Cât mai durează până să fim off Nike x Off-White și să trecem la următorul milestone

Bianca Bârsan

Street Style
Share
Tweet

Brandul ăsta pare că nu vrea să se dea bătut și continuă să lanseze sneakerși în colaborare cu Nike, pe care îi cumpărăm cu dublul-triplul prețului de retail fără să clipim.

Pentru că Virgil Abloh ne-a făcut să fim fani ai deconstructivismului, iar 2017-2018 i-au aparținut lui, în mod indiscutabil, ne așteptăm ca lucrurile să se schimbe destul de curând. Life span-ul oricărui fenomen precum OW este, de obicei, de 1-2-3 ani. Uită-te la Yeezy. Hype-ul s-a cam stins, iar ăsta nu e niciun secret pentru nimeni, prețurile s-au dus în jos, hypebeaștii au trecut la nivelul următor, adică margini expuse, cusături vizibile, ghilimele și zip ties. Uită-te la Gucci, uită-te la Boost, uită-te la Vetements, uită-te la tricourile alea până la genunchi, care erau puțin mai lungi la spate. Layering, sanki.

Măi, Virgil. Foto: Sneakers Magazine

Față de alte mari hit-uri, Virgil a gestionat corect gain-ul masiv de popularitate și a raționalizat bine release-urile în colaborare cu Nike, adică motivul pentru care a câștigat cea mai mare parte dintre fani. Pack-uri tease-uite foarte mult în social media, endorseri potriviți, cantități limitate și prețuri standard pentru Swoosh, fără adaosuri de sute de dolari, cum practică adidas și Jordan brand la unele release-uri. Da, plătești materialele și tehnologiile – cum e în cazul Futerecraft 4D de la brandul cu trei dungi –, dar 350 de dolari pentru o pereche de Iniki sunt 350 de dolari.

Off-White x Nike Air Max 97 „Menta” Foto: highsnobiety.com

Pe 18 octombrie s-au lansat două colorway-uri noi de Air Max 97, în cadrul aceleiași colaborări deja sinonime cu hype-ul: o pereche albă și una neagră, ca să nu se plângă nimeni. Acum nici trei săptămâni, s-au lansat două colorway-uri noi de Off-White Nike Blazers, în cadrul „Spooky Pack”, ca să ai ce să porți de Halloween, păstrând, totuși, heat-ul în picioare. Prin urmare, vedem că Virgil și Nike au schimbat strategia de lansări, acum fiind mai mult release-uri singulare, parte din pack-uri de câte două. E primul semn că le e frică că își pierd din avânt? Poate.

The man himself Foto: Sneaker Bar Detroit

Pentru moment, piața de resale e foarte prolifică pentru vânzătorii de adidași pe care găsești ghilimele și zip tie-uri. Concurența vine destul de timid din spate, dar are un potențial mare: 4D de la adidas e încă la început, iar prețurile de retail sperie o mare parte din cumpărătorii obișnuiți. Colaborările dintre Travis Scott și Jordan Brand sunt din ce în ce mai valoroase printre pasionați. Sacai x NikeLab se anunță deja huge pentru 2019. Pharell Williams se ține încă bine de linia Human Race.

Off-White x Nike VaporMax Foto: The Sole Supplier

Cheia succesului pare să să stea în libertatea creativă, adică folosirea a tot felul de materiale nu neapărat noi, dar într-un fel în care nu au mai fost folosite până acum. Gimmick-urile joacă și ele un rol decisiv. Vezi swoosh-ul întors de la Jordan 1 în colaborare cu Travis, upper-ul transparent de la Nike React Element 87, upsizing, multiplicarea unor elemente de design, ca la Sacai x Nike , dar și întoarcerea la origini, gen retro-urile pentru Ultra Boost 1.0 sau Bape x adidas pe siluete cu Boost.

Tu cât crezi că va mai deține Virgil controlul absolut pe piața sneakerșilor? Cât de departe suntem de următorul hit în lumea adidașilor?

Topic-uri

OFF-WHITE hype Virgil Abloh nike nike x off-white resell romanian resellers
Arată comentariile

Noizz urban

Vezi și

Extinde