Cum a ajuns jumătate de București să poarte Fila Disruptor, în mai puțin de un an

Bianca Bârsan

Street Style
Share
84
Tweet
FITTED Foto: Emilia Frelichowska (@nastyrose)

De mult căutai să înlocuiești Vans Old Skool sau Air Force 1 Triple White cu altceva. Ceva fresh, ceva marfă, dar cu care să nu fie neapărat încălțată fiecare tăntică de prin mall sau de prin piață, la Obor.

Sneakerhead sau nu, e greu să nu observi un fenomen ca adidas Superstar, pe care, literally, toată lumea îi are sau ca, nu știu, Converse Chuck Taylor. Ironic e faptul că nu-ți sar neapărat în ochi niciuna dintre perechile menționate mai sus, iar asta pentru că se pierd în peisaj, fiind go-to-ul preferat al, probabil, întregii țări. Uniformizarea asta a condus la dorința posesoarelor de încălțăminte de a fi diferite, de a fi întrebate ce poartă, de a fi remarcate, până la urmă.

Sneaker scene in Bucharest

A fost nevoie de un element disruptiv pentru a schimba niște obiceiuri de consum bine înrădăcinate, așa că de la a merge în mall și a întreba la adidas dacă au „Superstari albi treișopt jumate”, s-a trecut la a cumpăra de pe internet – cu ajutorul ad-urilor ălora blanao de pe Instagram – „Fila Disruptori albi”. E important de zis că întotdeauna denumirile perechilor de adidași sunt la plural în mintea românilor. Unde mai pui că se „pluralizează” chiar și dacă sună ca naiba: „Yeezyuri”, „Air Force-și”, „New Balance-și”. Adidași, na.

Fila Disruptor 2

După ce au fost prima dată lansați în 1996 – adică înaintea ca 71% dintre cumpărătoare să se fi născut – Fila a venit la începutul lui 2018 cu iterația a doua a siluetei. Time frame-ul ales pentru re-launch a fost în favoarea brandului italian la origini: fix în perioada în care Balenciaga Triple S, Nike M2K Tekno, Gucci Rhydon, Yeezy 500 și Nike Air Monarch erau fff hot din punct de vedere popularitate. Fila a profitat din plin și a pornit anul în curs cu un avânt pe care puține branduri de sneakers l-au mai avut: a obținut o creștere a vânzărilor de 21% în al doilea trimestru al lui 2018, iar Disruptor 2 a obținut locul doi în „women hottest products” în cadrul motorului de căutare Lyst, tot pentru Q2 2018.

Fila everything Foto: hypebae.com

Un alt avantaj al Disruptor îl reprezintă prețul. Acolo unde competiția cere 100-200-800 de dolari pentru o pereche de dad sneakers, Fila s-a mulțumit să scrie 70-80 de dolari pe price tag. E adevărat că în România, din cauza adaosului comercial și al taxelor de toate felurile, ajungi să dai vreo 500 de lei pe ei. Mai ales că retailerii și-au cam dat seama că există și cerere mare, așa că n-au fost proști și au ținut de prețuri. În fine, într-un plan comparativ, sunt mai ieftini decât alți sneakerși care fac cam același lucru: sunt butucănoși, albi și quality control-ul lasă de dorit. Wow, lipiturile alea penale de pe Disruptor, ughh.

Fila x AAPE by A Bathing Ape Foto: The Playbook Asia

Înainte să vină cineva în comentarii și să spună că are și ea o pereche și nu înțelege ce este cu hAtE-ul ăsta gratuit: nu e niciun hate, e doar o ipoteză bazată pe observație directă. E foarte bine că ai perechea, poart-o în continuare, nu îți schimba preferințele în funcție de preferințele celorlalți, fii tu însăți. A, și să nu îi ignorăm pe tipii care poartă Disruptori din ăștia. V-am văzut și pe voi, băieți. Nu pot să zic că mi-a plăcut ce am văzut, dar v-am văzut.

I-ai văzut și tu prin oraș (la toată lumea) sau sunt eu nebună? Hai, spune-ne în comentarii.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile