6 greșeli care te împiedică să construiești masă musculară la sală

Share
Tweet
workingout Foto: Dean Drobot / www.shutterstock.com

Mulți dintre cei care încep să meargă la sală au în minte un obiectiv: să își reducă grăsimea din organism și să își crească masa musculară. Însă ridicarea greutăților nu este suficientă pentru a-ți dezvolta musculatura după cum dorești.

Există mai multe reguli importante, pe care antrenorii de fitness le știu prea bine, dar și greșeli de evitat care te pot împiedica să obții rezultatele dorite.

Mușchii au nevoie de varietatea exercițiilor

Seturile de exerciții cu repetări moderate, de 6-12 ori, sunt considerate a fi cele mai bune pentru dezvoltarea musculaturii și există chiar și cercetări care susțin această teorie. Însă un alt detaliu adeseori ignorat este faptul că mușchii au nevoie de varietate, atât în ceea ce privește exercițiile, cât și intensitatea lor.

Antrenamentele cu greutăți mari, dar repetări mai puține (o dată-de cinci ori), îți cresc puterea și te ajută să poți folosi, pe termen lung, greutăți mai mari la exercițiile cu număr moderat de repetări. Astfel poți crea o tensiune în mușchi care să le favorizeze creșterea și care să îi întărească.

Pe de altă parte, un număr mare de repetări al unui exercițiu, dar la intensitate mică, cu greutăți mai ușoare, îți crește rezistența și poate preveni febra musculară atunci când treci la exerciții mai intense.

Este important ca programul tău de antrenament să fie construit în jurul unor exerciții cu număr moderat de repetări, dar el să includă și exerciții de intensitate mare și mică.

Nu mănânci suficient

Organismul are nevoie de „combustibil” pentru a construi țesut muscular, drept urmare va trebui să mănânci mai mult decât are nevoie corpul tău. Proteinele sunt indispensabile musculaturii, așa că dieta ta zilnică trebuie să includă combinația corectă de proteine și carbohidrați, cu atât mai mult în zilele de antrenament.

De multe ori, este aproape imposibil să îți iei necesarul de proteine pentru a-ți crește masa musculară doar din alimentație. Ar însemna să consumi cantități impresionante de mâncare, doar pentru proteinele de care ai nevoie. De aceea, este recomandat să apelezi la astfel de suplimente de culturism, care îți completează dieta, îți dau energie, ajută la refacerea mușchilor, dar și la creșterea în volum și forță a acestora.

Te obișnuiești cu anumite exerciții

Fiecare persoană are un set preferat de exerciții, însă în momentul în care nu te mai abați de la ele, mușchii se obișnuiesc cu acel tip de efort și capătă rezistență, ceea ce înseamnă că masa musculară nu va mai crește.

Chiar și micile variații în rutina ta de antrenament poate face diferența. Atunci când îți schimbi antrenamentul, îți lucrezi alți mușchi sau îi lucrezi pe aceiași, dar în mod diferit. Asta înseamnă că fibrele musculare se dezvoltă și ele altfel și au loc să crească.

Faci prea multe exerciții cardio

Exercițiile cardio sunt o modalitate bună a de a reduce grăsimea din organism, însă pentru cei care vor să construiască masă musculară ele nu au rezultatele scontate. Antrenamentele cardio te pot ajuta să îți îmbunătățești rezistența, însă atunci când le faci prea mult sau prea des ele te pot împiedica să îți crești musculatura în ritmul dorit. Potrivit Bornfitness, dacă vrei să îți dezvolți mușchii ar trebui ca exercițiile cardio să nu depășească 30 de minute pe antrenament și nu le faci mai des de trei-patru ori pe săptămână.

Te aștepți la rezultate rapide

Dacă nu ai mai făcut sport și vrei să îți crești mușchii în câteva săptămâni, trebuie să fii conștient de faptul că niciun organism nu funcționează astfel. Toate abdomenele lucrate și bicepșii impresionați pe care îi vezi sunt rezultatul a ani de antrenamente conștiincioase și diete corespunzătoare. Altfel spus, sportul trebuie să devină parte din stilul tău zilnic de viață și să înveți să te bucuri de el pentru a ajunge la rezultatele la care visezi.

În plus, trebuie să știi și că în momentul în care ai ajuns la forma fizică pe care ți-o dorești nu poți renunța la antrenamente, dacă vrei să te menții. Așteptările nerealiste sunt principalul motiv pentru care oamenii renunță rapid să mai meargă la sală, convinși că sportul nu funcționează pentru ei așa cum funcționează pentru cei din jur.

Nu îți monitorizezi progresul

Pentru a-ți da mai ușor seama de cum evoluezi, este necesar să îți monitorizezi atent antrenamentele. Asta implică să știi exact ce exerciții ai făcut, câte repetări, cu ce greutăți, ce pauze ai avut între exerciții. De asemenea, ajută să te măsori pentru a vedea cum evoluezi de la o lună la alta. Acest lucru va fi și un imbold pentru a te motiva pe viitor și a vedea că tot efortul pe care îl depui nu este în zadar.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile