Călătoriile cu metroul bucureștean sunt cangerigene - aerul de la metrou, de 10 ori mai nociv decât limita legală

Gruia Dragomir

Story Finder
Share
33
Tweet
sursă foto: facebook.com

Metroul bucureștean este o metodă rapidă de a te mișca prin acest oraș blocat de traficul de suprafață, dar mult mai toxică. Dacă ești unul dintre sutele de mii de bucureșteni care folosesc zilnic metroul, avem o veste foarte proastă pentru tine: plămânii tăi sunt expuși unui are care este de 10 ori mai nociv decât limita legală.

Dacă pe pachetele de țigări scrie că fumatul poate provoca cancer, la fel ar trebui să scrie și pe cartele de metrou. Libertatea a testat calitatea aerului din metroul bucureştean și a descoperit că în staţiile din zona centrală, călătorii inhalează de 10 ori mai multe particule nocive decât în cea mai aglomerată intersecţie din Capitală.

Reporterii Libertatea au descoperit că la metrou bucureștean, în stații și în vagoanele de metrou, concentraţia de pulberi în suspensie, adică praf mai subţire decât un fir de păr, este alarmantă! Aceste particule ajung adânc în plămânii călătorilor. Pe termen scurt, plămânii și căile respiratorii se inflamează. Problema mai mare este pe termen lung, pentru că specialiştii avertizează că această intoxicare cu pulberi în suspensie poate favoriza chiar apariţia cancerului.

Dacă atunci când mergi cu metroul resimți lipsa de aer sau aerul greu de respirat, trebuie să știi că nu este o exagerare din partea ta:

„Aceste pulberi, dacă nu există o ventilaţie corespunzătoare, se depun la nivelul căilor aeriene inferioare şi dau o reacţie de apărare a organismului, care este, de fapt, o inflamaţi în arborele bronşic. Aceste pulberi au, în timp, prin cumulare, şi un efect cancerigen. În cazul celor cu afecţiuni respiratorii, efectele apar în câteva minute, dar în cazul oamenilor sănătoşi, primele simptome e posibil să apară în câţiva ani, sau zeci de ani de expunere”, a explicat pentru cititorii Libertatea medicul pneumolog Florin Mihălţan.

Și asta nu e tot. Din cauza garniturilor vechi de tren, poluarea fonică pe Magistrala 4 este similară cu cea de la un concert rock cu o sonorizare proastă. Zgomotul înregistrat aici depăşeşte uneori şi 100 de decibeli - un avion supersonic atinge 130 de decibeli la decolare.

Să revenim la calitatea aerului. La metroul bucureștean, cantiatea de CO2 (dioxid de carbon) în aer creşte îngrijorător la orele de vârf, mai ales în pasajele care fac legătura între staţiile de metrou şi în vagoanele super aglomerate.

Simptomele expunerii la concentrații crescute de CO2 cauzează scăderea capacităţii de concentrare şi somnolenţă. Asta în cazul în care te întrebai de ce te simți tot timpul obosit.

Consecințele pot fi chiar mai grave. Așa cum au descoperit reporterii Libertatea, la orele de vârf, în vagoanele de metrou din București în care se îngrămădesc mii de oameni, concentraţia de CO2 atinge în câteva zeci de secunde, după închiderea uşilor, 2.000 ppm (limita legală fiind de maxim 1000ppm).

La acest nivel încep să apară durerile de cap, ameţeala şi unele persoane chiar îşi pierd conştienţa.

Poate ai asistat și tu la astfel de cazuri, în care călătorii cu metrou din București leșină. Acum știi de ce.

Citește întreaga anchetă despre aerul nociv de la metroul din București publicată în Libertatea.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile