De ce ești cocalar, cu toate că porți Supreme, Off-White, YEEZY și nici nu asculți manele

Cristian Dina

I like things
Share
4.1K
Tweet
Am un box logo 'Preme x LV și nu-mi pasă de tine.

2018 e despre a fi marphă cu PH, iar asta se traduce printr-o grămadă de bani dați pe haine și sneakerși fiindcă „așa trebuie”. Chiria aia în care stăteai oricum era shady, iar Off-White e mai tentant decât mâncarea preferată a românului progresist (burgerul), deci e ok să locuiești și la ai tăi pentru câteva luni. Dă-o dreacu de independență.

Haide, e timpul să ne dăm seama de niște lucruri pe care nu vrem să le vedem, fiindcă suntem (admit it already) prea cufundați în peisajul ăsta de streetwear sau cum vrei tu să-l numești. E despre hype și Instagram, influenceri, Nicki Minaj, Cav Empt, chunky shoes, Xanax, oversized fit, unghii date cu ojă, “ghilimele în jurul cuvintelor”, buzz cut, hIgHsNoBiEtY, podcast-uri, ciorapi albi, minimalism, dad vibes, tricouri boxy și grills. E despre ce vrei tu, tot ce ai văzut și auzit în comunitățile pe care le urmărești mai ceva decât urmărește Kanye West să șocheze pe Twitter.

Bună seara, aș vrea și eu o pizza Supreme fără pepperoni.

E pârtia asta de trending pe care se dă toată lumea fiindcă e the new shit, iar the new shit este întotdeauna fresh, chiar dacă e still shit, în esență. Până nu demult, a fi cocalar însemna să fii flashy: haine, muzică, comportament – toate erau pe steroizi ca Jay Cutler. Mai târziu, termenul a devenit foarte larg și neclar, așa că a cam dispărut din vorbire, însă a rămas ca o relicvă istorică. Ca în cazul expresiei „taxează biletul”, deși nu mai sunt taxatoare prin autobuzele de la capitală.

Nu știu, boss, că nu merg cu autobuzul.

Fenomenul de urmărire cu orice preț a like-urilor de pe Instagram (fiindcă, da, Facebook e în moarte cinică, ăăă, clinică) a devenit atât de răspândit încât până și practicanții de adulting au devenit obsedați de el. La fiecare scroll, n-ai cum să nu dai de vreun tip în pre-midlife crisis care e full Gucci și full of insecurities probabil. Dar hei, cine sunt eu să-l judec? Haide, eu te susțin, tipule. Respek.

Big ballers > Blue ballers

Tot discursul ăsta legat de cât de flashy sunt băieții și fetele de pe Instagram e relatable pentru o mână de oameni, totuși. Adică ăia care sunt brand connoisseurs (mi-e rău) sau știu, măcar, cât costă piesele alea, care altfel ar putea să pară desprinse direct de la sales-urile Zara și Pull&Bear. Totuși, pentru mâna aia de oameni, da, încerci prea mult și nu ești goat, ești doar lit. Iar lit poate fi și un ochi de aragaz, iar tu nici măcar nu porți ochelari. C’mon, you can do better.

Uite ce sad e, să mor.

A fi cocalar e pe aceeași stradă acum cu a fi excesiv de fLaShY în termeni de alegere a brand-urilor și a pieselor, în particular. Dacă dai $95 + shipping pe șosetele alea Vetements nu ești wavy, ești doar try-hard, și probabil că suferi și de FOMO. Iar în caz că ți-ai luat long-sleeve-ul ăla VLONE x Off-White înainte să afli că Bari e și ded și rapist, e safe. Nu e ca și cum îi pasă cuiva că ai un V mare pe spate de la Vvvvalidare.

Haide, lasă.

E bine ca întotdeauna să fii tu însuți, indiferent dacă ești trashy, punky, preppy, woke, corporatist, dealer, dacă-ți place de Lil Xan sau de Nav, de Gigi sau de Bella, de Higgins sau de O’Sullivan. Da, nu prea ai cum să nu te lași influențat de tot valul ăsta de hype care ne absoarbe pe toți, însă încearcă să faci un pas în spate și să privești ce se-ntâmplă (wow, direct psihoterapie). Fii cocalar dacă trebuie, caută validare dacă vrei să o obții, chiar nu contează, fiindcă în 2018 nu îi pasă nimănui ce muzică asculți, cu ce se ocupă părinții tăi sau de ce ai tatuaj pe față. Doar românilor.

Uite, adidași din ăia cum au florăresele în Berceni.

Fiindcă micro-comunitățile îți creează un mediu propice pentru a ți se obtura perspectiva de ansamblu, e normal să nu asociezi brand-uri de streetwear pur-sânge cu imaginea cocalarului. Cocălăreala e atât de indefinibilă încât a devenit mai socially acceptable decât homosexualitatea (despre care toți românașii știu deja că înseamnă doi bărbați care se fut și care vor să adopte copii pe care să îi învețe să fie la fel de sickeningly gay).

Tu ce crezi, e hypebeast-ul ăsta de 2018 un cocalar new wave sau ce naiba e?

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile