Metrorex a deschis prima parcare multimodală din România, dar mai bine parchezi pe trotuarul din fața ei

Share
65
Tweet
Terminalul Multimodal Străulești
Terminalul Multimodal Străulești Foto: Facebook/@CivicBucurestiiNoi | https://www.facebook.com/CivicBucurestiiNoi/photos/a.123307048398969/278331636229842/?type=3

Deocamdată, cel puțin. Asta pentru că, deși a fost inaugurat azi, terminalului îi lipsesc câteva dotări importante.

Metrorex a inaugurat azi Terminalul Multimodal Străulești. E prima parcare de genul ăsta din România, un spațiu gândit special pentru ca navetiștii din Ilfov să-și lase mașinile la periferia Bucureștiului și să-și continue drumul până la muncă folosind transportul în comun. Partea cea mai bună e că noul complex are legătură directă cu magistrala M4 (Gara de Nord 2 - Străulești): cobori din mașină și în câteva secunde ești pe peron, la cap de linie.

Terminalul Multimodal, sau complexul Park&Ride, are 660 de locuri de parcare, spații speciale unde să-ți lași bicicleta sau motocicleta, o sală de așteptare pentru călătorii transportului public și o altă parcare în care încap douăzeci de autobuze. Terminalul se întinde pe-o suprafață de 23.000 metri pătrați și a costat 35 de milioane de Euro. Banii provin din bugetul de stat, pentru că Metrorex ține de Ministerul Transporturilor. O investiție considerabilă, dar extrem de utilă pe termen lung.

Tariful e de 1 leu/oră, ceea ce înseamnă că navetiștii trebuie să scoată din buzunar vreo 10 lei pe zi. Adică vreo 200 de lei pe lună, plus încă 70 pe abonamentul de metrou. Deocamdată, nu mi se pare rentabil și nici nu există abonamente pentru cei care urmează să folosească terminalul zi de zi. Îți dai seama că mulți o să-și lase mașinile pe trotuarul din fața terminalului, acolo unde-i moca.

Un alt minus e că nu poți plăti decât cash. Metrorex promite că plata cu cardul va fi introdusă peste o lună, iar primele abonamente vor fi printate abia peste 6 luni (?!). De parcă nu era de ajuns că au amânat inaugurarea parcării aproape juma’ de an, pentru că nu aveau stații de taxare și nu fusese făcută recepția lucrării... Acum, deși terminalul e funcțional, sistemul tot nu-i pus la punct.

Ca să nu mai zic de contrastul dintre terminalul modern și metroul propriu-zis de pe linia Gara de Nord – Străulești, o rablă zgomotoasă, primitivă, jegoasă și plină de graffiti. Când mergi pe magistrala asta, zici că ai călătorit zeci de ani în trecut.

Dar să revenim la părțile bune. Terminalul Multimodal ar trebui să aerisească un pic traficul din București, reducând cu 660 numărul mașinilor de pe șosele. E soluția ideală pentru navetiștii din Mogoșoaia, Chitila, Buftea, poate chiar Otopeni sau Tunari (dacă sunt dispuși să ocolească un pic pe Centură), care pot da la schimb mașina pe metrou, tramvai sau autobuz. Așa ar pierde mai puțin timp în trafic, ar economisi nervi și combustibil, ar ajuta la scăderea nivelului noxelor din oraș și ar elibera străzile.

Park&Ride Străulești Foto: Facebook/@metrorexoficial.ro

Terminalul ăsta Multimodal e o idee genială, iar modelul ar trebui copiat la fiecare cap de linie al magistralelor de metrou. E nevoie de parcări de-astea și în Pipera, și în Pantelimon, și la Saligny, și în Berceni, și la Preciziei. Sigur că ar fi o cheltuială uriașă, dar bani sunt, iar asta-i o investiție care chiar merită. Dacă navetiștii din Ilfov chiar ar folosi terminalele, am avea cu vreo 3.000 de mașini în minus prin oraș.

Gura de metrou Străulești Foto: Screenshot Google Maps

Să sperăm că Terminalul Multimodal Străulești e doar începutul. Un pas mic pentru Străulești, un salt uriaș pentru traficul din București. Dar până să ajungem acolo, hai să vedem cât îi ia Metrorexului să implementeze „detaliile” rămase: plata cu cardul și abonamente lunare.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile