Producătorii de cafea români care merg la limită: rasism amuzant în 2017 sau marketing prost?

Ana Tepșanu

Nonprincess
Share
Tweet
BeanZ

Newsfeed-ul de azi ne-a atras atenția cu o campanie de Black Friday ușor greșită - producătorii de cafea de la BeanZ Cafe au anunțat ofertele lor speciale printr-o imagine care ne duce cu gândul la rasism.

Cei de la BeanZ, după cum spun chiar ei, fac parte dintr-un proiect plin de pasiune al unei echipe de anteprenori de la Strauss Coffee, compania de cafea numărul 1 din Brazilia și una dintre cele mai influente de pe piața internațională, cu peste 25 de ani de expertiză.

Ne-am fi așteptat ca o echipă atât de super să știe unde să tragă limită între marketing bun și marketing ambiguu, însă, poate, până la urmă, asta a fost ideea, nu?

BeanZ

Cei de la BeanZ au la bază 4 valori după care se ghidează, după cum apare pe site-ul lor:

  • construiesc conexiuni
  • luptă pentru autenticitate
  • sunt curioși
  • cred în simplitate

Boon, tot ei susțin că merg în toată lumea pentru a căuta ferme locale autentice, astfel încât să aducă o varietate cât mai mare și mereu schimbătoare de cafea de origine limitată, sezonieră și distinctivă. Ei aleg cu ajutorul expertizei, livrează cu onestitate și educă prin autenticitate.

Fix pe ultima propoziție vreau să pun accentul atunci când mă întreb - o imagine care conține cuvintele "Black Friday", în care "BLACK" este subliniat și "friday" mai puțin, alături de o persoană de culoare, te duce cu gândul la rasism sau nu?

BeanZ

În urma comentariilor primite de la utilizatori, cei de la BeanZ au răspuns și au zis că ei sunt bucuroși să-și promoveze fermierii, față de care ei nu ar exista.

Ce-i drept, producătorii de cafea de la BeanZ au mai multe fotografii pe pagina lor de Facebook în care își promovează acești fermieri, însă alegerea pentru imaginea de promovare a campaniei tot neinspirată rămâne.

În vremuri în care ne luptăm cu lucruri precum rasismul, discriminarea, hărțuirea sau bullying-ul, mai mult decât pare că ne luptăm pentru iubire, înțelegere, acceptare, astfel de lucruri, cum ar fi imaginea celor de la BeanZ ies în evidență, chiar dacă inteția lor nu a fost una rasistă.

Poate calea spre succes este atenția sporită atunci când vorbim și facem asemenea conexiuni, astfel încât să promovăm mesaje clare, corecte și pozitive și nu unele confuze, care pot naște controverse și antipatii față de brand.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile