Există un motiv pentru care te trezești obosit în fiecare dimineață

Share
11
Tweet
de ce te trezesti obosit Foto: Profimedia

Dacă te-ai trezit în această dimineață cu cearcăne imense și-ți tot repeți că mai ai nevoie de încă 10 minute de somn, e timpul să renunți la anumite lucruri.

Trăim în secolul vitezei, dormim pe fugă, mâncăm pe fugă, iar oboseala e constantă. Însă există câteva trucuri care te vor ajuta să ai un somn liniștit și un chip odihnit.

Dormi suficient?

Copiii au nevoie de 9-10 ore de somn pe noapte, adulţii de 7-8 ore, vârstnicii de 5-6 ore. Orele de somn dinainte de miezul nopţii contează dublu. Fiindcă somnul profund, cel mai odihnitor, este cel din intervalul orar 22:00-4:00.

Renunță la cafea

Dependența de cafea e un proces mega interesant. Creierul nostru are niște receptori pe care se depun molecule de adenozină, substanța responsabilă pentru somnolență. Cu cât stăm mai mult treji, cu atât mai multă adenozină se atașază de receptorii ăia și cu atât mai obosiți devenim.

Plimbă-te cel puțin o jumătate de oră pe seară

Plimbă-te prin parc, eliberează-te de tensiuni și de probleme. Bucură-te de natură și încarcă-te cu energie pozitivă.

Bea ceva cald

Ceaiul de seară este cea mai bună opțiune.

O pernă potrivită

O pernă bună ar trebui să mențină capul în linie dreaptă cu spatele și coloana vertebrală.

Pernele nu numai că influențează calitatea somnului, ci și sănătatea noastră. Perna nepotrivită poate provoca dureri de cap, gât, umeri și brate, disconfort.

Închide telefonul

Telefonul mobil te împiedică să te bucuri de un somn de calitate. Lumina pe care o emană acest dispozitiv poate face mai mult rau decât crezi.

Somnul este influențat de producția de melatonină, un hormon secretat în absența luminii. Dacă te uiți în telefon, întrerupi producția acestui hormon și nu poți dormi bine.

Temperatura din cameră

Temperatura ideală în dormitor variază în funcție de temperatură medie de afară. Într-o cameră cu o temperatură prea joasă sau prea ridicată, somnul nu e odihnitor. Pe timp de iarnă, temperatura optimă din living trebuie să se afle undeva între 19 şi 22 grade C, iar cea din dormitor trebuie să fie de 16-18 grade C.

Lipsa de magneziu

Oboseala aparent inexplicabilă arată o lipsă de magneziu. Magneziul contribuie la funcţionarea normală a sistemului nervos, stimulând producerea neurotransmiţătorului din creier, numit acid aminobutiric-gama. Acesta produce relaxarea şi odihna.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile