Cum te afectează brand-urile de fashion care și-o ard prost și promovează diversitatea cu ajutorul modelelor generate de computer

Ana Tepșanu

Nonprincess
Share
Tweet

Brandurile de fashion au o mare influență asupra publicului. După ce ani de zile, tinerele s-au luptat cu modele false de frumusețe, intens promovate pe podiumurile de modă și în revistele glossy, mi-ar plăcea să cred că situația este mult mai echilibrată decât în trecut.

Se pune accent pe naturalețe, iar imaginea trupului-perfect nu mai este una anorexică, așa că poți să mănânci ceva mai mult decât niște frunze ca să arăți bine. Problema diversității încă există, chiar dacă mai multe modele de culoare au ajuns populare.

De fapt, uneori au senzația că suntem manipulați mai mult decât credem și fix când să zic - haideeee, că se poate - realizez că toate cele de mai sus reprezintă o pojghiță de gheață așezată deasupra adevăratelor probleme.

Nu contează că evoluăm de la an la an și că opinia generală este că ne apropiem din ce în ce mai mult de o așa zisă normalitate, nu. Industria de fashion își vede interesul mai presus de orice și o face folosindu-se tocmai de avantajele secolului 21 - tehnologia.

Așa cum ți-am prezentat și aici, nu femeile perfecte și photoshopate vor mai fi (sunt) problema - să zicem că tinerele au învățat cât de cât să se accepte așa cum sunt - ci modele CGI care creează niște așteptări complet nerealiste și pe care brandurile le folosesc pentru a-și promova produsele.

Ne îndreptăm spre un viitor unde vom tinde să arătăm perfect, ca niște femei ireale, ca să fiu mai exactă, dar și spre unul unde modelele din carne și oase vor pierde contracte din cauza acestor fantezii virtuale.

Casa de modă franceză Balmain a generat recent o campanie de diversitate, pe care s-a hotărât s-o promoveze cu ajutorul a 3 modele virtule populare pe care le-a inclus în lista de modele-influencerițe - "Balmain Army".

Sunt voci care au aplaudat inițiativa directorului de creație Oliver Rousteing, însă majoritatea celor care au văzut campania nu consideră că Margot, Zhi și Shudu (fetele de mai jos) sunt exemple pentru o inițiativă dedicată diversității, deoarece sunt personaje generate de computer.

Criticii sunt de părere că Balmain ar fi putut folosi cu adevărat modele diferite pentru această campanie. Iar când vorbesc despre modele vorbesc despre oameni. Din păcate, exemplele utilizate și promovate sunt:

Odată cu popularizarea acestor fantezii, mesajul oficial lansat de brand este: "anyone and everyone is always welcome to join the #BALMAINARMY".

Ruptura se produce atunci când nu mai există o situație win-win și un echilibru - brandul economisește bani folosind modele generate de computer, în timp ce modelele reale nu mai obțin job-uri.

Și să nu uităm totuși de faptul că podiumurile de modă nu promovează diversitatea așa cum am crede noi - Fashion Spot, o publicație din industria de fashion, spune că 32.5% este procentajul modelelor care nu sunt albe în prezentările de modă.

Și nu doar Balmain face asta - Louis Vuitton și Fenty Beauty au folosit, la rândul lor, modele CGI. Însă, în cazul de față, este ipocrit să susții diversitatea cu modele non-albe care sunt generate virtual și nu sunt reale.

Shudu, par example, a fost creată de fotograful Cameron-James Wilson și a fost pentru prima oară folosită pentru a promova produsele Fenty Beauty.

Practic, Cameron a idealizat o femeie de culoare, în loc să-și centreze eforturile și resursele în găsirea unor femei de culoare reale, iar apoi să le promoveze.

Poate ai sentimentul că vorbim de niște branduri de lux, care nu sunt accesibile multora și poate crezi că din cauza asta nu au o influență foarte mare. Dar indiferent dacă publicul își permite sau nu creațiile acestor case de modă, influența lor este extrem de răspândită și puternică.

Ideal ar fi să nu ne mai mințim aiurea și să credem că ăsta e viitorul și e spre bine.

Pentru că realitatea va fi cu totul alta și, din păcate, cu cât modelele virtuale vor fi mai folosite, milioane de tinere din întreaga lume vor lua ca repere de frumusețe fantezii atent lucrate și nu femei adevărate.

Sursa: Noizz.ro

Topic-uri

Margot zhi shudu modele cgi virtual Balmain campanie diversitate
Arată comentariile

NOIZZ URBAN BY FANTA

Vezi și

Extinde