Otokarele turcoaz ale lui Firea au început să circule prin București, dar mai bine rămâneau în garaj

Share
Tweet
Otokar căzut la datorie, o imagine cu care trebuie să ne obișnuim Foto: Facebook/Vitalie Cojocari | https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156965678009533&set=a.10150199534619533&type=3

Noile autobuze „ultramoderne” achiziționate de Primăria Capitalei au probleme pe bandă rulantă. Deși producătorul turc le asigură garanția timp de opt ani, angajații STB sunt cei nevoiți să improvizeze reparații.

Otokarele turcoaz cu care se mândrește doamna Firea au început să circule pe străzile Bucureștiului sâmbăta asta, pe 1 Decembrie, iar șoferii vor deja să scape de ele cât mai repede. Ba nu pornește motorul, ba nu funcționează aerul condiționat, ba sare siguranța generală din cauza frigului și rămân paralizate pe mijlocul drumului.

Duminică, un șofer de pe linia 302 s-a chinuit o eternitate să-și închidă propria ușă, ca să poată pleca din stație. Portiera se deschidea la loc singură, în ciuda insistențelor lui. Când – în sfârșit – a reușit s-o închidă, șoferul a descoperit că ușa e complet blocată și că nu mai poate ieși din cabină.

Să nu uităm nici de poziționarea idioată a scaunului șoferului, din cauza căreia angajații STB dolofani nu încăpeau în spatele volanului. Sau de lipsa stopurilor din partea de sus, menite să sporească vizibilitatea vehiculului în trafic. Sau de absența inexplicabilă a funcției „BUS&STOP”, o dotare esențială de care dispun până și autobuzele relativ vechi.

Valer Ciobănescu, președintele Sindicatului Șoferilor din STB, îi cere public demisia lui Gabi Firea. Spune că oricine a sfătuit-o să cumpere Otokarele nu are permis de conducere și habar n-are ce-i trebuie unui autobuz, iar dotarea parcului auto cu rablele astea turcești e „cea mai proastă achiziție făcută vreodată de vreun primar, pot spune din orașele țării”:

Primăria Capitalei recunoaște toate problemele, dar spune că ne facem griji degeaba: există o soluție pentru orice, iar mecanicii STB sunt capabili să rezolve defecțiunile. Deși turcii sunt cei care ar trebui să remedieze toate problemele în primii opt ani, conform contractului. La fel, producătorul Otokar ne minte într-un comunicat oficial că totul e perfect OK, că autobuzele lor respectă toate standardele posibile.

Întrebat cum anume intervin salariații STB în cazul a astfel de probleme tehnice, liderul sindical Mihai Trancă spune scurt și sugestiv: „Se improvizează!”.

La cum arată lucrurile în momentul de față, la numai trei zile de la intrarea lor în folosință, Otokarele vor trebui returnate. Fie producătorul oferă la schimb altele la fel de proaste, fie le cârpește temporar ca să amâne un pic inevitabilul.

Dacă e posibil, varianta optimă pare rezilierea contractului și achiziționarea unor autobuze de calitate, de data asta. Să-i dea Găbița un telefon lui Boc, s-o învețe el cum trebuie ales un mijloc de transport în comun.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile