesc după ce le trec prin filtrele mele: fie tușa unei ilustrații, fie cromatica, fie postura unui personaj, fie o literă frumos desenată, etc.

Cred că poți găsi frumos oriunde dacă îți antrenezi ochiul. Când desenez nu cred că am vreo tehnică aparte, un ritual; ce știu e că atunci când lucrez lumea din jur dispare, iar eu mă scufund în ce trebuie să fac oricare ar fi brief-ul, lucrul devenind pentru mine ca un soi de mediație.

Tap Busters

Ilustrezi tot felul de personaje fantastice, iar arta ta este foarte puternică vizual - ce ți-ar plăcea ca oamenii să înțeleagă din ea?

Suna cheesy, dar mi-ar plăcea ca cei din jur să viseze mai mult, să-și folosească imaginația măcar atunci când au ocazia. Viața e destul de gri și ar trebui să o însuflețim și să o colorăm cât mai crazy când putem.

Ai ilustrat jocul pe mobil Tap Busters - ce te-a făcut să alegi calea gamingului și de ce?

Sunt gamer, iar ca om atașat de vizual întotdeauna mi-am dorit să îmi pun amprenta pe așa ceva, dar am fost descurajat de complexitate, volum.

TapBusters a venit fix când trebuia și a fost mană cerească pentru că totul s-a legat foarte armonios: oamenii cu care l-am început sunt toți veterani și profi, studioul nostru Metagame e mic, dar compus din oameni handpicked, jocul e un procedural care se bazează pe grafică relativ puțină și animație care se refolosește, deci a fost approachable pentru un one man show pe latura vizuală.

Partenerii noștri, cei de la Carbon Incubator, ne-au îmbrățișat proiectul și ne-au ajutat fix când aveam nevoie de ajutor. Totul s-a legat.

Tap Busters

Ce te-a atras la ideea de a transpune arta ta într-un joc pe mobil și care ți s-a părut provocarea principală?

Am încercat mereu ca pe lângă ceea ce fac comercial day to day, să îmi găsesc proiecte cât mai diferite, proiecte care pe lângă faptul că îmi alimentează seva creativă și îmi dau energie, îmi oferă și posibilitatea să învăț să devin mai bun în ceea ce fac. Așa a fost cu proiectul Feed Me:

Omulan

și mai nou TapBusters.

Cu TapBusters, în primul rând, am vrut să înțeleg mai bine mecanismele industriei de gaming, cum se gândește un joc, care sunt piesele care îl compun, care e workflow-ul, pentru mine totul a fost nou. Back to school, practic.

Tap Busters

Povestește-mi puțin despre universul pe care ai ales să-l creezi și despre personajele din interiorul acestuia:

Universul din Tap Busters e unul sci-fi where everyhting goes și nothing can be wrong atât timp cât are un twist umoristic și nu e gratuit.

Jocul e destul de simplist și nu avem loc de mult exposition, fiecare obiect trebuie să vorbeasca pentru el, să spună o poveste rapid pentru un target cu low attention span, deci totul în joc e epic și exagerat și incredibil, monștrii sunt foarte monștri, eroii foarte eroi, armele exagerat de mari și spectaculoase, armurile exagerat de împopoțonate.

Personajele trebuie să se prezinte instant din felul în care arată. Altfel, avem tone de backstory pentru fiecare colțișor și personaj din Univers, de care ne vom folosi probabil în următorul joc.

Cât a durat până ai finalizat ilustrația pentru joc și cât de greu (sau ușor) ți s-a părut acest proces - de la concept și până la execuția finală?

Legat, timpul lucrat nu a fost foarte mare - e mult până pornești și stilul ilustrației se așază în mai multe forme, but when it clicks, începe totul să curgă și merge foarte repede.

Per total, daca ar fi să lipesc orele de lucru, 2-3 luni. Conceptual nu a fost complicat, odată ce am căzut de acord pe tonul universului where everything goes, deci orice idee oricât de crazy ar fi fost a fost ok.

Tap Busters

Ce crezi că îi va fascina pe utilizatori la lumea creată de tine pentru acest joc și de ce să ne jucăm Tap Busters?

Sper să aprecieze designul personajelor, al Universului. Și umorul, ironiile și toate micile "pun-uri" vizuale precum și detaliile din textele pe care le-am scris în descrieri.

Tap Busters
Tap Busters

Topic-uri

tap busters noper joc mobil global
Arată comentariile

NOIZZ URBAN

Vezi și

Extinde