Calitatea spermei este mai proastă la bărbații care nu consumă suficiente proteine

Share
Tweet
carne Foto: istock

Există o serie întreagă de alimente care influențează în mod direct cantitatea și calitatea spermei la bărbați.

Dacă de-a lungul timpului, specialiștii susțineau faptul că pepenii galbeni şi cartofii dulci pot duce la creşterea calităţii spermei sau că antioxidantii din fructe și legume păstrează sănătatea spermatozoizilor, acum ți se recomandă să mănânci carne.

Potrivit oamenilor de știință la Universitatea din Nottingham, bărbații care nu consumă suficiente proteine au sperma de o calitate inferioară. Ba mai mult, riscă să aiba copii care se vor confrunta cu obezitatea.

Specialiștii au efectuat un studiu pe șoareci și au urmarit, de-a lungul timpului, sănătatea puilor acestora.

Șoarecii care au avut o alimentație care conținea jumătate din cantitatea recomandată de proteine au avut sperma și lichidul seminal de o calitate inferioară.

Puii acestora erau grași și au prezentat semne de diabet de tip 2. Și asta din cauza faptului că un dezechilibru alimentar al proteinelor afectează calitatea ADN-ului transmis de la tată la copil. Cel puțin asta au descoperit cercetătorii în timpul studiului.

„Este important să cunoaștem faptul că sperma contribuie la mai mult de jumătate din genele care alcătuiesc un copil. În timpul concepției naturale, sperma depusă în tractul reproductiv feminin este scăldată în plasma seminală, care poate influența rezultatele sarcinii”, a declarat cercetătorul Kevin Sinclair.

Oamenii de știință au hrănit șoarecii masculi cu un regim care a fost alcătuit fie din proteine de 18%, fie de 9%. Asta în timp ce specialiștii recomandă ca 20% din consumul zilnic de calorii să provină din proteine.

„Este înțeles faptul că ceea ce mama mănâncă în timpul sarcinii poate afecta dezvoltarea și sănătatea copilului. Ca atare, există o mulțime de informatii pentru femeile care vor să rămână însărcinate cu privire la importanța unui stil de viață sănătos. Interesant este faptul că pentru tată exista puține astfel de sfaturi. Cercetările noastre arată că în momentul conceperii, dieta tatălui influențează creșterea pe termen lung și sănătatea metaboliăa a descendenților săi ”, au concluzionat specialiștii.

Însă dacă ești vegetarian, astea sunt cele mai bogate surse vegetale de proteine: soia, lintea și fasolea, cereale integrale, mazăre verde și uscată, broccoli, spanac, varza kale, nuci, quinoa.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile