Sunt de la NOIZZ și port sneakerși la cluburi, baruri, nunți, sindrofii și oriunde merg, basically

Cristian Dina

I like things
Share
41
Tweet

Da, boss, sneakerșii sunt prezentul și viitorul. Poate nu neapărat trecutul, fiindcă înainte oamenii purtau încălțări inconfortabile de la care făceai hallux valgus și în care îți transpirau picioarele de-ți era rușine să te descalți când mergeai în vizită.

După secole de invenții revoluționare (nu, nu vorbesc de stiloul lui Petrache Poenaru), oamenii și-au îndreptat atenția și către propriul confort, așa că pe la începutul anilor 1900 au inventat ceea ce acum am convenit să numim necreativ „pantofi sport”. Odată cu asta, o mare de brand-uri s-au întrecut în a face cel mai confortabil, cel mai ușor, cel mai roz, cel mai înalt, cel mai urât și cel mai blană sneaker din ăsta. Sau kicks, trainers, athletic shoes, crepes, joints, adidași – cum vrei tu să le zici.

AdidașiAdidașiAdidașiAdidașiAdidași

În România, sneakerșii au trecut prin câteva transformări majore. Înainte de 90’, erau o formă de manifestare a rebeliunii vizavi de viziunea comunistă impusă de tăticul de zahăr Nicolae, sau cum îi spunea Păunescu „Măria sa”. După căderea regimului, s-au ridicat granițele (more or less, că ne era frică să ieșim din țară cum îi e frică unei pisici crescute la bloc să iasă din casă) și au dat românașii de firmele pe care le înjură acum fiindcă „fire-ați ai dreacu de capitaliști”.

Băăăiii, capitalistule!

Încet-încet, în limbajul modern s-au integrat expresii ca „original”, din ”-s originali, coaie” sau „e piele, nu vinilin din ăla obosit”. Bineînțeles, a fost nevoie de un breakthrough pentru ca o subcultură compusă din streetwear și sneakerși să devină emergentă. În primă fază, sporturile precum baschetul au împins scena de încălțări șmechere și pantaloni lălâi într-o zonă aproape vizibilă. De altfel, chiar și fotbalul a făcut-o. Tenișii ăia din piață vânduți sub numele generic de „teniși de fotbal” au fost pentru mulți puști primul contact cu ceva conex hipsterelii de astăzi.

She's a cutie.

Concomitent cu sporturile, mișcarea hip-hop a mai ajutat enorm la creșterea acestui reach (pe atunci organic) al încălțărilor marfă și al „hainelor de stradă”. Wu-Tang, G-Unit, A$AP Mob, Run-DMC, LL Cool J, Cam’ron, Pharell sau Jay-Z – toți au construit o imagine mai tentantă decât investițiile în cryptocurrency și Caritas la un loc. Nu ne-a trebuit mult să ne virusăm ireversibil și să facem grupuri pe Facebook cu zeci de mii de oameni mai îndrăgostiți de adidași decât un botanist de cannabis. Nimic rău în asta.

E de observat că atât sporturile ca fotbalul și baschetul, cât și muzica hip-hop au fost și sunt zone dominate de bărbați, ca număr de followeri. Asta ar putea fi o explicație bună pentru faptul că, inclusiv acum, vezi mai puține pasionate de streetwear și sneakerși decât vezi pasionați. Cu toate astea, fiindcă e 2018 și n-ai cum să mai fii sexist nici dacă ții neapărat, sunt trend-uri vizibile ca Hypebae și The Baesment, care sunt despre ladies.

C r e a t i o n

Pe repede înainte, e 2018 și toată lumea e efectiv înnebunită cu sneakerșii. Producătorii au observat asta și lanseaza siluete noi pe bandă rulantă, iar sneakerheadșii – așa li se spune ăstora pasionați – nu știu ce să cumpere mai întâi. Și eu sunt in love cu sneakerșii. Plus majoritatea oamenilor pe care îi cunosc, fiindcă subiectul ăsta e laitmotivul conversațiilor cu ei, în general. Asta dacă nu vorbim despre meme-uri, filme porno sau piese de hybrid trap și neo soul pe care nu le găsești în trending-ul de pe Youtube. Lowkey alert. Of, suuuuper cool.

Nu o să găsești piesele tipului ăstuia în trending, fiindcă e prea lowkeyyy.

Ca să înțelegi despre ce este shooting-ul NOIZZ, trebuie să înțelegi tema: e vorba despre a fi cozy atunci când mergi la festival cu cortul. Dar nu doar cozy, fiindcă nu vrei să mergi în treningul de bumbac în care mai dormi uneori acasă. Vrei să atragi și privirile geloase ale celorlalți și să le spună despre tine prietenilor lor, până când își fac curaj și vin la tine să te întrebe de unde ai jacheta aia bombă. Selecția hainelor nu a fost ușoară. Ba da, a fost, fiindcă a făcut-o un stilist pentru noi, iar noi trebuia doar să fim frumoși în poză. Super simplu, fiindcă ăsta a fost un criteriu la angajare (asta și câte flotări poți să faci într-un minut). Yesss.

Brigada, liniște!

Hainele le-am luat de la adidas România (băieți de băieți), Sneaker Industry (alți băieți de băieți... și o fată *triggered*), plus vreo 10-12 magazine SH, unde le-am smuls bătrânelelor din mâini bluzele alea Kappa și adidas vintage. Oricum nu-ți venea, bătrânico. Poartă haine unbranded, e la modă. Uită-te la Shia LaBeouf, și nu zic de salată.

SUUUPEEERB <3

Sneakerșii i-am luat tot de la SNKR IND și adidas România. O ploaie de perechi marfă în care ne-am băgat piciorușele pentru ca shooting-ul să iasă siiick. Și mă refer la muuulte perechi: adidas Arkyn, Vans Old Skool, Puma x Diamond Supply, Puma Platform, Air Max Plus, Air Max 95, Pharell HU, Air Max 98, Air Force 1, Air Max Prime, Nike Pocketknife, Air Max 97, adidas Prophere. A ieșit șmecherie, fiindcă am fost noi, iar nouă ne place de noi (awww). De asta funcționăm așa de bine împreună (awww). X-Trail-ul ăla de la Mercedes a fost cireașa de pe tort, not gonna lie. E altfel mersul când o arzi într-un Mertz. Ah, avem site-ul ăsta pe care poți vedea și citi toată ideea din spatele proiectului. Promit că e ce trebuie.

Hai, că a fost mai blană decât o vizită într-un țarc de oi supraaglomerat. Zi tu că nu!

Sursa: Noizz.ro

Topic-uri

sneakers Sneaker Industry adidas adidas originals adidasi mercedes-benz haine street fashion street culture
Arată comentariile

NOIZZ URBAN BY FANTA

Vezi și

Extinde