Poate e momentul ca Mark Zuckerberg să dispară de pe Facebook

Gruia Dragomir

Story Finder
Share
59
Tweet

Când spui Mark Zuckerberg, spui Facebook, iar în ultima perioadă destul de multă lume îl înjură pe Zuckerberg. Dacă ar fi să fac o analogie pe înțelesul românilor, Zuckerberg a devenit pentru Facebook ce este PSD-ul pentru România. Așa se face că din ce în ce mai multă lume renunță la Facebook și migrează spre alte platforme de social media, mai transparente, mai puțin addictive și care le exploatează mai puțin datele personale.

Scandalul Cambridge Analytica pare să fie cireașa de pe coliva lui Zuckerberg. Un puști cu părul roz și cu o minte genială (și diabolică), Christopher Wylie, a dat în vileag, cu dovezi și probe, faptul că firma Cambridge Analytica s-a folosit de informațiile private ale peste 50 de milioane de utilizatori Facebook din America pentru a-i manipula, pentru a-i izola informatic în tot felul de bule de fake news și, într-un final, pentru a le influența votul. Informațiile ar fi fost obținute ilegal, dar întregul scandal ne arată că Facebook deține date de o valoare inestimabilă, care, atunci când cad în mâinile cui nu trebuie, pot cauza adevărate dezastre.

Cambridge Analytica a arătat că Facebook nu face o treabă prea bună în a avea grijă de aceste date.

Într-un interviu pentru CNN, în care încearcă să facă niște damage control, Mark și-a cerut scuze pentru acest lucru și a recunoscut că a comis-o.

Asta după ce din ce în ce mai multă lume, mai influentă sau mai puțin influentă, a început să strige în piață DELETE FACEBOOK.

Unii artiști au început deja să-și închidă paginile de Facebook, iar fanii le urmează exemplul, fiind sătui să se simtă exploatați și manipulați de „robotul Zuckerberg” și de promisiunile sale eșuate, cum ar fi securitatea datelor sau transformarea platformei de social media într-o sursă credibilă de informație.

Unde mai pui că Facebook este acum la fel de cool ca Mark Zuckerberg, adică un tip ce pare lipsit de umanitate și îmbrăcat veșnic într-un tricou gri...

Adevărul e că ne-am muta cu toții pe o altă platformă în secunda următoare dacă ar exista o alternativă.

Ca fondator și CEO, Zuckerberg are tot dreptul să-și asume tot creditul pentru succesul pe care Facebook l-a avut la început și pentru felul că a devenit un instrument esențial în comunicarea noastră zilnică. Dar este momentul ca Zuckerberg să-și asume și faptul că este vinovat pentru chestii nasoale precum Trump, Brexit, ascensiunea extremei drepte în lumea. Nu în totalitate, dar atunci când ești vinovat și 10% pentru aceste dezastre, poate că e timpul să-ți iei tricourile gri și să facă câtiva pași înapoi.

Facebook a reușit la început să fie ceva pozitiv, să-i ajute pe oameni să rămână conectați, să comunice mai ușor, dar în ultimii ani a încercat doar să monetizeze conexiunile dintre oameni și datele lor personale. Cu alte cuvinte, s-a concentrat doar în a-i exploata.

Este momentul perfect pentru ca Zuckerberg, să-și dea demisia și să se sacrifice pentru binele produsului său, dar și pentru binele nostru, mai ales că Zuckerberg are mai are multe proiecte interesante în care s-ar putea implica mai mult, în timp ce lasă Facebook-ul să se vindece.

Nu o să se întâmple acest lucru, pentru că din interviul acordat pentru CNN reiese că spune că-i pare rău pentru cele întâmplate, dar că nu înțelege și unde ar fi greșit, unde e adevărata bubă - în lipsa sa de viziune și în obsesia sa pentru putere.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile

NOIZZ URBAN BY FANTA

Vezi și

Extinde