Care-i mic-dejunul perfect pentru tine, dacă ești o persoană depresivă

Ana Tepșanu

Nonprincess
Share
17
Tweet
Foto ilustrativ

Chiar dacă antidepresivele funcționează, la fel cum funcționează și terapia, asta nu înseamnă că ele sunt singurele mijloace în lupta cu depresia.

Sportul poate face minuni și poate reduce din simptome, plimbatul în natură poate reduce gândurile negative, iar meditația, de asemenea, poate avea un efect pozitiv asupra ta.

Pe lângă toate aceste variante dovedite științific, există și o altă metodă plăcută și benefică pentru depresivi - mâncarea.

Îți explic imediat și de ce - creierul nostru se bazează pe nutrienți pentru a funcționa eficient, iar studiile au demonstrat că Omega 3, aminoacizii, vitaminele B și D, zincul, magneziul și fierul întăresc sănătatea mentală.

Avocado for the soul

Spre exemplu, o dietă mediteraneană, bogată în legume și ulei de măsline, conține foarte mulți din nutrienții de mai sus, iar un studiu făcut pe 15.000 de persoane, pe o durată de peste 10 ani, a demonstrat că cei care au un astfel de regim au șanse mai mici de a face depresie.

Dar cum ziua bună începe de dimineață, poate ar trebui să fim mai atenți la micul dejun. Nutriționista Melissa Brunetti se axează pe conexiunea dintre dietă și sănătatea mentală și spune că un mic-dejun bun pentru cei care se luptă cu depresia ar trebui să conțină așa:

  • ouă (bogate în aminoacizi, Omega 3, Vitamina D, acizi grași)
  • pâine integrală prăjită
  • pastă de avocado

Melissa susține că acizii grași din ouă sunt cheia.

Mâncarea bună poate face minuni

"Creierul nostru este 60% grăsime și avem nevoie să ne luăm grăsimea dintr-o sursă alimentară. Avocado este bogat în triptofan, considerat un precursor al serotoninei, chimicala noastră din organism care ne face să ne simțim bine. De asemenea, conține și acid folic și Omega 3", spune nutriționista.

Dacă ești depresiv și râvnești după ciocolată, nu ezita să-ți asculți instinctul - ciocolata, la fel ca avocado, este bogată în triptofan.

Un alt lucru pe care-l poți face este să menții glicemia din sânge la un nivel stabil. Pentru asta, ar fi nevoie să mănânci de 3 ori pe zi și să iei un snack între prânz și cină.

Un snack e bine de luat și înainte și după ce faci sport, astfel încât să eviți iritabilitatea care vine odată cu un nivel scăzut al glicemiei, susține Brunetti.

Melissa Brunetti are un sfat și pentru cei depresivi care nu pot dormi bine noaptea - ea spune că un terci de ovăz cu puțină miere poate face minuni.

Yumms

Dacă nivelul zahărului din sânge ete scăzut în timpul somnului, e foarte posibil să te trezești în mijlocul nopții, așa că un snakc sănătos înainte de culcare poate fi fix ceea ce ai nevoie.

Important de menționat este că avocado și ovăzul nu tratează depresia complet, dar, împreună cu tratamentul, pot asigura condițiile unei sănătăți mentale propice.

"Avem nevoie de nutrienți pentru a-i da energie creierului. Dacă nu introducem acești nutrienți în dieta noastră, atunci nu putem să ne creem neurotransmițătorii și neurochimicalele din creier, la fel cum nu putem să ne reglăm nivelul glicemic din sânge sau hormonii. Mâncarea poate avea un impact fantastic asupra sănătății mentale", mai spune Brunetti.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile