Adio, transport public între București și Ilfov! Ne pregătim pentru invazia șoferilor navetiști

Share
12
Tweet
Foto ilustrativ Foto: Libertatea/Vlad Chirea

Credeai că acum e haos pe străzile Capitalei? Stai să vezi ce urmează, începând de miercuri.

Peste 100.000 de navetiști din județul Ilfov vor fi nevoiți să vină până-n București (și retur) cu mașina, pe jos sau pe bicicletă începând de miercuri, 31 octombrie. Asta pentru că transportul public între Capitală și localitățile vecine va fi suspendat pe termen nedeterminat. COTAR (Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România) a hotărât să-și retragă toate microbuzele și autobuzele de pe traseele astea, ca formă de protest împotriva miserupismului Primăriei.

Mai exact, problema este că „nu mai există nicio autoritate care să reglementeze această piaţă”, scrie COTAR într-un comunicat oficial. E o situație veche de juma’ de an, de când Ministrului Transporturilor, Lucian Șova, i s-a sculat să desființeze Autoritatea Metropolitană de Transport.

N-ar fi fost asta o problemă, câtă vreme munca era continuată de oricare altă instituție. Dar reglementarea serviciilor de transport persoane București-Ilfov a fost transferată Primăriei (mai exact, Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public), care nu a făcut absolut nimic în sensul ăsta.

Odată cu preluarea responsabilităților, asociația asta subordonată Primăriei Capitalei era obligată să prezinte o strategie privind atribuirea licențelor și un studiu de fundamentare, pentru ca operatorii de transport să aibă timp să-și pregătească investițiile în flotele auto. Nu s-a întâmplat asta. Nu s-a întâmplat nimic.

Foto: Screenshot facebook.com/iasitvlife.ro/videos/1154493501294992

„În prezent, nu există nicio procedură de atribuire pe traseele care fac legătura între Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov nu a luat nicio decizie privind atribuirea licenţelor de transport”, continuă reprezentanții COTAR în comunicat.

„Credem că se urmăreşte interesul societăţilor de transport nou înfiinţate şi finanţate de bugetele locale ale primăriilor din oraşele reşedinţă de judeţ”, presupune (probabil corect) Dan Leasă, prim vicepreședinte COTAR Ilfov. „Se încalcă principiul liberei concurenţe privind condiţiile de acces la piaţa transportului de persoane”.

Peste 100.000 de oameni vor fi afectați de pasivitatea autorităților, care i-a forțat pe cei de la COTAR să pună piciorul în prag. 100.000 de ilfoveni vor rămâne începând de miercuri fără microbuze sau autobuze care să-i transporte până la muncă și înapoi, așa că aceia dintre ei care au mașini personale se vor sui la volan. N-au încotro.

Ce să facă altceva, să meargă zeci de km pe jos zilnic? Să vină călare pe FreeWheel, care ar rămâne fără baterie la jumătatea drumului? Să dea zeci de lei pe taxi, zi de zi, fără ca suma să le fie decontată? Nu, o să vină cu mașina personală, poate în grupuri de câte 3-4 colegi de muncă.

Mă văd nevoit să revin asupra clasicei promisiuni făcute de Gabriela Firea în iunie 2016, aceea că va face revoluție în materie de trafic. În sensul ăsta, unul dintre obiective era investirea masivă în transportul public. Da, a cumpărat la suprapreț sute de autobuze turcoaz pe motorină. Și a mai încercat să revoluționeze traficul bucureștean mărind tariful parcărilor publice din centru la 10 lei/oră, ceea ce nu te face să-ți lași mașina acasă, ci s-o parchezi oriunde găsești loc pe trotuar. Și a aprobat organizarea Simfoniei Apei în fiecare weekend, eveniment care paralizează traficul în zona Unirii. Acum, asta cu transportul București-Ilfov. Viva la revolución!

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile