Cum a răspuns Metrorex după ce a fost certat de Comisia Europeană cu privire la deciziile despre linia care leagă Bucureștiul de Otopeni

Ana Tepșanu

Nonprincess
Share
Tweet
Metrorex

Nu de puțină vreme România este în vizorul instituțiilor internaționale, dar autoritățile de la noi le ignoră cu desăvârșire și fac lucrurile tot cum știu ele mai bine.

Din nefericire, asta este țara în care am ajuns să trăim, iar cele de mai jos îți pot confirma asta sau măcar îți pot ridica semne de întrebare.

Pe 16 martie 2018, Comisia Europeană a transmis o scrisoare autorităților române prin care cere lămuriri cu privire la Magistrala 6 de metrou, cea care leagă Capitala de Aeroportul Henri Coandă - Otopeni, în ceea ce priviește traseul ales, cât și banii investiți în construirea acesteia.

Investiția acestei linii, potrivit autorităților locale, este de 1,3 miliarde de euro (cu TVA inclus) pentru un traseu de 14,2 km, cu 12 stații.

Autoritățile noastre mai susțin că un număr de aproximativ 50.000 de călători vor circula pe oră și sens.

O altă critică adusă de Comisia Europeană este una legată de traseul ales - de ce punctul de plecare nu este Victoriei şi s-a ales ruta ocolitoare de la staţia existentă 1 Mai, ce trece pe la Romexpo.

În urma acestora, reprezentații Metrorex au transmis un comunicat și au precizat că finanțarea este asigurată în prezent și vor formula un răspuns în termen de 2 luni.

Metrou

În comunicatul dat, Metrorex a spus:

"Valoarea proiectului este de aproximativ 1,3 miliarde euro (TVA inclus). În acest moment, finanţarea este asigurată: parţial de Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei (JICA), printr-un împrumut în valoare de aproximativ 330 milioane Euro; parţial din bugetul de stat.

În decembrie 2017, România a solicitat Comisiei Europene finanţarea proiectului “Magistrala M6. Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (1 Mai – Otopeni)” din fonduri europene, prin intermediul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.

În martie 2018, Comisia Europeană a transmis observaţii şi solicitări de clarificare cu privire la Cererea de finanţare transmisă.

Vizează (clarificările n.r), în principal, următoarele:

  • analiza opţiunilor, faţă de care s-au solicitat informaţii suplimentare cu privire la variantele de traseu analizate
  • justificarea valorii proiectului (costul total şi costul unitar) raportat la costurile proiectelor similare de construcţie a metroului din Bucureşti
  • analiza cererii de transport, cu luarea în considerare a impactului realizării celui de-al doilea terminal al Aeroportului Otopeni
  • rezultatele modelului de trafic
  • impactul asupra traficului pe DN1 pe perioada construcţiei
  • graficul de implementare a proiectului.

În cadrul discuţiilor tehnice, au fost clarificate mai multe aspecte legate de aceste solicitări şi informaţiile suplimentare se vor regăsi în răspunsurile pe care Metrorex le va transmite în termenul solicitat de Comisia Europeană, respectiv două luni de la data primirii cererii de clarificare.

În ceea ce priveşte implementarea proiectului, la acest moment se derulează procedura de achiziţie privind obţinerea terenurilor prin expropriere şi se continuă acţiunile prevăzute prin Acordul de Împrumut încheiat cu JICA, în vederea demarării procedurii de achiziţie publică pentru contractarea lucrărilor de structură".

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile