Am văzut „The Mountain Between Us” şi nu o să mai am încredere vreodată în trailere

14
Poster oficial „The Mountain Between Us”

Așteptam cu nerăbdare filmul ăsta de când am văzut trailerul la cinema. Acum îmi vreau timpul înapoi.

„The Mountain Between Us” e un survival-romance bazat pe cartea cu același titlu a lui Charles Martin.

Idris Elba şi Kate Winslet interpretează un chirurg, respectiv o foto-jurnalistă, care trebuie neapărat să ia avionul către Baltimore, Maryland, din motive diferite: el are de operat pe creier un pacient; ea trebuie să ajungă la propria nuntă. Zborul le este anulat din pricina unei furtuni pe care nu o vedem nicio secundă pe ecran, aşa că cei doi hotărăsc să improvizeze.

Deşi abia s-au cunoscut, protagoniştii închiriază un avion micuț şi îşi pun toate speranțele într-un pilot bătrân (Beau Bridges). Planul se dovedeşte a fi un dezastru, avionul prăbuşindu-se în creierii munților, în mijlocul pustietății.

Fără semnal la telefon şi cu câteva dulciuri pe post de provizii, chirurgul şi jurnalista au de ales: ori aşteaptă să fie salvați, ceea ce pare destul de improbabil, ori se aventurează pe terenul accidentat şi înghețat în căutarea unei fărâme de civilizație.

Premisa e simplă şi incitantă. Trailerul lasă de înțeles că cei doi vor avea de înfruntat nenumărate obstacole pe drum şi că panica dictează totul. Eram pregătit pentru o aventură palpitantă în stilul „Everest” (film excepțional din 2015). „The Mountain Between Us” se anunța alert şi tensionat, iar eu începusem să le țin pumnii protagoniştilor încă din timpul trailerului. Mare greșeală. Să nu te iei după trailer.

Filmul e banal, monoton, previzibil şi cu vreo 20 minute mai lung decât ar fi fost cazul. Cei doi actori talentați interpretează cât se poate de bine nişte personaje total neinteresante, caracterizate strict prin meseriile lor și motivate doar de dorința de a supraviețui. Ben (Idris Elba) are o poveste de viață aproape interesantă, spre deosebire de Alex (Kate Winslet), care-i pur și simplu o femeie cu un aparat foto.

80% din film e petrecut stând în zăpadă, dormind în zăpadă sau mergând prin zăpadă. Fix ce te-ai aștepta, deci nu asta-i problema. Deranjant e faptul că toate scenele se derulează lent, dialogul e de umplutură, iar personajele sunt unidimensionale. Din când în când se întâmplă câte ceva interesant (apariția unui animal sălbatic, crăparea stratului de gheață sub picioare etc.), dar nu există consecințe. Ben și Alex întâmpină câteva probleme, le rezolvă și merg mai departe ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Evenimentele au loc pur și simplu pentru ca mersul prin zăpadă să poată primi ștampila „Film”.

Nu mă înțelege greșit: „The Mountain Between Us” nu e un film revoltător de prost. E pur și simplu mediocru, genul de poveste pe care o uiți complet după 2-3 zile. Nu îl recomand decât dacă suferi de insomnie și cauți un leac – cred că tocmai l-ai găsit.

Dacă mai are vreo importanță, premiera în cinematografele din România e pe 5 ianuarie 2018.