Ce poți face când ești anxios și nu știi ce să faci

Share
27
Tweet

Stilul de viață haotic și agitat, care nu îți permite să îți tragi sufletul prea des, te determină să îți faci mereu griji pentru ziua următoare.

Am devenit ființe predispuse la anxietate, așa că este inevitabil să nu ne confruntăm cu această problemă la un moment dat.

Conform unui studiu realizat de Global Burden of Disease, anxietatea este cea mai comună boală psihică și afectează 1 din 13 oameni la nivel global.

Foto ilustrativ Foto: https://unsplash.com/photos/gehHXqiD2wU

Am înțeles mai bine cum funcționează creierul nostru în interviul ăsta.

Am învățat the hard way să nu mai fiu anxioasă în perioadele în care treaba asta punea stăpânire pe mine, așa că ți-am făcut o listă cu tips & tricks ca să treci mai ușor peste momentele în care fiecare gând pe care îl ai te sperie:

Meditația

Nu toată lumea poate să își elibereze creierul meditând, dar exercițiile de respirație sunt cunoscute pentru beneficiile pe care le au. Acestea te fac să îți concentrezi atenția asupra modului în care respiri și să îți faci inima să bată normal, fapt care nu prea se întâmplă în momente de agitație. În plus, o mantră te va ajuta să conștientizezi prezentul. App-urile astea chiar funcționează.

Foto ilustrativ Foto: https://unsplash.com/photos/F5Dxy9i8bxc

Amână momentul în care să te îngrijorezi

Cât mai mult posibil. O metodă a terapiei cognitiv-comportamentale îți spune că dacă programezi perioada în care să te consumi din chestii asupra cărora nu ai control, înveți să le accepți. Pot să-ți zic din experiență că este una dintre cele mai bune abordări, pentru că îți permite să rămâi ocupat și să nu-ți pierzi timpul.

Foto ilustrativ Foto: https://unsplash.com/photos/y88uVd4tcNo

Înțelege ce te deranjează

Ca să poți veni cu o soluție, mai întâi trebuie să identifici cauza. De obicei, gândurile anxioase au ca sursă sentimente reprimate sau aspecte pe care ai vrut să le ocolești, deci acum ar fi momentul perfect să faci pace cu ele.

O modalitate prin care îți poți înțelege mai bine acțiunile și reacțiile este prin scris: să ții un jurnal sau măcar să mâzgălești într-un carnețel îți va face mai bine decât crezi. Și să vorbești cu cineva despre problemele pe care le ai.

Nu tot ce gândești este real

Gândurile iraționale de tipul What If trebuie confruntate cu realitatea, deoarece creierul tău are abilitatea să te facă să crezi anumite aspecte care nu există cu adevărat și care sub nicio formă nu au cum să se întâmple. În plus, încearcă să le înlocuiești cu unele pozitive.

Foto ilustrativ Foto: https://unsplash.com/photos/ukzHlkoz1IE

Concentrează-te asupra unor activități relaxante

Încearcă să îți canalizezi energia și gândurile pe ceva ce te face să te simți bine, cum ar fi o plimbare, un film, muzică, sport.

Și să pictezi sau să scrii te ajută să te deconectezi și să-ți vezi momentul de tensiune ca pe o etapă normală, nu ca pe o slăbiciune. Ideea e să fii prezent și să uiți motivele care îți provoacă starea de anxietate.

Redu consumul de cafea și zahăr

Simptomele fizice atunci când ești anxios, precum palpitațiile, pot fi evitate dacă renunți la cafea și zahăr, acestea accentuând bătăile inimii și facilitând apariția unui atac de panică. Dacă ești agitat, n-ai nevoie de ceva care să te agite și mai tare.

Foto ilustrativ Foto: https://unsplash.com/photos/q_1BGnV8Rlc

Schimbă-ți atitudinea vizavi de situație

Cum reacționezi tu la ceea ce ți se întâmplă e mai important decât evenimentul în sine, de aceea trebuie să încerci să abordezi lucrurile dintr-o perspectivă optimistă. Change your thoughts, change your mind, nu?

Fă-ți o programare la psiholog

Nu ar trebui să mai fie un tabu și nu, nu ești nebun. Dar uneori viața e too much. Îți va face bine să discuți ce te deranjează cu o persoană avizată și să te înțelegi mai bine, promise.

Topic-uri

anxietate sfaturi anxios tips & tricks
Arată comentariile

Noizz urban

Vezi și

Extinde