Dacă dormi mai mult de 8 ore pe noapte, riști să mori mai repede – Dar asta nu înseamnă că trebuie să faci nopți albe

Share
14
Tweet
somn Foto: Nelli Syrotynska / Shutterstock

Un nou studiu a demonstrat că prea mult somn vine la pachet cu riscul bolilor de inimă și moarte prematură.

Însă, acum, nu te grăbi să sari din pat încă de la prima oră a dimineții. Există limitări la studiu, cum ar fi durata somnului și calitatea, ceea ce nu oferă întotdeauna date exacte.

De asemenea, studiul nu menționează ritmurile circadiane - ceasurile corpului - care sunt strâns legate între ele cu cicluri de somn.

Pentru a profita din plin de somn, sfatul rămâne același: consistența este esențială.

Somnul este o problemă controversată. Nu există nicio îndoială că trebuie să dormi suficient pentru a fi sănătos și pentru a avea cele mai mari șanse de a lupta împotriva unor boli cum ar fi Alzheimer și cancer. Dar ceea ce constituie "suficient" pentru anumiți oameni nu este o ecuație ușoară de rezolvat.

Potrivit unui nou studiu, publicat in Jurnalul American Heart Association, persoanele care dorm pentru mai mult de opt ore pe noapte ar putea avea un risc mai mare de a muri mai devreme.

Somnul de 10 ore a fost asociat cu un risc crescut de a muri, având 30% șanse de a suferi un accident vascular cerebral și un risc crescut de 49% a bolilor cardiovasculare, comparativ cu șapte ore.

Somnul anormal este riscant

Cercetătorii de la Universitatea Keele, Universitatea din Manchester, Universitatea din Leeds și Universitatea din East Anglia au analizat 74 de studii, cu un total de trei milioane de participanți.

Aceasta a demonstrat faptul că somnul pe o durată mai mare de timp decât durata recomandată poate fi dăunătoare.

Somnul sănătos, în general, indiferent de durată, a fost asociat și cu un risc crescut de 44% a bolii coronariene, astfel încât mesajul important al studiului este că somnul anormal poate fi riscant.

Acest lucru este valabil pentru multe studii anterioare - munca în schimburi de noapte a fost legată de tulburări cronice cum ar fi anumite tipuri de cancer, probleme metabolice, boli de inimă, ulcere, probleme gastrointestinale și obezitate. Dar somnul este, de asemenea, o problemă complexă, deoarece nu există o regulă absolută a ceea ce are nevoie fiecare persoană.

Perturbarea ciclurilor noastre naturale - cunoscute ca ritmuri circadiane - a fost legată de probleme de sănătate mintală, cum ar fi depresia , precum și, în general, ne face mai puțin atenți și eficienți la locul de muncă. Dar până în prezent, cercetarea ritmului somnului și a ritmului circadian rămâne destul de separată, în ciuda faptului că este atât de strâns legată.

"Din perspectiva cronobiologică, știm că impactul dezechilibrului circadian are multe implicații negative asupra sănătății", a declarat pentru Business Insider Elise Facer-Childs, cercetător al Centrului pentru Sănătatea Creierului Uman la Universitatea din Birmingham.

Această lucrare nu menționează în niciun fel modul în care sistemul circadian poate afecta rezultatele, adică: ar putea unii oameni care dorm mai mult să sufere de mai multe probleme circadiene, pentru că sunt mereu obosiți și trebuie să" prindă somn mai mult?

De asemenea, rezultatele s-au bazat pe durata de somn auto-raportată, care poate prezenta rezultate destul de diferite față de înregistrările obiective de somn sau de monitorizare. Acest lucru este important deoarece somnul poate varia de la o săptămână la alta.

"În general, aș spune că avem nevoie de mult mai multe cercetări atât în ceea ce privește somnul, cât și medicina circadiană", a spus Facer-Childs.

Până când nu există o imagine mai clară, sfatul specialiștilor este să dormi când ești obosit și nu exagerezi cu prea multă odihnă. Consistența și rutina sunt cele mai bune ingrediente pentru a obține maximum de somn, dar nu este sfârșitul lumii dacă dormi ocazional. Este vorba despre obținerea unui echilibru corect.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile