4 moduri în care tehnologia a schimbat comportamentul utilizatorilor

Share
26
Tweet
Foto: Shutterstock / Copyright: Ruslan_127

Dezvoltarea spectaculoasă a tehnologiei în ultimii ani a luat pe nepregătite mulți consumatori. Datorită inovațiilor putem călători mai repede, mai departe, putem cumpăra mai ușor de pe internet, putem comunica oricând, cu oricine, text, audio sau video, informația digitală a transformat modul în care citim, înțelegem și învățăm, iar accesoriile tech au devenit cu timpul elemente de fashion, reușind să se dezvolte în mult mai multe direcții decât am fi putut anticipa inițial. Desigur, dependența de tehnologie a crescut, dar acest lucru nu este tocmai negativ, pentru că datorită inovațiilor consumatorii au putut experimenta lucruri noi.

4 moduri în care tehnologia a schimbat comportamentul utilizatorilor:

1. Atașamentul față de tehnologie printre tineri

Unii analiști vorbesc despre dependență, în timp ce alții o consideră mai degrabă o formă de atașament pentru flexibilitatea totală. Tehnologia ne-a făcut, într-o formă sau alta, să grăbim ritmul și să gândim și acționăm uneori în fast forward, cu bune și cu rele, aducând ideea de multitasking în față mai mult ca oricând. Potrivit unei analize Academia.edu, atașamentul față de tehnologie s-a regăsit cel mai mult între tinerii cu vârste de 18 și 19 ani, care în proporție de 95,10% consideră că nu se pot despărți de ea. Procentul scade, pe măsură ce înaintăm în vârstă, la 92,80% pentru vârste cuprinse între 20 și 24 de ani, și 72,70 procente pentru cei aflați între 25 și 29 de ani. Dincolo de vârsta de 30 de ani, studiul a scos în față o cădere drastică, la 37%.

2. A dezvoltat intuiția utilizatorilor

Dacă tehnologia facilitează o comunicare mai rapidă și mai ușoară cu persoanele dragi, aceasta a dezvoltat și abilitatea de a comunica inteligent cu utilizatorul, folosindu-se de intuiția acestuia. Așa vedem cum tot mai mulți producători au găsit moduri ingenioase de a putea comunica utilizatorilor, precum semnalele IQOS, dispozitivul care folosește tehnologia încălzirii tutunului, sau ledurile telefoanelor inteligente. Astfel, fără prea multe cuvinte, dintr-o singură privire, un utilizator intuiește mesajul dispozitivului său inteligent. Poate nu pare mult, dar este unul dintre pașii importanți în comunicarea directă a tehnologiei cu beneficiarii acesteia.

3. Cele mai importante activități care s-au mutat din offline în online

Ceea ce altădată erau considerate activități de bază în offline, precum comunicare, activități sociale și studiu, acum se regăsesc în mod special în online, acolo unde utilizatorii preferă mai mult să se folosească de tehnologie. Sursa citată mai notează că 97% dintre utilizatorii de pe internet folosesc acest serviciu pentru a putea socializa cu prieteni sau familie, 68% mai utilizează internetul pentru a putea împărtăși imagini din vacanță și clipurile preferate, 52% pentru a afla mai multe informații despre cei din jurul lor, iar 16% să-și exprime opiniile față de cele mai importante evenimente, aici intrând mai mult în categoria influencerilor.

4. Cele patru forme de dependență

Alături de aceste trei lucruri importante, tehnologia a mai dezvoltat în rândul utilizatorilor 4 forme de dependență. În primul rând, dependența emoțională, în care, spre exemplu, utilizatorii de Facebook așteaptă ca prietenii lor să le aprobe ideile, acest lucru oferind mai multă încredere. Apoi, dependența fizică a pornit odată cu fenomenul gadgeturilor, care au intrat în zona de fashion, prin ceasuri inteligente, ochelari smart și wearebles. Dependența socială este a treia formă și reprezintă nevoia utilizatorilor de a folosi tehnologia pentru a se informa și implica în societate, pentru ca dependența personală, și ultima, să fie reprezentată de necesitatea de a fi prezenți în online, pentru lectură, studiu și soluții la problemele curente.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile