CFR face mișto de călătorii care-și riscă viața pe linia București-Timișoara: „Circulați încet, să nu cadă trenul în Dunăre!”

Share
187
Tweet
CFR Foto: Screenshot YouTube/MagnumAxor | youtu.be/7jZWTe0Z6uk

Una dintre cele mai intens circulate linii feroviare din România stă să se dezmembreze, iar soluția găsită de CFR e o glumă proastă, în cel mai bun caz.

Dacă te sui la Gara de Nord într-un tren cu destinația Timișoara, va trebui să strângi tare din buci când treci Dunărea prin Mehedinți. Șinele de pe viaductul Bahna sunt atât de șubrede, atât de vechi, atât de prost întreținute, încât pot ceda în orice moment. Majoritatea șuruburilor pot fi scoase lejer cu două degețele, iar alte zeci lipsesc complet.

Zeci de trenuri, încărcate cu mii de pasageri, traversează zilnic viaductul de la Bahna. Mulți dintre ei sunt navetiști, deci n-au de ales: trebuie să-și riște viața zi de zi. După cum bine zice un călător, „Aşa se lasă trenul, într-o parte. Şi merge foarte încet. Vă daţi seama ce se poate întâmpla? Pleci de acasă şi nu ştii ce se întâmplă...”.

Viaductul Bahna Foto: Screenshot Digi24 | digi24.ro/stiri/economie/transporturi/viaduct-la-un-pas-de-prabusire-solutia-cfr-trenurile-sa-circule-mai-incet-1011663

Reprezentanții CFR sunt perfect conștienți de starea deplorabilă a șinelor respective, dar nu sunt dispuși să bage bani în infrastructură. În schimb, au impus o restricție de viteză pe viaduct: 30 km/h. Ei spun că pericolul e mai mic dacă se circulă încet. MAI MIC, atenție, nu inexistent.

Deci te urci în tren cu gândul că e destul de probabil să supraviețuiești călătoriei. Nu ai nicio garanție, dar CFR îți cere să fii optimist. Nu se poate întâmpla nimic câtă vreme trenul merge încet, nu? Fals.

Era mai sigură calea ferată dacă o făceau din piese LEGO Foto: Digi24 | digi24.ro/stiri/economie/transporturi/viaduct-la-un-pas-de-prabusire-solutia-cfr-trenurile-sa-circule-mai-incet-1011663

Ion Chirculescu, impiegat de mişcare la Gara Drobeta-Turnu Severin, spune că viteza redusă nu-ți garantează absolut nimic: „Poate să cadă un tren şi la 5 km/h, şi la 70 şi la 100, la 140. Soluţia ar fi să băgăm bani în infrastructură”.

Să te limitezi la o restricție de viteză în cazul ăsta e ca și cum te-ai ocupa de clădirile cu risc seismic din Centrul Vechi lipind pe ușă un afiș: „Nu trântiți ușa!”. Poți s-o închizi cât de silențios vrei tu, asta nu diminuează pericolul.

Bahna e cel mai lung viaduct dintre Drobeta-Turnu Severin și Orșova, dar nu singurul. Toate au fost construite în 1965 și sunt într-o stare avansată de degradare, pentru că nu s-au făcut niciodată reabilitări ca lumea. Cică durata de viață a căilor ferate din zona respectivă a fost depășită de două ori.

De parcă nu era suficient de nasol să mergi cu CFR-ul. Îți reamintesc că iarna trecută un tren a rămas pur și simplu fără podea pe ruta Alexandria – Zimnicea, vagonul s-a umplut de zăpadă, iar călătorii au fost nevoiți să-și continue prin ger călătoria, fix în ziua cu cele mai mici temperaturi înregistrate în anotimpul respectiv. Și-ți mai reamintesc faptul că CFR sfidează timpul, reușind să însumeze întârzieri de aproape 9 ani într-un singur an.

Să tot mergi cu trenul în România... All aboard!

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile