Oamenii de știință ne spun câți carbohidrați trebuie să consumăm zilnic ca să trăim mai mult

Share
10
Tweet
Cati carbohidrati trebuie sa consumam zilnic Foto: flickr.com

De-a lungul timpului, dietele au venit la pachet cu o mulțime de sfaturi conflictuale cu privire la modul de a le ține.

În primul rând, grăsimea a fost asociată ca fiind ceva rău. Apoi a fost considerată ideală pentru a evita zahărul.

În ultimul timp, dieta ketogenă a fost în vogă. Se presupune că cei care au ținut-o au descoperit că, dacă înlocuiesc carbohidrații cu grăsimi, își pot păcăli corpul într-un mod natural de înfometare și pot pierde în greutate, în timp ce se bucură de slănină.

Dar un nou studiu, publicat joi în The Lancet, sugerează că poate exista o formulă câștigătoare pentru cantitatea de carbohidrați consumați zilnic. Se bazează pe niște sfaturi vechi: totul cu moderație.

Sara Seidelmann, cercetător cardiolog și nutritionist la Brigham, a declarat pentru Business Insider că rezultatele sale sugerează o dietă bogată în alimente integrale, cum ar fi legumele, cerealele integrale, leguminoasele și nucile.

Asta înseamnă că aproximativ jumătate din caloriile pe care le consumi într-o zi ar trebui să provină de la carbohidrați.

Pentru studiu, Seidelmann a analizat dietele a peste 15.400 de adulti din SUA și alte 432.000 de persoane din mai mult de 20 de țări din întreaga lume. Ea și echipa de cercetători au analizat informațiile care au legătură cu durata de viață a participanților.

Ei au descoperit că oamenii care au consumat o cantitate moderată de carbohidrați - în jur de jumătate din caloriile zilnice - au avut tendința de a trăi cel mai mult.

În schimb, persoanele care au obținut mai mult de 70% din energia lor din carbohidrați sau au primit mai puțin de 40% din calorii zilnice din carbohidrați aveau mai multe șanse să moară mai repede.

Astfel, specialiștii au stabilit o regulă clară și simplă: nu ar trebui să mâncăm prea mulți carbohidrați, nici prea puțini, ci doar cantitatea potrivită.

În mod surprinzător, grupul cu cel mai mare risc de deces din studiul american a fost cel care nu consumă carbohidrați, deoarece aceștia aveau tendința să înlocuiască carbohidrații cu grăsimi și proteine animale: "carne de vită, carne de porc, miel, pui și brânză, " a declarat Seidelmann.

De fapt, cercetătorii au concluzionat că o persoană de 50 de ani care mănâncă o gustare care conține 50-55% carbohidrați se poate aștepta să trăiască încă 33 ani în plus, în timp ce o persoană de aceeași vârstă care primește doar 30% carbohidrați pentru a trăi aproximativ cu 29 ani mai mult.

Există o modalitate de a combina o dietă bogată în carbohidrați cu vârsta: oamenii care au consumat cantități mici de carbohidrați, dar mai multe proteine , cum ar fi, fasolea și nucile, s-au dovedit a trăi mai mult.

"Nu este nimic mai important pentru sănătatea noastră decât ceea ce mâncăm în fiecare zi", a spus ea. "Chiar aș vrea ca oamenii să-și dea seama de puterea pe care o au asupra sănătății lor", a concluzionat Sara Seidelmann.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile