Care e treba cu acest "mindfulness" și ce înseamnă mai exact

Ana Tepșanu

Nonprincess
Share
Tweet
Care e mindset-ul tău?

Dacă nu ți-a fost inundat până în prezent creierul cu acest "mindfulness", înseamnă că într-adevăr ți-ai găsit pacea, ai stat departe de internet și de lume în general, și nici măcar n-ai nevoie să știi exact ce și cum, pentru că deja te descurci de minune.

Pentru noi, restu', conceptul a ajuns să fie atât de popular, încât s-a transformat în caterincă de online, fără ca măcar să-l fi practicat vreodată. Deci la ce e bun, cum te ajută și cum poți să-l practici?

Willem Kuyken, profesor la Universitatea Oxford și directorul Oxford Mindfulness Centre descrie acest termen ca fiind "un element pe care toți îl avem și pe care-l putem dezvolta".

"Este despre cum să fii conștient cu adevărat de toate lucrurile din jurul tău și despre cum să ai abilitatea de a trăi în prezent, fără să judeci, dar fiind curios, bun și grijuliu", spune Willem celor de la BBC.

Foto ilustrativ

Kuyken este de părere că în ultimii 50 de ani s-au făcut foarte multe progrese în ceea ce privește sănătatea noastră fizică - de la tratamente descoperite și până la soluții practice care să ne ajute să trăim mai mult, dar el crede că este foarte important să ne mutăm atenția și pe sănătatea noastră mintală.

"Poți ajunge la mindfulness prin foarte multe practici meditative, iar toate astea te ajută să fii mai prezent și mai atent. Este despre cum să fii implicat în viața ta, decât să mergi înainte pe pilot-automat".

Iată câteva lucruri concrete pe care le poți face în acest sens:

- încearcă să simți lucrurile prin care treci - spre exemplu, gândește-te la ceea ce mănânci sau la cum trece aerul pe lângă tine în timp ce te miști

- încearcă să ai un program fix când să practici asta, cum ar fi dimineața, în drum spre muncă sau în pauza de prânz de la birou

- încearcă să vezi lucrurile dintr-o perspectivă diferită - practic, încearcă să ieși mai des din zona ta de confort

- privește-ți gândurile - analizează-le ca și cum ar fi evenimente ale minții și lasă-le să vină și să plece, așa cum fac autobuzele

- încearcă să-ți numești gândurile și stările prin care treci - spre exemplu, verbalizează când te simți anxios sau fericit

- poți încerca și diferite practici de meditație, cum ar fi yoga sau tai-chi.

Toate treaba asta poate suna ca un mare bullshit, dar adevărul este că poate doar ne vine greu să facem aceste lucruri simple și atunci e mai ușor să ne batem joc sau să nu le luăm în considerare.

Așa cum zice și profesorul nostru, un copil se va opri să admire o pânză de paianjen, iar asta pentru simplul fapt că este atent la lucrurile din jurul lui.

Respiră

Tu când ai făcut ultima oara acest simplu lucru? Dacă stau să mă uit la oamenii pe care-i văd la metrou atunci când mă duc sau mă întorc de la muncă, ei bine, numai prezenți nu-i văd.

Rohan Gunatillake, creator al aplicației de meditație și mindfulness Buddhify, spune așa: "Trăim într-o lume unde foarte mulți factori încearcă să ne acapareze atenția. Mindfulness este despre a recâștiga controlul pe care-l avem asupra propriei noastre vieți - înveți cum să-ți redirecționezi și menții atenția pe lucrurile care contează.

Dintr-o perspectivă a sănătății mintale, asta te poate ajuta să-ți vezi gândurile negative și să le analizezi, în loc să te lași dus de val de ele. Foarte mulți oameni merg prin viață fără să observe lucrurile care se întâmplă în jurul lor, iar mulți habar n-au cum stresul și anxietatea funcționează în creier. Mindfulness-ul te ajută cu toate astea".

Ideea asta nu este una nouă și nici una complicată, ci doar cere atenție din partea noastră și mai cere să avem un mindset în care să fim centrați pe lucrurile din prezent și cele care contează.

Poate părea simplu și chiar este, dar e nevoie să încercăm măcar să experimentăm asta pe propria noastră piele. Ce zici, încerci și tu să fii mai prezent?

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile