La metroul din București se poate întâmpla oricând o tragedie, iar angajații pregătesc o grevă în noiembrie

Gruia Dragomir

Story Finder
Share
19
Tweet
Sursă foto: captură YouTube.com

E împuțită treaba la metroul din București. Și la propriu, având în vedere că respirăm aer toxic în stații, dar și la figurat, pentru că angajații au anunțat că vor mai mulți bani și vor intra în grevă, dacă nu se întâmplă majorarea dorită.

Anunțul grevei generale la metroul din București, ce ar putea avea loc între 10-15 noiembrie, a fost anunțată de Ion Rădoi, președintele Sindicatului Liber Metrou (USLM).

„Vreau să vă spun că avem de-a face cu tot felul de promisiuni făcute de preşedintele partidului de guvernare, care ne-a spus că dublează salariile în următorul an, la fel şi cu promisiunile făcute de doamna ministru al Muncii, cu acea Ordonanţă prin care au ieşit la pensie oameni cu 137% pensie peste salariu, cu creşterea combustibililor cu 10%, la utilităţi cu 15,5%. Pe deasupra au mai reuşit să ne bage în salariu şi cota pe care trebuia să o dea angajatorul.

Acesta este motivul pentru care am solicitat o majorare de 42% a salariilor la metrou. Am făcut o comparaţie între cele două metrouri, de la Bucureşti, şi din capitala Europei, Bruxelles. La metroul nostru salariul este de 2,46 euro pe oră, iar la Bruxelles este 15,5 euro pe lună. Practic, la noi vorbim despre un salariu brut tarifat de 33 milioane de lei (3.300 lei, n.r.). La metroul din Bruxelles, salariul este de şapte ori mai mult, deci, oameni care muncesc în aceleaşi condiţii, întreţin acelaşi sistem”, a spus Rădoi, la Digi 24.

Lucrurile nu stau chiar așa, pentru că angajații români lucrează în cu totul alte condiții, groaznice: toxicitate, stres, aglomerare peste măsură și tragedia care așteaptă să se întâmple în orice zi.

Și nu, nu încercăm să inducem o stare de panică scriind acest lucru. Tot angajații Metrorex au subliniat această treabă, pe care oricum o bănuiește oricine circulă zilnic cu metroul.

De exemplu, poate îți mai amintești că săptămâna trecută a fost haos la metrou, pentru că pur și simplu trenurile n-au mai circulat pe direcția Berceni - Pipera. Comunicatul oficial a spus că a fost vorba de un macaz defect la stația Brâncoveanu. Angajații au sifonat în media faptul că Metrorex minte și că motivul real pentru care nu au mai circulat trenurile din subteran a fost ruperea unei bielete. Dacă bieleta s-ar fi rupt când trenul se afla în mișcare, nu în stație, se putea întâmpla o tragedie, conform sindicaliștilor.

Pozele cu bieleta ruptă se găsesc în postarea lui Vitalie Cojocari:

În cazul în care nu știi ce este o bieletă, află că la autoturisme funcționează astfel, la și la trenurile din subteranul bucureștean:

„Bieleta de direcție este o bară metalică echipată de obicei cu un capăt oscilant, făcând parte din ansamblul de direcție al unui vehicul. Asigură legătura între caseta de direcție a vehiculului și capătul de bară pivotant. În general, un vehicul are două bielete de direcție - una spre roata viratoare din stânga, alta spre roata viratoare din dreapta. Unul din capetele bieletei de direcție este prevăzut cu filet exterior sau interior, iar celălalt capăt cu o articulație sferică. Odată cu apariția unei uzuri vizibile la articulația sferică, se recomandă înlocuirea bieletei respective. Neînlocuirea imediată a bieletei de direcție uzate poate duce la separarea celor două piese mobile, având ca efect pierderea controlului vehiculului în mers prin răsucirea bruscă a roții aferente bieletei defecte.

La 3 ani de la Colectiv, realizăm că o tragedie de proporții mult mai mari se poate întâmpla oricând la metroul bucureștean. Bineînțeles, autoritățile nu sunt deloc mai bine pregătite pentru a gestiona un asemenea dezastru.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile