Astea sunt cele 5 perechi de ugly sneakers pe care ți le-ai dorit mereu, dar care acum sunt deja nasty

Bianca Bârsan

Street Style
Share
Tweet

Chiar dacă am stabilit deja că trend-ul cu încălțămintea supradimensionată și îmbătrânită nu mai e atât de fresh pe cât obișnuia să fie, n-ai cum să treci peste el ca și cum nu s-ar fi întâmplat.

După ce a prins viață în 2017 și a continuat să crească în 2018, era „dad sneakers” se apropie acum de final. Gata cu outfit-urile disproporționate de pe Instagram și gata și cu like-urile pe care le-au acumulat influencerii – practic, cu forța – de la oamenii care aspiră la obiecte scumpe. Asta nu îi afectează cu nimic, totuși, pentru că job-ul lor e să se mențină actuali și asta vor face în continuare. Dacă nu e Triple S, e Track Trainer și dacă nu e M2K Tekno, e Off-White Blazer. Nicio problemă.

Chiar dacă nu ai fost pe fază sau nu ai avut destui bani să îi cumperi cât erau hot, încă mai ai o mie de oportunități. Nu doar oamenii, dar și brandurile sunt într-o continuă schimbare. Azi e negru, mâine e alb, la anul doar Virgil Abloh știe ce poți să pui pe tine. Unele trend-uri sunt iluzive: Prada Cloudbust nu au rupt atât de mult pe cât se aștepta toată bula, altele sunt underrated, gen colaborările pe siluete clasice: Nike Air Force 1, Vans Old Skool. Hai să ne întoarcem, totuși, la prezent și să ne aducem aminte care au fost cei 5 ugly sneakers care au dominat ultimii 2 ani.

Nike Air Monarch

Nike Air Monarch Foto: highsnobiety.com

Lumea îi spune „The OG”, pentru că de aici își trag toți sneakerșii ăștia ugly originile. Lansați la începutul anilor 2000, Monarchs nu au fost cool până prin 2014-2015, când au adunat un fel de cult following ironic în jurul lor, datorită contului de Instagram Team Monarch. Acum, nimic nu mai e ironic când vine vorba de adidașii ăștia, și oricât de dead ți se par, trebuie să recunoști că simți un fel de atracție vinovată față de ei. Sunt ieftini, seamănă cu M2K Tekno – care, de fapt, și-au extras inspirația de la ei – și chiar sunt șanse mari să vezi un tată încălțat cu ei.

adidas x Raf Simons Ozweego

adidas x Raf Simons Ozweego

Ajunși la a treia iterație, colaborarea dintre Raf Simons și brandul german nu a fost dintotdeauna hyped. Înainte de Yeezy și Balenciaga, Ozweego era o siluetă underrated, pe care doar puținii pasionați de high-end sneakers o cunoșteau. Acum, anumite colorways sunt aproape imposibil de găsit la preț de retail – adică aproape 400 de dolari –, iar din ce în ce mai mulți oameni vor să pună mâna pe o pereche. E interesant de menționat că adidas Ozweego a fost în portofoliul adidas încă din anii ‘90, dar toată lumea i-a ignorat până la Raf.

Balenciaga Triple S

Balenciaga Triple S Foto: hypebeast.com

Multă lume crede că SSS au adus estetica asta ugly în industrie, dar este o idee falsă sau nedocumentată, așa cum am demonstrat mai devreme. Da, Balenciaga a reușit să popularizeze extrem de mult fenomenul dad shoes și cei mai mulți oameni asociază curentul fix cu modelul ăsta și nimic altceva. Cele trei straturi de talpă, mulțimea de colorways, faptul că arată ca și cum ar fi deja purtați când îi cumperi din magazine – toate au contribuit la succesul nesperat al unui sneaker care costă 900 de dolari.

Yeezy Boost 700 „Wave Runner”

Yeezy Boost 700 Foto: Sneaker Freaker

Printre cele mai dezirabile siluete Yzy, 700 e silver bullet-ul din portofoliul lui West. Fără să fie extrem de polarizanți ca 500s și îndeajuns de diferiți de deja plictisitorii 350s, Wave Runners sunt un mix ciudat, dar care funcționează ciudat de bine. Cu un profil retro de anii 90’, combinat cu tehnologie Boost de (aproape) ultimă generație, perechea asta a reușit să aducă laolaltă wearability-ul pe care îl pierduse din vedere brandul cu trei dungi, dar păstrând din bold statement-ul care caracterizează linia de streetwear și footwear semnată Kanye. Retail-ul de 300 de dolari i-a cam speriat pe mulți potențiali cumpărători.

Fila Disruptor

Fila Disruptor 2 Foto: Humble & Rich Boutique

Dacă zici „chunky”, te gândești la Disruptor. Minimalism de Tumblr și estetică retro sunt caracteristicile care au propulsat încălțările astea printre cele mai populare items din 2018. După cum am stabilit deja, și Bucureștiul e îndrăgostit de ei. Nu prea ai cum să-i condamni. De abia apăruți anul ăsta, au capitalizat pe întregul spectru de sneakerși mari, albi și colțuroși. Ținând cont și de faptul că nu sar de 100 de dolari, însumează cam tot ce aveau nevoie oamenii ca să ia decizia de cumpărare.

Topic-uri

sneaker sneakers industry fila Balenciaga triple s dad sneakers Yeezy yeezy 700 nike
Arată comentariile

NOIZZ URBAN BY FANTA

Vezi și

Extinde