Thriller-ul „The Snowman” se crede mega-dubios, iar asta îl face și mai penibil

Share
Tweet
The Snowman (foto: youtube.com)

Noul film cu Michael Fassbender e un monument al depresiei și plictiselii.

Harry Hole (Michael Fassbender) e un detectiv bețiv care devine interesat de misterioasele dispariții ale unor femei din orașul său. Împreună cu tânăra, nedisciplinata și chiar stupida Katrine Bratt (Rebecca Ferguson), Harry dezgroapă vechi cazuri nerezolvate din arhivele poliției și demarează o investigație riscantă. „Omul de Zăpadă”, un criminal în serie care nu a fost prins niciodată, terorizează din nou comunitatea după zeci de ani de „hibernare”.

Michael Fassbender, parcă nerăbdător să se termine filmul odată (foto: youtube.com)

„The Snowman” e un crime-thriller britanic regizat de-un suedez, bazat pe romanul unui norvegian. Treaba asta se simte din plin, atmosfera filmului fiind desprinsă fix din cinematografia scandinavă. Cromatică desaturată, aproape alb-neagră; toate personajele sunt alcoolice, deprimate, perverse sau dubioase; nimeni nu glumește vreodată și filmul – per total – se ia prea în serios.

J. K. Simmons cu un zâmbet care ascunde multe lucruri neinteresante (foto: youtube.com)

Mie mi-a fost destul de greu să-l iau în serios în momentul în care am aflat semnătura criminalului în serie: construiește câte un om de zăpadă în curtea fiecărei victime. Nu te gândi la vreo statuie înficoșătoare – sunt doar trei bile de zăpadă cu un emoji „poker face” scobit în cel de sus. Ce ar construi un copil de clasa a II-a. E atât de ridicol, încât am pufnit în râs primele două dăți când i-am văzut.

Față de „Please, kill me now” (foto: youtube.com)

Asta-i prima oară de la nuvelele lui Arthur Conan Doyle încoace când dezvăluirea făptașului într-o operă polițistă mă lasă rece. O fi din cauză că l-am ghicit cu vreo 10 minute înainte de revelația oficială. Sau poate pentru că-i pur și simplu un criminal neinteresant și inconstant cu un trecut banal și o motivație cretină. Pe bune, faptul că omoară femei n-are nicio logică – bărbații ar trebui să fie ținta lui. Nu zic de ce, ca să n-o dăm în spoilere.

Unul dintre mesajele „înfricoșătoare” ale criminalului

Altă chestie care m-a deranjat e faptul că filmul e bazat pe un roman norvegian, acțiunea lui are loc în Norvegia, toate personajele au nume norvegiene, dar actorii vorbesc în engleză. Dacă tot vrei să respecți povestea originală, respect-o până la capăt: angajează actori scandinavi și bagă subtitrări. Dacă nu, atunci adapteaz-o: mută acțiunea într-o țară vorbitoare de engleză. Decizia regizorului Tomas Alfredson m-a enervat pentru că: 1) e nerealist; 2) mi-a luat o groază să rețin numele personajelor și să mă prind despre cine se vorbește prin dialoguri.

Rebecca Ferguson în rolul stupidei Katrine Bratt (foto: youtube.com)

Partea bună e că actorii își fac treaba impecabil. Michael Fassbender, Rebecca Ferguson, J. K. Simmons, Charlotte Gainsbourg – cu toții intră în pielea unor personaje fade și le interpretează mai bine decât ar fi meritat. E prima oară când Fassbender nu-mi inspiră pic de charismă, dar bănuiesc că fix asta i s-a cerut.

Una peste alta, e evident că nu pot să-ți recomand filmul. S-ar putea să te atragă atmosfera mohorâtă dacă ai starea necesară, iar investigația lui Fassbender e ocazional interesantă. Actorii își fac treaba onorabil, deși nu prea au cu ce să lucreze. Dacă nu ai absolut nimic de făcut, dacă-ți dai pumni în cap de plictiseală și vrei neapărat să mergi la cinema, poate atunci să-l încerci. Dacă, în schimb, cauți un crime-thriller intens și complex, dă-i skip „Omului de Zăpadă”.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile