Micro-influencerii sunt mai 2018 decât ăia mari care au influențat deja pe toată lumea

Bianca Bârsan

Street Style
Share
Tweet

Dacă ești unul dintre cei care au sute de mii de followeri pe Instagram, s-ar putea ca brandurile să nu prea mai vină la tine în următorii ani, pentru că lucrurile s-au mai schimbat în psihologia consumatorului sau a influențatului, dacă vrei.

Influențatorii ăștia mari din social media – cu 100k+ followers pe Instagram, Facebook sau Youtube – au fost dintotdeauna pe primele poziții din fiecare listă de oameni-cheie cu care orice producător de bere, adidași, laptop-uri sau gumă de mestecat a vrut să lucreze. Mulți followeri, mult ROI. Adică dai un ban, dar stai în față. Asta credeau oamenii care lucrau în domeniu și asta era singura rețetă de a face o campanie pe internet, oricare ar fi fost ea. Să nu uităm că influencerii nu-ți aduc, în mod direct, vânzări, ci awareness, consideration și – poate, doar poate – un gain de popularitate.

Internet things Foto: https://www.facebook.com/SellyOficial/photos/a.1444417775791576/2077110629188951/?type=3&theater

Multe branduri au dat vedetele de odinioară, pe care nimeni nu le numea „influencers” până să aruncăm cu termenul ăsta în stânga și în dreapta din cauza internetului, pe superstarurile volatile din social media, unde un scandal absolut random îți taie 100.000 de oameni din fanbase cât ai zice Ilie. Și nu e întâmplător „Ilie”, pentru că el e un exemplu bun de personaj îngropat în propria faimă, după ce și-a dat foc la valiză, doar că valiza era în casă, iar focul s-a extins. Acum înțelegi de ce am spus „volatile”?

Content-ul e totul în 2018. Nu postezi, nu obții contracte. Dacă ești pe Facebook, vrem poze, texte, live-uri și interacțiune. Dacă ești pe Youtube, vrem videoclipuri, live-uri, fan meetings. You get the point. Fiecare rețea are propriile particularități, dar toate se reduc la un singur concept, care pare simplu, dar toată lumea are probleme în a-l pune în practică: conținut. Motivele sunt multe: te plictisești, nu mai vrei să postezi. Te plafonezi, nu mai vrei să postezi. Te îmbolnăvești, nu mai vrei să postezi. Internetului nu-i pasă de niciuna dintre problemele astea, oamenii vor video-ul ăla și îl vor acum.

Mickey Hash & friends Foto: https://www.facebook.com/mihaialexandruhash/photos/a.265474216839693/1791520380901728/?type=3&theater

Nu produci conținut? Nu-i nicio problemă, ne mutăm în altă parte, în curtea celuilalt om care poate să urce materiale mai des decât o faci tu. Astea sunt comunitățile din online, dar situația nu e nicidecum locală, ci mai degrabă globală. Pentru că – așa cum ai ghichit – internetul n-a apărut în România și, mai mult decât atât, suntem încă la câțiva ani distanță de ce se întâmplă în America, de exemplu. Totuși, stăm mai bine decât în alte arii, unde lag-ul e mult mai mare, pentru că românii se cam pricep la tehnologie și nici nu sunt atât de proști încât să nu poată copia exemplele vestice de succes.

La fel cum te-ai plictisit de Dan Negru și de Andra la revelionele alea staged de la televiziunile românești, așa i s-a cam luat și publicului de aceleași fețe din online. Una dintre diferențele dintre on- și offline e faptul că lifespan-ul unui fenomen e mult mai mic în cazul primului. Lumea uită și trece mai departe. De ce s-ar bloca la cineva când sunt alți 1.000 care fac același lucru? Dacă dispare Mickey Hash de pe YT, peste 3 luni nu-l mai menționează nimeni. Singurul Mickey pe care-l știu e produs de Disney, oricum.

Tot ce trebuie să faci ca să devii și tu influencer

Un micro-influencer are în jurul lui o comunitate mai mică. Numeric, fanbase-ul lui e inferior față de un Selly, să zicem, însă capacitatea lui de convingere poate fi mai mare decât a unui copil care crede că poate să cânte și e determinat să o demonstreze cu fiecare ocazie. În fine, ideea e că migrația de la mare la mic-mediu în termeni de fanbase e tot mai vizibilă, deci you might as well size down, iar de data asta nu e fat shaming. Neașteptat, nu? Brandurile românești sunt mai lente în ceea ce privește actualizarea strategiilor și a campaniilor de awareness, însă e probabil doar o chestiune de timp până când vei primi un DM cu o propunere de colaborare. Și nici măcar nu ai 10.000 de followeri încă.

Sursa: Noizz.ro

Topic-uri

influencer Youtube facebook Instagram branduri influencing romania
Arată comentariile

NOIZZ URBAN BY FANTA

Vezi și

Extinde