Fumatul te ajută să slăbești, să naști ușor și să nu-ți bați copilul

Share
88
Tweet
Reclame vintage la țigări Foto: Reddit, Twitter

Știm acum că tot titlul de mai sus e o aberație, dar au fost vremuri în care lumea ar fi răspuns: „Evident!”.

Țigările te apără de obezitate

Lupta contra kilogramelor în plus era o temă repetată obsesiv în reclamele la țigări din prima parte a secolului XX. E adevărat că nicotina se joacă cu creierul tău și îți ține sub control apetitul – valabil nu doar în cazul fumatului, ci și al plasturilor sau gumei de mestecat cu nicotină. Asta nu înseamnă că fumatul e leacul pentru obezitate, dar fix așa era prezentat pe vremuri. Producătorii de țigări făceau tot posibilul să bage spaima-n lume, avertizându-i că o să arate dezgustător peste câțiva ani dacă nu se apucă de fumat cât mai repede.

Medicii recomandă Lucky Strike

20.679 medici spuneau în 1930 că țigările Lucky Strike sunt mai puțin iritante decât orice alt brand. De ce? Nu pentru că era adevărat, ci pentru că primeau țigări moca de la ăia care făceau studiul. Erau „vânați” la întâlniri ale medicilor și în propriile cabinete, iar buzunarele le erau umplute cu țigări numai ca să le vorbească de bine. Cartușe întregi de țigări.

Țigările te fac playboy

Lumea prin 1969 afla că fumatul pasiv e cheia succesului la femei: „Suflă-i în față și te va urmări peste tot”. Dincolo de faptul că țigările sunt prezentate ca fiind un accesoriu masculin, inferioritatea femeii e sugerată și prin poziționarea în cadru (sub nivelul lui, privind în sus înspre bărbat). Mai are rost să vorbim despre aluzia sexuală evidentă, substanța aia albă care-i acoperă jumătate din față? Sigur că-i doar fum, ce altceva?

10 din 9 dentiști recomandă fumatul

Fiind dentistul tău, ți-aș recomanda Viceroy” – e sloganul cu care producătorul de țigări își promova filtrul revoluționar în anii ’40. Buretele ăla te-ar fi protejat de tot gudronul din lume, asigurând o dantură perfectă. Cum să nu te încrezi în pictura unui dentist care-ți dă sfaturi de sănătate prin bule de dialog, ca-n benzile desenate?

Fumătoarele sunt cele mai bune mame

Prin anii ’50, Marlboro își îndrepta toată atenția către mame. Cuvinte (chipurile) emoționante erau puse în gurile unor bebeluși cu privire inocentă: „Înainte să mă cerți, mamă... poate-ar fi mai bine să-ți aprinzi un Marlboro”. Pentru că mamele sunt niște isterice agresive care au nevoie disperată de fum la plămân ca să nu-și plesenească copilul peste bot.

Fumatul te ajută să naști lejer

„Gustul nu-i singurul motiv pentru care fumez”. Winston făcea tot posibilul să te convingă că tot răul e spre bine, în cazul femeilor care fumează în timpul sarcinii. Greutatea scăzută a bebelușului la naștere (consecință a viciului) era pusă într-o lumină pozitivă, pentru că „ieșea” mai ușor. Idealul oricărei viitoare mămici, nu?

OK, reclama de mai sus e fabricată în Photoshop. Am inclus-o în listă pentru că, ținând cont de trendurile acelor vremuri în marketing, e perfect plauzibil ca un astfel de poster să fi fost distribuit pe bune. Ca să-ți dai seama cât de gravă era situația.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile