Metrorex și RATB vor lansa bilete unice de călătorie, dar nimeni nu le va cumpăra, pentru că sunt prost gândite

Gruia Dragomir

Story Finder
Share
10
Tweet
Sursă foto: commons.wikimedia.org

Întotdeauna ne-am dorit un card unic de călătorie pentru RATB și Metrorex. Acest lucru s-a și întâmplat prin 2012, pentru un scurt timp, dar s-a renunțat la el, pentru că... corupție și incompetență.

Acum, Ministerul Transporturilor a emis un act normativ prin care vrea să reintroducă biletul unic de călătorie pe cele două mijloace de transport în comun, de suprafață și subteran. Cu toate acestea, nimeni nu le va cumpăra, pentru că sunt foarte prost gândite de la bun început.

Iată care vor fi cele trei tipuri de legitimații de călătorie RATB și Metrorex:

- biletul unic valabil 60 de minute cu un preț de 5 lei

- 10 călătorii, fiecare călătorie putând dura cel mult 60 de minute, cu un preț de 34 de lei

- abonamentul pentru o zi, cu un preț de 17 lei

Valoarea suportului contactless (1 leu) reprezintă diferenţa dintre tariful titlului de călătorie şi suma tarifelor titlurilor de călătorie aferente, decontate de către RATB şi Metrorex. Titlurile acceptă ultima validare cu un minut înainte de expirarea perioadei stabilite (60 min.) şi permit călătoria până la capătul liniei la RATB sau până la ieşirea din staţie de metrou.

Abonamentul de o zi valabil pe liniile RATB şi Metrorex permite un număr nelimitat de validări, atât pe toate traseele RATB, cât şi la Metrorex, are valabilitate 24 ore începând cu ora şi minutul la care se face prima validare şi permite călătoria până la capătul liniei la R.A.T.B. sau până la ieşirea din staţie de metrou.

Iată de ce nimeni nu va cumpăra aceste bilete unice:

Biletul unic este prea scump și nu rentează, pentru că, dacă îți începi călătoria cu RATB-ul, poți fi sigur că nu vei putea lega o călătorie cu metroul, plus încă una cu RATB-ul în cele doar 60 de minute. La fel s-ar întâmpla și în cazul în care ți-ai începe călătoria cu metroul, apoi cu RATB-ul și, apoi, din nou, cu metroul. În primul caz, oricum ar renta prea puțin, pentru că pe o călătorie cu metroul și două cu RATB-ul ai da 5,1 lei. În al doilea caz, ar renta un pic mai mult, pentru că pe 2 călătorii cu metroul și una cu RATB-ul ai da 6,3 lei.

Oricum, limitarea biletului unic la o oră, într-un oraș atât de aglomerat ca Bucureștiul și care are un transport în comun disfuncțional și imprevizibil, este un eșec din start. Cu siguranță, prea puțin bucureșteni vor fi tentați să cumpere aceste bilete unice.

Cam la fel stau lucrurile și cu abonamentul de o zi pe ambele căi de transport. Este, într-adevăr rentabil pentru o persoană care stă toată ziua pe drumuri și schimbă foarte des atât mijloace de transport de suprafață, cât și de subteran. Ca să înțelegi mai bine: pentru cineva care are de făcut 2 drumuri cu metroul și 2 cu RATB-ul, prețul cu bilete individuale va fi de 7,6 lei. Dublăm numărul de drumuri, 4 drumuri cu metroul și 4 cu RATB-ul, și prețul cu bilete individuale e tot mai mic: 15,2 lei.

Să luăm alt caz: 6 drumuri cu metroul și 2 drumuri cu RATB-ul = 17,6 lei. Inversăm: 6 drumuri cu RATB-ul și 2 cu metroul = 12,8 lei.

Deci, aceste bilete unice vor fi absolut inutile, nu vor fi cumpărate de nimeni și vor dispărea la fel de repede ca cele din 2012. Mult mai util ar fi fost un portofel electronic, ca cel de la RATB, pe care să-l poți folosi atât la metrou, cât și la RATB.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile