Asociaţia Salvaţi Copiii a refuzat o donație de 10.000 de lei, pentru că nu știu cum să le explice copiilor videochatul

Gruia Dragomir

Story Finder
Share
63
Tweet
Sursă foto: Charles Deluvio // Unsplash

Videochatul este o afacere care a explodat în România, se câștigă bine, e cât se poate de legal și condițiile de muncă ar fi mai bune ca la unele corporații.

În București există unele dintre cele mai mari studiouri de profil din Europa, iar angajații lor înregistrează recorduri mondiale la încasări. Dar nu despre asta e vorba, ci despre faptul că atunci când o astfel de afacere vrea să facă un act de caritate și să doneze bani unor fundații, e posibil să se înâmple ca banii să fie refuzați.

Iată un astfel de exemplu: Asociația Salvații Copiii a refuzat 10.000 de lei de la Studio20, pentru că „nu putem explica copiilor că banii aștia provin din videochat”. Se pare că în România nu poți explica copiilor multe chestii din lumea în care vor trebui să trăiască: „De ce se pupă doi bărbați / două femei pe stradă?” sau, mai nou, „De ce există videochat în lume?”

Cei de la Studio20 au realizat o campanie de strângere de fonduri în urma căreia au dorit să doneze banii Asociației Salvați Copiii pentru a încerca să schimbe ceva în viețile copiilor care nu își pot satisfice nevoile de bază: mâncare, locuință, sănătate etc.

Am dorit să aflăm și punctul de vedere al Asociației Salvați Copiii în legătură cu refuzul de a accepta o donație de la o afacere perfect legală în România. Ne-a răspuns George Roman, Director de programe la Asociația Salvați Copiii:

„Notificarea de denunțare unilaterală a contractului de sponsorizare a fost motivată de faptul că obiectul real de activitate al companiei Global Broadcasting Producer, necomunicat la momentul încheierii contractului, nu poate fi alăturat programelor și identității Salvați Copiii, fiind limpede pentru noi și pentru colaboratorii și beneficiarii noștri (copii, părinți și specialiști în drepturile copilului) starea de incompatibilitate a activităților de videochat cu misiunea organizației Salvați Copiii.”

Fiind vorba de o problemă de moralitate, am fost curios să aflu dacă Salvați Copiii refuză bani și de la companii acuzate de poluare, din industria tutunului, a băuturilor alcoolice etc. sau de la persoane acuzate de acte corupție?

„În virtutea angajamentului nostru de a facilita și propune copiilor și părinților acestora modele firești de educație și dezvoltare individuală, Salvați Copiii nu acceptă colaborări cu companii din industria tutunului, alcoolului, armamentului ori cu persoane juridice și fizice a căror activitate infracțională ne este adusă la cunoștință sau a fost probată printr-o hotărâre judecătorească.”

Deci, poate, atunci când ești oprit pe stradă, voluntarii care strâng fonduri pentru Salvați Copiii ar trebui să te întrebe și dacă lucrezi în videochat sau alte chestii care țin de moralitate și să decidă dacă acceptă sau nu banii. Sau, poate Salvați Copiii n-ar trebui să-și bată capul cu aceste lucruri, pentru că cei care au nevoie de banii din donații nu vor cere explicații în legătură cu proveniența banilor, iar videochatul nu distruge vieți, e doar un job pe care unii adulți aleg să-l facă din diverse motive.

Până la urmă, cei de la Studio20 au redirecționat fondurile returnate către o altă asociație, care le va folosi pentru ajutorarea copiilor bolnavi de autism din România.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile