Tu știi cât zahăr bei zilnic?

Share
Tweet
bauturi Foto: Unsplash / rawpixel

Chiar dacă nu adaugi zahăr sau îndulcitor în băuturi sau alimente, acesta este prezent în mai toate produsele consumate zilnic.

Te-ai întrebat vreodată cât de mult zahăr conține băutura ta preferată?

Este important să știi că până și sucurile, piureurile de fructe sau ceaiurile conțin zahăr, deși nu într-o formă atât de mare și artificială.

"Sper că toată lumea știe că majoritatea băuturilor disponibile în comerț conțin zahăr", a declarat fondatorul programului 30 de moduri de viață sănătoasă, Melissa Hartwig. Ea a adăugat că, de exemplu, informațiile de pe ambalaj pot fi complet greșite.

Știm deja că zahărul este un drog care dă dependență. Unele studii l-au găsit chiar mai nociv decât cocaina. Consumul ridicat de zahăr este, de asemenea, asociat cu o creștere treptată a problemelor legate de greutate, până la boli de inimă, diabet sau boali hepatice.

Dar, în realitate, cât de mult zahăr conțin băuturile sănătoase?

#Suc proaspăt

Sucul proaspăt stors, chiar dacă este plin de vitamine și de toate ingredientele bune, conține zahăr. De exemplu, o ceașcă de suc de portocale conține 21 de grame de zahăr.

#Cafea

Dacă bei o cafea simplă, nu bei si zahăr. Dar, de îndată ce adăugi lapte sau diferite siropuri aromate, lucrurile nu sunt tocmai roz.

#Ceai

Chiar și ceaiul în sine este o băutură fără zahăr, dar dacă optezi pentru un ceai din comerț, 35.71 % dintre băuturile răcoritoare de acest tip au în conţinut atât zahăr, cât şi îndulcitori şi E-uri.

#Smoothie-urile

Smoothie-urile sunt pline cu zahăr. Chiar dacă sunt o sursă naturală, un pahar mediu are până la 7 lingurițe de zahăr.

#"Băuturi sănătoase"

Băuturile naturale conțin zahăr, deși sunt extrem de sănătoase.

De exemplu, într-un pahar de 250 de mililitri cu suc de fructe găsim în jur de şase linguriţe de zahăr, adică aproximativ 30 de grame.

Apa de cocos este considerată un tonic ideal, un bun înlocuitor al băuturilor sportive, dar are 11 grame de zahăr, iar un amestec de mere de rodie - aproximativ 14 grame de zahar.

Organizația Mondială a Sănătății recomandă consumul a cel mult șase lingurițe (30g) de zahăr pe zi pentru un adult, și cel mult trei-patru lingurițe pentru copii.

Consumul frecvent de alimente și băuturi cu conținut ridicat de zahăr duce la probleme grave de sănătate, cum ar fi riscul de apariție a bolilor cardiovasculare, obezitatea, hipertensiune arterială și diabet zaharat.

Statisticile arată că România se află printre țările cu cea mai mare prevalență a diabetului zaharat, 11.6%, la populația între 20 - 79 ani.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile