Ce mai înseamnă „streetwear” în 2018 și care e rețeta succesului unui brand ca Off-White

Bianca Bârsan

Street Style
Share
Tweet

Dacă nu te-ai obișnuit deja cu prezentarea săptămânală a perechilor de trainers care „se dropează”, ar trebui să o faci. Azi nu mai sunt neapărat sneakerși, dar vorbim haine și branduri.

Streetwear-ul e un stil de viață în 2018, Virgil Abloh e omul săptămânii, iar Pământul se învârte în jurul Soarelui. Trei afirmații cu aceeași valoare de adevăr. Dacă nu ai trăit într-un cuib de rândunici până acum, știi deja că există mișcarea asta de tranziție de la high-end fashion – adică piese aproape unwearable în contexte obișnuite, dar cu încărcătură artistică, și nu vorbesc de “artistică”, Cc. Off-White – la un stil mai loose, mai puțin semnificativ din punct de vedere creativ, dar mult mai purtabil. Mă refer la streetwear.

McD x Off-White, ești gata? Foto: highsnobiety.com

Odată cu popularizarea puternică a streetwear-ului, brandurile mari au decis, în mod firesc, să se adapteze la ceea ce se cere. Oamenii vor lucruri simple, dar recognoscibile și ușor cuantificabile într-un mod primar, adică monetar. Atunci când porți un hanorac simplu, gri, dar pe care ai un box-logo pe care scrie „Supreme”, ești fashionable pentru simbolistica din spate, nu pentru piesa în sine. Da, e doar un hanorac și nici măcar nu e așa marfă, iar calitatea e îndoielnică, dar strigă: „port hoodie-ul ăsta pentru că reprezintă succesul, fie el și în cea mai superficială formă”.

Rick Owens e viață.

Toate tendințele astea care sunt într-o permanentă metamorfoză te fac să amețești. Atât de multe nuanțe, siluete, fit-uri, materiale experimentale și jocuri de cuvinte: moda se îmbină perfect cu celelalte arte, textul cu vizualul, ambalajul cu produsul. Chiar dacă produsul tău e premium, ai nevoie de o marketizare cel puțin la fel de flawless pentru a reuși într-o industrie care e oricum, dar nu statică. Se mișcă cu viteza luminii: fast fashion a devenit acum standardul și trebuie să fii nebun să ai o altă abordare.

Dacă înainte era opoziția asta bine fundamentată între fast fashion și slow fashion, părțile au devenit convergente între timp. Nimic nu mai este timeless, orice inovație, oricât ar părea de relevantă, se stinge rapid și e înlocuită de următoarea. Sau nici măcar: nu ai nevoie să fii „inovativ” pentru a fi prolific, adică vandabil, în termeni pragmatici. Un brand care pornește de pe Instagram poate să ajungă huge în mai puțin de un an, cu targetarea și mindset-ul potrivite. Un exemplu bun e LPA, care e brandul de haine al unei tipe din Los Angeles. E doar pentru femei, iar estetica este „Dolce & Gabanna meets Supreme”. Are 165.000 de followers pe Instagram.

Vetements și Busu îți spun horoscopul Foto: vetementswebsite.com

Normal că te vor ajuta contactele atunci când ești la început. Cu cât ai mai multe, cu atât panta reușitei devine mai curbată. Contactele aduc contracte: este un principiu basic de fashion business. Nici nu trebuie să ții pasul cu case de modă consacrate, din moment ce îți poți crea o nișă în interiorul unei nișe. Pasul îl impui chiar tu.

A$AP Rocky wearing Balenciaga Foto: highsnobiety.com

Streetwear în 2018 înseamnă să fii diferit de toți ceilalți, dar să tânjești la apartenența unui grup cât mai restrâns și să nu neglijezi cuvintele. Uită-te la ce câștigă din ce în ce mai multă atenție. Off-White probabil că nu reușea fără ghilimele și fără elemente de metalingvistică, gen “Shoelaces”, “Left” sau “Right”. Vetements, Anti Social Social Club, Balenciaga, Supreme și, de fapt, toate brandurile care au avut spike-uri puternice de hype urmează aceeași rețetă de vizual și text. Subliniez „text”. Ce-a ajuns și copywriting-ul.

Tu cum vezi mișcarea streetwear de anul ăsta și în ce direcție crezi că se îndreaptă?

Topic-uri

fashion OFF-WHITE Virgil Abloh Kanye West fast fashion Balenciaga
Arată comentariile

Noizz urban

Vezi și

Extinde