Ce-am aflat despre Uber după ce m-au trimis la Centrul lor de Excelență din Cracovia

Ana Tepșanu

Nonprincess
Share
38
Tweet

N-o să te mint - press trip-urile pot fi fun, iar ultimul în care am fost mi-a plăcut în mod special.

Îți explic imediat și de ce - pe lângă faptul că ieși din zona de confort, cunoști oameni noi, afli lucruri interesante despre un anumit subiect, ai posibilitatea și să te plimbi prin orașe cool, simțindu-te într-un fel de mini-vacanță, chiar dacă obiectivul tău acolo este jobul.

Am ajuns în Cracovia după ce Uber m-a invitat să merg la Centrul lor de Excelență din oraș. Urma să aflu ce se întâmplă la acest centru, să cunosc echipa de români care lucrează aici, cât și informații interesante despre structura Uber.

Zis și făcut.

Cracovia

Înainte să-ți povestesc despre lucrurile pe care le-am descoperit, vreau să-ți confirm faptul că orașul în care am fost este unul minunat, în care chiar te încurajez să mergi, fie și pentru un city break.

Spre deosebire de Varșovia, sora ei cosmopolită și urbană, Cracovia are un aer special, de poveste - cu străduțe pline de restaurante, baruri, cafenele, magazine cool și clădiri cu arhitectură impresionantă, așa cum e, spre exemplu, teatrul Juliusz Słowacki sau catedrala Wawel și castelul cu același nume.

Cracovia merită descoperită la pas și trebuie să ajungi lângă râul Vistula, unde te poți relaxa după o zi plina sau în mijlocul ei, dacă vrei să faci un picnic spontan.

Cracovia

Vei experimenta un oraș verde (are peste 40 de parcuri), cu bulevarde mari și largi, fără să fie înghesuit de mașini (așa cum a ajuns Capitala noastră dragă), cu prețuri la fel ca la noi, mâncare bună și oameni prietenoși.

Sunt absolut sigură că te vei simți bine în acest oraș încărcat de istorie, care, cel puțin în Piața Centrală, pare rupt dintr-un basm.

În vizită la Centrul de Excelență Uber

Cracovia este un oraș pro-Uber - și nu zic asta datorită trip-ului meu la invitația companiei, ci pentru că asta am observat cât am stat aici - toată lumea își comandă Uber, mașinile ajung în 2-3 minute, iar prețurile sunt foarte ok, la fel ca-n România, aș putea spune.

Ah, Uber Eats este, la fel, foarte popular - am văzut o groază de tineri pe biciclete, cu Uber Eats în spate, care se duceau spre clienți.

Fun fact - la Centrul lor de Excelență, la prânz, am văzut 5 bicicliști Uber Eats la ei la sediu, semn că se profită din plin de acest serviciu. Btw, l-am testat și noi la Noizz.ro și ți-am povestit cum ni s-a părut.

Buuuuun, acum că ți-ai făcut o idee despre background și decor (n-am mai adăugat și hotelul smart, unde în cameră controlai totul, de la lumină la TV, de pe o tabletă #oh), să trecem la lucrurile alea serioase, dar și foarte mișto de aflat.

Cracovia

În urma acestui trip, am înțeles că Uber este o companie foarte organizată, are oameni dedicați pentru orice, este în continuă dezvoltare, le asigură condiții cool angajaților (probabil și așteptările sunt pe măsură) și mereu îi promovează, astfel încât să nu se plafoneze nimeni.

Motivare constantă, dar și interes pentru a face lucrurile să meargă cât mai bine, atât pe planul șoferilor, cât și pe cel al utilizatorilor.

Să începem cu niște cifre - Uber este prezent în CEE (Central and Eastern Europe) din 2014, iar în prezent, oamenii din 20 de orașe din 6 țări pot folosi aplicația. Țările sunt:

La nivel global, există 10 Centre de Excelență în:

CoE

Primul a fost creat în State, în 2015, iar cel mai tânăr dintre ele este cel din Lisabona. Peste 4000 de oameni muncesc în aceste centre.

În Cracovia, ne-am întâlnit (eu și ceilalți jurnaliști invitați, din Ucraina și Croația) cu Kasia Kugaudo, Head of Customer Experience la Uber. Ea ne-a făcut o prezentare despre ce se întâmplă la centru, iar apoi am fost duși într-un tur, pentru a cunoaște echipele.

Mi-a plăcut că discuția n-a fost una corporatistă, în care Uber s-a tot lăudat, fără să conștientizeze că este un business în dezvoltare, care mai are de rezolvat multe probleme până să fie perfect.

CoE

Ce se întâmplă mai exact la CoE

Centrul din Cracovia este un fel de hub multi-lingvistic, deschis în 2016. În 2017, aici au muncit peste 250 de oameni, urmând ca în 2018 numărul lor să ajungă la 300. Există oameni din toate colțurile lumii aici, iar echipa din România este formată din 25 de oameni.

Cei de aici au de-a face cu probleme de zi cu zi, dar și cu lucruri mai serioase, care necesită cooperarea cu alte echipe, astfel încât să se prevină dezvoltarea lor în viitor. Mai exact, vorbim despre probleme legate de:

CoE

Spre exemplu, în ultima vreme, avem această problemă - un șofer zice că vine la tine, iar apoi îl vezi că stă pe loc, tu te grăbești, trebuie să-i dai cancel, el nu-ți răspunde la telefon, îi dai cancel în cele din urmă și ți se iau bani de pe card. Uber îți dă banii înapoi, dar nu e combinație nici pentru ei să aibă astfel de comportamente.

Putem vorbi și despre cazuri cu persoane dispărute, în care cei de la Uber se folosesc de datele pe care le au pentru a lucra împreună cu poliția.

Așadar, aici, la CoE, există echipe speciale de analiști, care analizează astfel de cazuri, observă pattern-uri și încearcă să rezolve astfel de probleme. Practic, fiecare problemă - fie că are legătură cu șoferii, fie cu utilizatorii, este analizată de o echipă și apoi trebuie rezolvată.

Kasia ne-a povestit cum la Uber se caută constant oameni, dar ei trebuie să fie nu doar analitici, cât și empatici și proactivi. Ei sunt cei care rezolvă problemele și trebuie să se gândească cât mai bine cum să o facă.

Aici, în Cracovia, echipele prezente, asigură suport lingvistic pentru 11 țăro și peste 40 de orașe. Vorbim despre:

Am mai aflat câteva fun facts legate de Uber și comportamentul utilizatorilor:

Dacă te întrebi de ce ai un rating mic ca utilizator, este foarte posibil să fie pentru că ai trântit ușa când ai intrat sau ai ieșit din mașină. Statisticile arată că mulți șoferi sunt supărați pe acest lucru.

Din seria obiecte uitate, avem și o listă pe 2017 (despre care ți-am povestit aici), dar cele mai frecvente lucruri sunt - telefonul, cheile sau portofelul.

În România, spre exemplu, un turist și-a uitat un portofel cu 10 mii de euro, iar șoferul i-a dus banii înapoi. Mai zi tu ceva de români! În Mexic, o femeie și-a uitat copilul în mașină. Lol.

În ceea ce privește reglementările și licențele, acestea sunt prioritatea numărul 1 pentru Uber. În Cehia se vor introduce licențe, iar acest lucru este dorit și în România, dar Ordonanța de Urgență apare și dispare ca ciupercile după ploaie și nu prea e nimic sigur.

Cei de la Uber susțin că se bucură că au concurență, pentru că în astfel de cazuri nu mai este vorba doar despre ei, ci și despre alte aplicații care încearcă să introducă acest sistem de deplasare modern. Ei au mereu discuții cu reprezentanți ai Guvernului sau ministerului, însă momentan nu s-a ajuns la nicio concluzie clară și stabilă.

Viața la CoE

Viața pare bună pentru angajați la acest Centru de Excelență, unde, repet, se caută oameni constant (aruncă un ochi aici dacă ești interesat).

Ei muncesc într-o clădire centrală, modernă și cool (asta după ce 9 luni, până să le pună pe toate la punct și să formeze echipele, au lucrat dintr-un subsol).

CoE

Oamenii par relaxați - au mâncare moka, mese de ping-pong, grădină interioară, birouri personalizate. Sunt absolut sigură că așteptările de la ei sunt mari, dar măcar au un mediu mișto.

Am făcut și câteva poze cu românii de la Uber, care au părut happy să ne vadă și am schimbat câteva impresii. Ei zic că le place mult la Uber și vor ca românii să aibă cea mai bună experiență cu aplicația.

La final de trip

Cam asta a fost, în mare, experiența mea la Centru de Excelență Uber din Cracovia. Am descoperit oameni care vor să make the most of it și sunt dedicați și pasionați de jobul lor.

Mi-a plăcut că s-a discutat deschis despre probleme și rezolvarea lor, fără vorbe epatante și goale, în care știi că ți se varsă mult bullshit ca tu să scrii de bine apoi.

E clar că Uber este în plină dezvoltare și că, step by step, lucrurile încearcă să meargă în direcția bună.

Cert este că există echipe care analizează și verifică orice, așa că sfatul meu este să vii cu feedback-uri de fiecare dată când ai vreo problemă - există oameni care se vor ocupa de ea.

Abia aștept și reglementarea Uber & co în România, mai ales că vor fi nevoiți să aibă licențe. Statul ar avea de câștigat de pe urma lor, orașul poate ar fi puțin mai aerisit. Plus de asta, trăim vremuri tehnologizate, viitorul se îndreaptă spre asta, noi de ce să nu-l îmbrățișăm?

Cracovia

Sursa: Noizz.ro

Topic-uri

uber centrul de excelenta cracovia romania
Arată comentariile

NOIZZ URBAN BY FANTA

Vezi și

Extinde