5 lucruri practice de care ai nevoie când alergi primul maraton

Share
21
Tweet
Shutterstock

Până în ziua cursei, trebuie să te hotărăști ce echipament vei purta, care să arate cool în pozele de pe Instagram dar să fie și potrivit pentru temperatura de afară. Mai ales dacă vrei să menții un ritm constant, poate chiar de 10 kilometri pe oră, va trebui să alegi lucruri care să nu îți îngreuneze în niciun fel alergatul. Mai jos ți-am pregătit o listă cu lucruri atât esențiale, cât și opționale care te vor ajuta să termini cursa obosit, dar fericit de reușita ta. Ai grijă să le pregătești și să le testezi din timp, nu vrei să observi, de exemplu, că tricoul cel nou îți provoacă iritații când ești în mijlocul cursei.

1. Îmbrăcăminte adecvată vremii

Toată lumea știe că adidașii sunt cei mai importanți atunci când alergi dar asta nu înseamnă că tricoul sau pantalonii nu contează. Conform unui studiu publicat în jurnalul PLOS temperatura optimă de alergat pentru a obține cele mai bune rezultate este de șapte grade Celsius. Dar pentru că nu poți controla vremea, va trebui să îți adaptezi îmbrăcămintea după aceasta. Dacă afară este foarte cald, optează pentru o vestă de alergat care îi permite aerului să circule și pantaloni scurți din poliester deoarece sunt mai răcoroși. Pentru vremea mai rece, optează pentru pantaloni din lycra și o bluză tehnică cu mâneci lungi. Sau poți purta un tricou tehnic cu o geacă subțire, rezistentă la vânt, pe deasupra, pentru că o poți da jos dacă te încălzești. Nu uita să nu porți nimic nou în ziua cursei, totul trebuie testat înainte.

2. Smartwatch

Un ceas smart poate fi un ajutor util atât pentru antrenamentele pregătitoare dar și pentru cursă. Acesta te poate urmări prin GPS și este capabil să îți ofere informații în timp real despre distanța parcursă, pace-ul pe care îl ai și chiar ritmul cardiac. Mai mult, dacă alegi o variantă fitness, vei putea urma diferite programe de training oferite de aplicațiile de fitness. Este mic, ușor și confortabil de purtat, nici nu îl vei observa la mână. În plus, la sfârșitul maratonului, vei putea da share la cursa înregistrată de smartwatch ca să te lauzi la toți prietenii.

3. Cremă cu factor de protecție solară

Poate crezi că dacă în ziua maratonului nu este soare, nu ai nevoie de cremă de protecție solară. Dar asta nu este adevărat, soarele trece fără probleme și prin nori. Și mai ales pentru că vei petrece cel puțin o oră în aer liber, transpirând, nu vrei să fii roșu și de la arsura solară, pe lângă efortul fizic. Aplică un strat generos când ieși din casă, fără să uiți de pielea din jurul ochilor sau urechi. Alege să porți și o șapcă sau batic care să îți protejeze capul deoarece expunerea la soarea în exces și efortul fizic susținut pot duce la insolație și chiar leșin.

4. Ochelari de soare

Dacă tot vorbim despre protecția de razele ultraviolete, nu uita și de ochi și de pielea din jurul lor. Aceasta este mai subțire și este mai predispusă la apariția ridurilor dacă este expusă fără protecție la soare. Ochelarii de soare te vor proteja de efectele negative ale soarelui dar îți vor oferi și o mai bună vizibilitate. De multe ori, când lumina este puternică, vei fi nevoit să mijești ochii ca să vezi și ești predispus accidentelor. Această problemă poate fi ușor rezolvată prin folosirea unor ochelari cu șnur, ca să nu riști să îți cadă în timpul alergării.

5. Borsetă de alergat

Cel mai probabil vei avea nevoie să cari după tine și cheile de la casă, de la mașină, buletinul, telefonul și dacă e o cursă mai lungă, poate și niște snacksuri. Nu le poți înghesui pe toate în buzunarul mic pe care îl au unii pantaloni de alergat. Astfel, optează pentru o borsetă care se strânge bine pe corp cu ajutorul unei curele. Atât timp cât se mulează pe forma corpului nu o vei simți inconfortabilă în timpul alergării și vei purta cu tine toate cele necesare.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile