Digital Influencers: Cele mai frumoase modele ale viitorului nu sunt umane

Bianca Bârsan

Street Style
Share
Tweet
N-o să arăți niciodată așa, dar asta pentru că probabil ești un om IRL.

Într-o lume în care standardele de frumusețe sunt deja la limita imposibilului, ultimul lucru de care mai aveam nevoie sunt modelele virtuale.

Dacă până acum lumea modei gravita în jurul supermodelelor descoperite „accidental” - Agyness Deyn, muza lui Henry Holland, de exemplu, a fost recrutată în timp ce își făcea cumpărăturile în Kentish Town, Londra, iar Giselle Bundchen, în timp ce îi dădea de cap unui burger dintr-un micuț McDonalds brazilian -, iată că acum treaba stă altfel.

Cu sute de mii de fețe frumoase pe internet și sute de mii de influenceri și modele de Instagram, căutarea feței perfecte care să „aparțină” unui singur brand capătă alte dimensiuni.

Sigur, poți alege un model cunoscut, însă cu siguranță ea va apărea și în campania competitorului tău, la un moment dat, asta dacă nu a făcut-o încă. În plus, parcă indiferent cât de mult ai căuta, tot nu găsești ceea ce cauti - modelul perfect nu există.

Let me rephrase that. Mulțumită unui fotograf de 28 de ani, Cameron-James Wilson, modelul perfect există acum, iar asta pentru că modelul perfect poate fi creat după cerințele pieței. Asta a avut tipul ăsta în minte când a creat-o pe Shudu.

Shudu, modelul de culoare care a dat naștere unor dezbateri interminabile pe Instagram, este de fapt un rendering virtual, născut din dorința lu Wilson de a contribui la o nouă experiență online, în ceea ce privește lumea modei și cea beauty.

„Shudu reprezintă ceea ce am considerat dintotdeauna frumos, ceea ce nu văd atât de des pe cât aș vrea”, spune Wilson. Acum, faptul că Wilson, un tip alb, a simțit că femeile de culoare adevărate nu îi satisfac cerințele și standardele de frumusețe și a simțit nevoia de a crea el, de la zero, un model de culoare, well, asta e problematic.

Unu, pentru că inevitabil a creat femeia de culoare din prisma unui bărbat alb, ușor fetișizată, cu trăsături impecabile și imposibil de simetrice, așa cum probabil își imaginează majoritatea tipilor albi că ar trebui să arate femeile de culoare.

Doi, pentru că, așa cum s-au grăbit mulți să critice, modelul creat de el ar putea lua joburile multor alte modele de culoare, în carne și oase, care, în viziunea lui, nu sunt suficient de *inserează atribut aici*. Încă o dată, problematic.

Shudu are 137k de urmăritori pe Instagram, însă mai are ceva până să o ajungă din urmă pe Lil Miquela, prima influenceriță virtuală, care se poate lăuda cu peste 1 million de followeri și un loc în top 25 influenceri globali al revistei Time.

De altfel, creatorul său nu s-a oprit aici, ci a lansat și prima agenție de modele virtuale, Thediigitals. În prezent, în portofoliul agenției găsim doar 3 modele, printre care și Shudu, dar și un model cu trăsături extraterestre, pe nume Galaxia.

Ce-i drept, modelele virtuale nu pot ține locul celor IRL, în prezentarile de modă sau la evenimente, însă pot contribui la o nouă experiență de curatoriere, prezentare și shopping online - ceea ce, de sine stătător, nu e un lucru neapărat negativ.

Ceea ce este, pe de altă parte, un contra-argument, este faptul că aceste modele nu numai că arată nerealist, în termeni de frumusețe și postură, ci pot atrage după sine un nou val de body-shaming și nesiguranță în rândul tinerelor.

Cu alte cuvinte, dacă ne gândim că de la o vârstă extrem de fragedă, fetele (dar nu numai) se simt supuse la anumite presiuni sociale despre cum ar trebui să arate, toată chestiunea asta cu modele virtuale, perfecte, flawless, nu face decât să agraveze o problemă până în punctul în care vom ajunge să ne comparăm cu fucking computer generated women.

Și nu, chiar n-ai cum să te pui cu pielea aia fină și trăsăturile alea simetrice până la Dumnezeu.

Haide, nu e suficient că trăim în era Photoshop-ului? I don't need this stress.

Sursa: Noizz.ro

Arată comentariile